Y
Olen itse asiassa ostanut kotiin 84 kipsilevyä, joilla olin suunnitellut viimeisteleväni myös seinät ja katon tulevassa pesutuvassa. (mainitsin määrän vain kevyesti järkyttääkseni kaikkia, koska olen puhunut niin anti-kipsi aiemmissa kysymyksissä) :)

Mutta, nyt minulle tuli mieleen, että kipsi ei ehkä sovellu pesutupaan, vaikka seinät aiotaan tapetoida. Kattoa en ole ajatellut enää laittaa kipsille, ja sitten lopetin suunnittelemisen...

Pitäisikö minun ostaa toisenlaista kipsiä tähän pesutupaan, ehkä?

Eikö väv ja märkätilojen maali suojaa kattoa ja seiniä?

Viimeksi muokattu:
Yrrol sanoi:
Olen oikeastaan ostanut kotiin 84 kipsilevyä, joilla olin suunnitellut voivani viimeistellä seinät ja katon tulevassa kodinhoitohuoneessa. (miksi mainitsin määrän, on kevyesti järkyttää kaikkia, kun olen puhunut niin anti-kipsilevyistä aikaisemmissa kysymyksissä) :)

Mutta, nyt tuli mieleeni, että kipsi ei ehkä ole sopiva kodinhoitohuoneeseen, vaikka seinät tulevatkin olemaan maalatut. Kattoa en ole ajatellut pidemmälle, kun että heittäisin kipsiä ja sitten lopetin suunnittelun siihen..

Pitäisikö ostaa toista kipsiä tälle kodinhoitohuoneelle, luulisin?

Eikö maali ja kosteudenkestävä maali suojaa kattoa ja seiniä?
Tavallista kipsiä voi hyvin käyttää tavallisessa kodinhoitohuoneessa. Ei ole myöskään mitään vaatimusta käyttää kosteudenkestävää maalia seinissä tai katossa.

...mutta lattialle tulee laittaa vedeneristys, 5 cm ylös seinälle sekä kulmiin?

Y
mjo nyt kun sanot sen, maalari sanoi jotain siitä

gadu^ sanoi:
...mutta lattiaanhan pitäisi laittaa vedeneristys, 5cm ylös seinälle sekä nurkkiin?
Kyllä.

en tiedä, olenko oikeassa nyt, mutta viimeksi kun luin säännöstöä, niin en usko, että se 5cm koski pesutupaa.... eikö se koske, jos sinulla on vedenlämmitin á X litraa ja sitten lämmittimen tilavuus lasketaan huoneen neliömetrien mukaan niin, että jos se vuotaa, niin seinän pitäisi olla "tiivistetty" siihen tasoon asti, eli se voi olla korkeampi kuin 5cm, jos huone on pieni... mutta tavallisessa pesutuvassa, jossa on pesukone, ei ole tätä vaatimusta.... mutta saatan olla väärässä:):)...

Kuitenkin kipsi ja kosteusmaali toimivat aivan loistavasti, joten levysi ovat kuin valetut!!!:)
/
M
:D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.