Olen parhaillaan kunnostamassa savupiippua, liukuvalua ja saumojen uudelleenmuurausta harjan yläpuolella. Kävi ilmi, että kruunu oli halki, joten kysymys on, pitäisikö minun käyttää rahaa, jotta käsityöläiset valaisivat uuden. Aion kuitenkin laittaa uuden hatun, joka menee 5-10 cm alemmas ylimmästä tiilikerroksesta.

Savupiippu sijaitsee korkealla eikä juuri näy, joten esteettisesti se ei haittaa, mutta onko muuta haittaa, jos jätän kruunun pois?

Miten kävi lopulta? Jätitkö kruunun väliin?
Olen tekemässä samaa kuin sinä. Minun on kuitenkin muurattava koko savupiippu uudelleen noken yläpuolelta. Luulin, että siinä pitäisi tietenkin olla uusi kruunu myös. Mutta koska siihen tulee nyt uusi kansi, mitä ei aiemmin ollut, voinee kruunun jättää pois. Alla oleva linkki näyttää antavan hyvän esimerkin siitä, mitä ajattelen. Katso otsikon "Betonihatut tai tiiliuloke - kumpi on parempi" alla.

http://www.kanerva.se/skorstenslagning.html

M
Ei tarvita ehdottomasti betonikruunua, jos aikoo olla plåthuv. Utkragning á lá kanerva äänestän minä, niin teen.

Tuli vain peltiä. Revitty alas betonikruunu.

Tiilikatto ja tiilistä rakennettu savupiippu, josta on poistettu betoninen kruunu.

peternicklas
Totta kai piipun päällä pitää olla kruunu.

Miksi se on niin selvästi peternicklas? Esteettisistä syistä?

Kiitos para kuvasta!

Taloni on valkoista mexitiiltä ja suunnitelmana on verhota koko savupiippu. Aito tiili ei sovi muuhun valkoiseen julkisivuun ja en jaksa etsiä uutta mexiä. Mahdollinen ulokirakenne on myös silloin esteettisistä syistä.

M
Ulkoneva tekee, että hupun valumia menee kauemmas savupiipusta ja siten on hieman pienempi riski ongelmiin tulevaisuudessa.

P para sanoi:
Tuli vain peltiä. Revin alas betonikruunun.

[kuva]
Tällainen huppu meillä on savupiipussa, lämmitämme säännöllisesti, noki jää kiinni hupun alle ja putoaa alas ilmanvaihtoputkiin, likaa seinät ja tapetit, ei hyvä, ei koskaan tapahtunut pelkän kruunun kanssa.

Lillkerstin Lillkerstin sanoi:
Meillä on tuollainen hattu savupiipussa, poltamme säännöllisesti, noki tarttuu hatun alle ja putoaa tuuletusputkiin, likaa seinät ja tapetit, ei hyvä, ei koskaan tapahtunut pelkän kruunun kanssa.
9 vuotta siitä, kun asensimme hatun, ja se toimii ilman ongelmia.
Jos saat niin paljon nokea, ehkä poltatte väärin?

MrJay
@para, mikä on teidän korkeus? Epäilen, että muilla on liian matala kruunu, joka ei kestä savun ja noen määrää.

P para sanoi:
9 vuotta sitten asensimme hupun ja se toimii ilman ongelmia.
Jos saat niin paljon nokea, ehkä poltat väärin?
Ei, emme polta väärin nuohoojan mukaan, mutta noki tarttuu levyyn ja sitten putoaa ilmanvaihtoon. Nuohoojan mukaan yleinen ongelma, joka voidaan välttää asettamalla jatkoputki itse savupiipun kohdalle. Haluaisin mieluummin poistaa suojahupun ja tehdä kauniin kranssin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.