5 632 lukukertaa ·
31 vastausta
6k lukukertaa
31 vastausta
Tasaushiekkaa?
Ollut iso reikä viemärissä yksikerroksisessa talossani. Olen nyt piikannut noin 8 neliömetriä ja jäljellä on 75 neliömetriä olemassa olevaa laattaa. Ajattelin tasoittaa hiekalla, koska laatta on melko karkea ja eroa on noin 4 cm korkeintaan. Sitten laittaa solumuovia ja valaa lattialämmityksen. Tuntuuko tämä olevan ok ratkaisu? Kuulin jonkun sanovan, ettei nykyään tasoitetakaan hiekalla. Mutta minusta tuntuu, että tämä ratkaisu olisi paljon parempi kuin aiemmin, kun oli puurakenteinen lattiaeristys eristämättömän 10 cm levyn päällä.
Toivon todella, että jollakin olisi ideoita, koska on melko kiire saada talo kuntoon, koska kahden asunnon ylläpito ei ole taloudellisesti kannattavaa!
Toivon todella, että jollakin olisi ideoita, koska on melko kiire saada talo kuntoon, koska kahden asunnon ylläpito ei ole taloudellisesti kannattavaa!
Ajatuksena oli tällöin tasata kaikki 83 neliömetriä hiekalla, sitten valaa solumuovia ja valaa 83 neliömetrin kakku. Voisiko se mennä paremmin tällöin? Ne 8 neliömetriä ovat kylpyhuone, joten siellä tulee olemaan 10-15 cm solumuovia.
En oikein pysy mukana mitä olet tehnyt ja mitä aiot tehdä?!
Mutta ei tasoiteta hiekalla, koska se ei ole kapillaarikatkova, vaan (pesty) sepelillä. Nyt se ei luultavasti ole niin tärkeää, jos kyseessä on vain neljä cm ja lisäksi vain joissain paikoissa.
Sen jälkeen laitat päälle solumuovin, raudoituksen ja lattialämmitysputken ja sitten valat lattiasi.
Mutta ei tasoiteta hiekalla, koska se ei ole kapillaarikatkova, vaan (pesty) sepelillä. Nyt se ei luultavasti ole niin tärkeää, jos kyseessä on vain neljä cm ja lisäksi vain joissain paikoissa.
Sen jälkeen laitat päälle solumuovin, raudoituksen ja lattialämmitysputken ja sitten valat lattiasi.
kuten yllä sora (mielellään niin hieno kuin mahdollista). sen jälkeen solumuovitheguden sanoi:
Okok. Anteeksi huono tiedotus. Koko laatta on 83 neliömetriä ja eristämätön. Olen purkanut keskeltä 8 neliömetriä ja vaihtanut viemäriputket. Joten siellä ei ole tällä hetkellä laattaa lainkaan. Niille 8 neliömetrille ajattelin laittaa eristettä 10-15 cm. Muut ajattelin tasoittaa hiekalla, sitten 5 cm solumuovia ja sen jälkeen valaa betonia koko 83 neliömetrin alueelle.
ei makadam!!mexitegel sanoi:
kross minun maailmassani tarkoittaa kalliomursketta/yksityiskohtamateriaalia = kantava kerros ja vahvistuskerros teille, joilla on sekä kevyempi että raskaampi liikenne. murto-osat esimerkiksi 0/16, 0/32, 0/63, 0/90 = voi sisältää "hiekkaa"
makadam= asfaltimassan ja betonin valmistus, mutta myös teihin, metsäteihin, talonperustoihin, puutarhapolkuihin, autotallialueisiin ja rautateihin. murto-osat esimerkiksi 8/11, 11/16 ja 16/32 ei saa olla "hiekkaa", koska se tulee mieluiten olla pesty.
Ja se eroaa 4 cm koko laatalla, keskiarvo on noin 2 cm. Ajatuksena oli, että mitä tahansa teenkin, sen tulisi olla parempi kuin se, mikä oli eristämättömällä laatalla ja puupalkistolla. Sitten 45villaa eristeeksi. Laatalla näytti olevan hyvässä kunnossa muuten, joten en usko, että se on altistunut paljoa kosteudelle. Murske kuulosti todella hyvältä, soita lähimpään sorakuoppaan ja kysy huomenna. Kiitos 👍
Silloin olisin suosinut 2-4, se toimii hyvin tasoittamiseen. Jos sen sijaan valitset karkeamman materiaalin, on paljon vaikeampaa saada se kohtuullisen tasaiseksi, varsinkin kun tilaa on niin vähän... Onnea matkaan!
Viimeksi muokattu:
nja. kyllä niitä fraktioita on olemassa. 2-4cm on karkea sinulle. jos sinulla on hyvä "hiekkakuoppa", niin he auttavat sinua.theguden sanoi: