27 055 lukukertaa ·
10 vastausta
27k lukukertaa
10 vastausta
Tasoitus lastulevylle.
Hei!
Aloitin eteisen remontin tänään. Sisäseiniksi siellä on valittu lastulevyt, jotka on sitten tapetoitu. Sen tapetin olen nyt poistanut ja mietin, voiko tälle pohjalle tasoittaa, ottaen huomioon että puu liikkuu ilmankosteuden vuoksi. Johtaako tämä tasoitteen halkeiluun?
Kiitollinen vastauksesta.
Aloitin eteisen remontin tänään. Sisäseiniksi siellä on valittu lastulevyt, jotka on sitten tapetoitu. Sen tapetin olen nyt poistanut ja mietin, voiko tälle pohjalle tasoittaa, ottaen huomioon että puu liikkuu ilmankosteuden vuoksi. Johtaako tämä tasoitteen halkeiluun?
Kiitollinen vastauksesta.
Voit tasoittaa akryylitasoitteella mitä tiedän, mutta se on kallista kuin pokeri. Remonttikipsi? EN TIEDÄ mutta olen kuullut ja oletan, että tavallinen tasoite tarttuu huonosti puuhun tai kuten sanot halkeaa ajan myötä.
Kuten se nyt näyttää, on seinällä paljon tapettijäämiä, jotka ovat vielä kiinni. Joten siihen tasoite varmaan tarttuu. Eniten minua huolestuttavat halkeamat, jotka johtuvat puun liikkeistä. Kuinka paljon lastulevy oikein liikkuu?
Se voi välttää maalaamalla ensin öljypohjaisella maalilla esteeksi.lajsiiwan sanoi:
Jos se olisi minun seinäni, vetäisin varmaan kerroksen kipsiä sen sijaan.
(Halpa bauhaus tai byggmax-kipsi ei varmaan tule paljon kalliimmaksi kuin öljymaali + paljon tasoitetta.)
Laita silloin siirretyillä saumoilla lastulevyihin nähden.
Olen päättänyt nyt. Asetan korjaustapin. Minulla on muutama liuska jäljellä, kun remontoisin olohuonetta. Juttu on se, että seinä on vain 178 cm pitkä ja 79 cm korkea, joten se koostuu todennäköisesti lastulevystä.
Kiitollinen kaikista vastauksista.
Kiitollinen kaikista vastauksista.
Se pitäisi onnistua tasoittaa lastulevylle. Liikkeet levyn sisällä ovat vähäisiä ja tasoitteen elastisuus kompensoi sen. Levyt voivat liikkua keskenään ja saumoissa pitää tasoittaa paperinauhoilla. Kaikki meidän talomme -66 sisäseinät on tehty lastulevystä ja saumojen tasoitus on tehty paperinauhalla, eikä ole mitään halkeamia missään. Olen tasoittanut tapettia tavanomaisella hiekkatasoitteella useilla seinillä ja se toimii hyvin.
Olen tapetoinut suoraan lastulevylle, jätin vain pienen raon saumojen väliin sekä käytin laajatasoitetta + nauhaa siihen.
Toinen tärkeä asia on pohjustaa lastulevy ennen tapetointia joko tapettiliimalla tai tavallisella pohjustusaineella, jotta se imeytyy kunnolla.
Valitsin itse vähän paksumman tapetin puun liikkeiden takia
Toinen tärkeä asia on pohjustaa lastulevy ennen tapetointia joko tapettiliimalla tai tavallisella pohjustusaineella, jotta se imeytyy kunnolla.
Valitsin itse vähän paksumman tapetin puun liikkeiden takia
Klikkaa tästä vastataksesi