Hei!
Asun rapatussa talossa 30-luvulta, jossa eriste (oljen muodossa tai vastaava) on pakkautunut seinän alaosaan. En voi eristää ulkopuolelta rappauksen vuoksi ja lattialämmityksestä, lämmitetystä kellarista, puhallusvillavarastoidusta ullakosta ja uusista ikkunoista huolimatta emme saa lämpöä. Luulen, että seinät ovat aivan tyhjät eristeestä. Voiko "täyttää" irtoeristeellä sisäpuolelta tekemällä reiän seinään ilman että täytyy purkaa? En ajatellut tehdä tätä itse, mutta halusin kuulla jos jollakin on kokemusta tästä. Kiitos etukäteen!

C CissiLR sanoi:
Hei!
Asun 30-luvulta peräisin olevassa rappausrakennuksessa, jossa eristys (oljen tai vastaavan muodossa) on pakkautunut seinän alaosaan. En voi eristää ulkopuolelta rappauksen vuoksi ja vaikka meillä on lattialämmitys, lämmitetty kellari, puhallusvillalla eristetty ullakko ja uudet ikkunat, emme saa lämpöä tarpeeksi. Luulen, että seinät ovat täysin tyhjät eristyksestä. Voiko seinän sisälle lisätä puhalluseristystä tekemällä reiän seinään ilman että tarvitsee purkaa? En ajatellut tehdä tätä itse, mutta haluaisin kuulla, onko jollakin kokemusta tästä. Kiitos etukäteen!
Ei kokemusta juuri sellaisesta talosta kuin teillä on. Kuitenkin voisi olla kannattavaa hankkia IR-lämpömittari selvittääksenne, mistä kohtaa on kylmintä. Tietysti on myös yrityksiä/henkilöitä, joilla on kamerat tähän tarkoitukseen. Kun tiedätte tämän, voisi olla fiksua miettiä puhallusvillan lisäämistä/seinän avaus sisäpuolelta.

• Tykkään
CissiLR
  • Laddar…
Miten seinät on rakennettu?

Jos rakenne on samanlainen kuin sahanpurueristetyissä seinissä, toivottavasti lisäeristystä voidaan lisätä ylhäältä ullakolta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.