Minulla oli muutamia kysymyksiä betoniseinän korjauksista, liitän mukaan kuvia, jotta voitte nähdä. Pieni halkeama on juuri oven yläpuolella ja suurempi siellä, missä kaksi seinää kohtaavat. Etsin Googlella, mutta ajattelin kuitenkin kysyä neuvoa, jos joku on tehnyt samanlaisia korjauksia hyvällä tuloksella.
Pienempään halkeamaan ajattelin mahdollisesti hioa 5 cm leveäksi ja sen jälkeen tasoittaa kiinnittämällä lasikuitunauha ennen kuin tasoitan seinän niin, että se ei pullistu ulos. Onko tämä hyvä idea vai pitäisikö minun yksinkertaisesti täyttää halkeama latex-tiivistemassalla välttääkseni sen uudelleen ilmestymisen?
Suurempaan halkeamaan ajattelin laittaa taustalistan ja sitten täyttää kipsilaastilla ennen kuin tasoitan myös tämän seinän. Pitäisikö tässäkin käyttää lasikuitunauhaa vai luuletteko, että se pysyy näin?
Seinät maalataan tasoittamisen jälkeen.
Kiitollinen neuvoista, kuinka tämä pitäisi tehdä parhaalla mahdollisella tavalla.
Kuten sanottu, tasoita uudelleen ja maalaa.
Jos betoni liikkuu, mikään pintakerros maailmassa ei kestä.
Microlit voi luultavasti rypistyä koko matkan silloin.
Mietin myös, miten tehdä suuren raon ulkokulma, yleensä laitetaanko kulmasuoja vai riittääkö pelkkä kittaus? Ajattelin lähinnä, kun osa on pudonnut pois, jolloin voi olla vaikeaa saada tarkkaa 90 asteen kulmaa uudelleen. Ja jos niin on, onko se paperia/terästä/pvc:tä vai mitä koskee?
Se saavutetaan suoralla laudalla, joka ruuvataan kiinni pystysuunnassa kulmaan. Sitten rappaa. Kulmasuojia voi käyttää, mutta se on harvinaista betonilla (tai onko se kevytbetoni?).
Toimii hyvin sheeetrock-kulmien kanssa, jos ei ole kovin kokenut tasoittamisessa.
Olen hieman skeptinen näihin veden avulla kiinnittyviin muovikulmiin. Olen nähnyt liian monia rakennuksia, joissa ne irtoavat.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.