Hei.
Olin joutunut asentamaan lankun vaakasuoraan saadakseni seinään kiinnitettävän hyllyn banaanimuotoiselle seinälle.
Tämä tarkoittaa, että saan raon keskelle.
Ajattelin maalata sen valkoisella seinämaalilla.
Jos haluan täyttää raon lankun ja seinän välillä jollain täytemateriaalilla, mitä on parasta käyttää? Polyuretaanivaahto? Jotain muuta?
Jos hylly asetetaan lankulle, voit sahata hyllyn takareunan niin, että se vastaa seinää. Aseta hylly paikalleen ja työnnä niin pitkälle kuin menee (tai niin, että etureuna tulee haluamaasi kulmaan), sitten laitat kynän seinää vasten etäisyydellä, joka tekee sen, että kynänkärki osuu hyllyn reunaan kohdassa, jossa se on kauimpana seinästä, ja vedät koko hyllyn pituudelta molempiin suuntiin. Kun sahaat viivaa pitkin, hylly sopii tarkalleen seinää vasten.
Tein kerran vastaavan kaverille pienessä puolisymmetrisessä tilassa, mutta tein tyhmästi piirustuksen hyllyn ollessa lattialistalla ja ymmärsin asennuksen yhteydessä, että seinät olivat kaukana suorista. Asunnonomistaja oli tyytyväinen silti, mutta olin todella ärsyyntynyt itseeni pitkään...
Jos hyllyn pitää olla laudalla, voit sahata hyllyn takaosan niin, että se vastaa seinää. Aseta se paikoilleen ja työnnä niin kauas kuin menee (tai niin että etureuna on haluamassasi kulmassa), sitten laitat kynän seinää vasten etäisyydellä, joka johtaa kynänkärjen hyllyn reunaan, jossa se on kauimpana seinästä, ja vedät koko hyllyn pituudelta molempiin suuntiin. Kun sahaat viivaa pitkin, hylly istuu seinään juuri oikein. Tein vastaavan kerran kaverille pienessä puolipyöreässä tilassa mutta valitettavasti piirsin hyllyä vasten lattialistan päällä, ja huomattiin asennusvaiheessa, että seinät olivat kaukana suorista. Asunnon omistaja oli kuitenkin tyytyväinen, mutta olin itseeni todella ärsyyntynyt pitkään...
valitettavasti pitäisi asentaa 4 "moduulia" leveä stringhylly, jossa on pystysuorat terästukirangat. Kokeilin asentaa sen, mutta liian suuri vinous tekee siitä mahdotonta. Joten en voi leikata mitään. Ja seinä on valitettavasti erittäin, erittäin banaanimuodossa Myös sokkeli ja kaikki seuraavat seinää, joten ei voi täyttää leveästi suoraksi ilman, että tekee uudestaan puusepäntöitä ja kaikkea
Ah, kun sanot noin, niin näen tosiaan String-konsolin kuvassa.
Yksi vaihtoehto on tehdä sama puu, jonka olet asentanut, kuten ehdotin tehdä hyllylle, jos se osoittautuu liian ohueksi päissä, sinun on vaihdettava paksumpaan lähtömateriaaliin.
Polyuretaanivaahto tulee olemaan hankalaa, olisin käyttänyt Superfixiä ja laittanut sitä joka 30-40 cm, voit myös teipata ja viimeistellä sillä, jos haluat. Ja jos tarvitset shimsejä, voit käyttää rakennuskiiloja, löytyy laatikosta rakennustarvikeliikkeestä, älä unohda sahata ja hakata se tarpeeksi syvälle, jotta voit saumata yläpuolelle.
En ymmärrä plankans toimintoa täällä ...
Onko planka sillä tasolla, jolla string-konsolin yläkiinnike pitäisi olla?
Ja alempi kiinnike ruuvataan sokkeliin?
pitäisi asentaa samanlainen planka myös stringkonsolin alakiinnikkeeseen. Samalla tavalla. En ole vielä saanut sitä ylös. Tulee olemaan aivan lattiasokkelin yläpuolella periaatteessa.
Yksi asia, jota kannattaa miettiä, on, että jos et aseta pystysuoria puukappaleita tukemaan konsolien taakse, voit saada korkean pistekuorman alempien kiinnityspisteiden yläpuolelle, koska kaikki vaakasuora voimanotto päätyy sinne. Se johtuu siitä, että kuormitetun hyllyn massa-keskipiste on jonkin matkaa seinästä ulkona. Kuinka suuri tämä ongelma on, en tiedä, mutta hyvää pitää mielessä tämä ainakin, jos et jo ole ajatellut sitä.
Yksi asia mietittäväksi on se, että jos et aseta pystysuuntaisia puukappaleita tukemaan konsolien taakse, voit saada korkean pistekuorman alempien kiinnityspisteiden yläpuolelle, sillä kaikki vaakasuora voimankestävyys kohdistuu sinne. Tämä johtuu osittain siitä, että lastatun hyllyn massakeskipiste on hieman irti seinästä. En tiedä kuinka suuri ongelma se on, mutta hyvä pitää mielessä joka tapauksessa, jos et ole jo miettinyt sitä.
Olen miettinyt sitä. Mutta en tiedä miten ratkaisen sen tai tarvitsenko sitä.
Plankan on kiinnitetty seinään 4 suhteellisen voimakkaalla ruuvilla tiiliseinään. Mutta tuntuisi paremmalta joitain pystysuuntaisia lankkuja voiman vastaanottamiseksi.
Päivitys.
String-hylly on nyt banaani-seinällä kahdella vaakasuoralla laudalla.
Täytyy vain maalata ne valkoiseksi ja yrittää liittää ne.
Tuntui turhalta luopua string-hyllyistä ^_^.
Helpoin olisi ollut ostaa jotain uutta, joka seisoo lattialla (joka on itse asiassa hyvin suora).
Mutta miksi tehdä se helpoimmin.
Olisiko riittänyt, että asetat jonkin etäisyyslevyn kahden keskimmäisen Stringin taakse ja ohitat laudan?
aloitin kokeilla sitä. Mutta oli vaikea mitata, kuinka paljon sitä tarvittiin. Koska ”jokin” ei valitettavasti riittänyt.
Ja alhaalla oli epätasaisempaa kuin ylhäällä.
lopulta vaadittiin 10 melko paksua levyä keskelle. Joten en usko, että se olisi ollut kovin hyvä valitettavasti. Toivon, että se olisi toiminut.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.