1 856 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Tarvitsen apua selvittääkseni onko tämä seinä kantava.
Hei,
Haluaisin poistaa seinän, mutta en uskalla tehdä sitä ennen kuin olen täysin varma, että se on OK. Yhdistys sanoo, että se on OK ja muut ovat myös poistaneet tämän seinän, mutta en pystyisi nukkumaan öisin, jos en ole 100 % varma.
En tietenkään odota saavani varmaa vastausta alla olevien asiakirjojen perusteella ja aion palkata rakennusinsinöörin tms., mutta olen kiinnostunut teidän asiantuntevista arvauksistanne.
Valitettavasti asiakirjat ovat vain A-piirustuksia, koska ne olivat ainoat, jotka löysin kunnan digitaalisesta piirustusarkistosta. Aion soittaa heille huomenna ja katsoa, onko mahdollisesti saatavilla lisää ei-skannattuja piirustuksia.
Voimme aloittaa piirustuksella itse asunnosta sekä seinästä (tai osasta seinää), jonka haluan purkaa:
Laitan mukaan myös vastaavan huoneen, mutta maanalaisella kerroksella (jossa seinä ei edes ole) ja kellarikerroksella (jossa seinä on):
Vinttikerros (jos siitä on apua):
Sekä poikkileikkauspiirros:
Talo on 9 kerroksinen, ja kaikki kerrokset ovat identtisiä lukuun ottamatta maanalaista ja kellarikerrosta.
Seinä ei ole kova verrattuna julkisivuseinään, mutta se ei myöskään kuulosta ontolta, kun sitä napauttaa.
Kiitos!
Haluaisin poistaa seinän, mutta en uskalla tehdä sitä ennen kuin olen täysin varma, että se on OK. Yhdistys sanoo, että se on OK ja muut ovat myös poistaneet tämän seinän, mutta en pystyisi nukkumaan öisin, jos en ole 100 % varma.
En tietenkään odota saavani varmaa vastausta alla olevien asiakirjojen perusteella ja aion palkata rakennusinsinöörin tms., mutta olen kiinnostunut teidän asiantuntevista arvauksistanne.
Valitettavasti asiakirjat ovat vain A-piirustuksia, koska ne olivat ainoat, jotka löysin kunnan digitaalisesta piirustusarkistosta. Aion soittaa heille huomenna ja katsoa, onko mahdollisesti saatavilla lisää ei-skannattuja piirustuksia.
Voimme aloittaa piirustuksella itse asunnosta sekä seinästä (tai osasta seinää), jonka haluan purkaa:
Laitan mukaan myös vastaavan huoneen, mutta maanalaisella kerroksella (jossa seinä ei edes ole) ja kellarikerroksella (jossa seinä on):
Vinttikerros (jos siitä on apua):
Sekä poikkileikkauspiirros:
Talo on 9 kerroksinen, ja kaikki kerrokset ovat identtisiä lukuun ottamatta maanalaista ja kellarikerrosta.
Seinä ei ole kova verrattuna julkisivuseinään, mutta se ei myöskään kuulosta ontolta, kun sitä napauttaa.
Kiitos!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Hyvin epätodennäköistä, että seinä olisi kantava. Milloin talo on rakennettu?
Kiitos vastauksesta.
Talo on rakennettu 1954.
Talo on rakennettu 1954.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Silloin talossa on betonilaatta, joka lepää kantavien tiiliseinien (vähintään täystiili paksuus) varassa, mahdollisesti yhdistettynä kevytbetoniin. Seinä, jonka haluat poistaa, koostuu luultavasti puolitiilestä tai kevytbetonilaudasta. Jos haluaa olla erittäin tarkka, voi katsoa raudoituspiirustusta, mutta mielestäni se ei ole tarpeen tässä tapauksessa.
Kiitos!
Olen soittanut kunnalle ja saanut teknisen kuvauksen (heillä ei ollut konstr. tai raudoituspiirustuksia). Epäilen, että tämä seinä kuuluu "muut sisäseinät" -kategoriaan, joka kuvauksen mukaan on "laattaseinä".
Liitän TB:n alle.
Olen soittanut kunnalle ja saanut teknisen kuvauksen (heillä ei ollut konstr. tai raudoituspiirustuksia). Epäilen, että tämä seinä kuuluu "muut sisäseinät" -kategoriaan, joka kuvauksen mukaan on "laattaseinä".
Liitän TB:n alle.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Käsittääkseni tuo kuvaus koskee pesutupaa. Mielestäni sinun ei tarvitse käyttää tähän enempää aikaa. Plattvägg on kevytbetoni.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Behöver hjälp att hitta trösklar som passar 😲
Fönster & Dörrar -
Kan någon hjälpa mig att identifiera min Klippo. Behöver en ny förgasa
Trädgårdsmaskiner -
Behöver hjälp med vattenavstängning inför bidéinstallation
Badrum -
Hjälp: Vad behöver jag åtgärda med köksfläkten för att uppfylla OVK?
Ventilation -
Hjälp! Min gräsmatta behöver vård!
Gräsmatta