Hei,

Haluaisin vähän palautetta siitä, mikä voisi olla "oikea järjestys" minulle asioiden hoitamisessa.

Meidän on tarkoitus purkaa kokonaan koko yläkerros. Tämä tarkoittaa lyhyesti:
- Purkaa seinä keittiön ja olohuoneen välistä
- Purkaa seinät, jotka tekevät "läpikulku"-toimistosta osan uutta olohuonetta
- Tehdä uusi huone lapselle #2 olohuoneen toiseen päähän
- Uudistaa olemassa oleva kylpyhuone sisääntulokerroksessa ja tehdä uusi kylpyhuone vanhaan saunaan kellarissa
- Uusi Keittiö ja pohjaratkaisu
- Uusi katto, kipsilevyt
- Lattialämmitys
- Asettaa takka olohuoneen keskelle
- Laittaa kipsiä kaikille talon seinille (tällä hetkellä seinät ovat vain lastulevyä, jossa on tapetti).

Emme aio asentaa paljon uusia kohdevaloja. Vain muutama kylpyhuoneeseen ja keittiöön. Muuten pidämme kattolampuista tai seisovasta valaistuksesta enemmän kuin kohdevaloista.

Talo on osittain rakennettu -39 ja toinen puolisko on laajennettu -77, joten siinä on otettava huomioon vanhempi tyyli ja menetelmä.

Olemme ottaneet yrityksen, joka hoitaa kaikki vesi- ja sähköasennukset uudessa sähkössä, sähkökeskuksessa jne. ja lattialämmityksen ja se on sama yritys, joka tekee tarkalleen kaiken kylpyhuoneissa paitsi osan purkamisesta. Yritys myös asentaa kaiken raudoituksen lattialle ja asentaa uudet lattialevyt, joille lattialämmitys tulee lepäämään.

Aion itse olla se, joka purkaa kaikki kantamattomat seinät, sekä repii ylös kaikki lattiat ja purkaa kaikki seinät. Olen myös se, joka asettaa kipsilevyt kaikille seinille, maalaa, tasoittaa ja myös kattoon. Aion myös asentaa uuden lattian ja nykyisessä suunnitelmassa valaa kaikki lattialämmitykset tasoitemassalla. Asennamme myös keittiön itse.

Kysymykseni tällaisesta tehtävästä ovat:

- Missä järjestyksessä se tulisi tehdä? En ole koskaan aiemmin joutunut uusimaan kattoa, seiniä ja lattiaa samanaikaisesti missään osassa taloa ja siksi olen hieman epävarma siitä, mikä järjestys olisi järkevin valmiiksi tehdä. Spontaanisti tuntuu järkevimmältä tehdä kaikki lattiat ensin, sitten kiinnittää seinät ja lopuksi laittaa katto kuntoon. Vai ajattelenko väärin?

- Jotta sähköasentajalla olisi mahdollisimman kivuton kokemus, mutta minä välttäisin seinien purkamista talon osista, joissa niitä ei tule purkaa (ulkoseinät esim.), kysyn, missä määrin odotetaan, että sisäseinät poistetaan, jotta hän voi vaihtaa olemassa olevan sähkön.

- Onko järkevää purkaa järjestyksessä katto > seinät > lattia niin, että sähköasentaja pääsee heti kaikkialle, mukaan lukien katto, vai onko järkeä jättää katto suurimmaksi osaksi koskemattomaksi siihen asti, kunnes kaikki on kunnossa ja tehdä katto vain yhdellä kertaa? Ajattelen lähinnä, onko jollakin kokemusta siitä, että on kuitenkin kiitollista tehdä katto "erikseen" ja että sähköasentaja ei yleensä tarvitse päästä käsiksi moneen pisteeseen katossa uuden sähköasennuksen yhteydessä.
Se voisi hyödyttää minua, koska kaikki purkutyöt ja tehtäväni on suoritettava yrityksen aikataulutuksen mukaisesti ja siksi on kiitollista, jos on vähemmän työvaiheita, jotka on suoritettava yhden intensiivisen 2 viikon aikana ;)

Kiitos etukäteen kaikesta palautteesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.