8 571 lukukertaa ·
10 vastausta
9k lukukertaa
10 vastausta
Tarvitaanko savupiipun kruunu?
Olen parhaillaan kunnostamassa savupiippua, liukuvalua ja saumojen uudelleenmuurausta harjan yläpuolella. Kävi ilmi, että kruunu oli halki, joten kysymys on, pitäisikö minun käyttää rahaa, jotta käsityöläiset valaisivat uuden. Aion kuitenkin laittaa uuden hatun, joka menee 5-10 cm alemmas ylimmästä tiilikerroksesta.
Savupiippu sijaitsee korkealla eikä juuri näy, joten esteettisesti se ei haittaa, mutta onko muuta haittaa, jos jätän kruunun pois?
Savupiippu sijaitsee korkealla eikä juuri näy, joten esteettisesti se ei haittaa, mutta onko muuta haittaa, jos jätän kruunun pois?
Miten kävi lopulta? Jätitkö kruunun väliin?
Olen tekemässä samaa kuin sinä. Minun on kuitenkin muurattava koko savupiippu uudelleen noken yläpuolelta. Luulin, että siinä pitäisi tietenkin olla uusi kruunu myös. Mutta koska siihen tulee nyt uusi kansi, mitä ei aiemmin ollut, voinee kruunun jättää pois. Alla oleva linkki näyttää antavan hyvän esimerkin siitä, mitä ajattelen. Katso otsikon "Betonihatut tai tiiliuloke - kumpi on parempi" alla.
http://www.kanerva.se/skorstenslagning.html
Olen tekemässä samaa kuin sinä. Minun on kuitenkin muurattava koko savupiippu uudelleen noken yläpuolelta. Luulin, että siinä pitäisi tietenkin olla uusi kruunu myös. Mutta koska siihen tulee nyt uusi kansi, mitä ei aiemmin ollut, voinee kruunun jättää pois. Alla oleva linkki näyttää antavan hyvän esimerkin siitä, mitä ajattelen. Katso otsikon "Betonihatut tai tiiliuloke - kumpi on parempi" alla.
http://www.kanerva.se/skorstenslagning.html
Miksi se on niin selvästi peternicklas? Esteettisistä syistä?
Kiitos para kuvasta!
Taloni on valkoista mexitiiltä ja suunnitelmana on verhota koko savupiippu. Aito tiili ei sovi muuhun valkoiseen julkisivuun ja en jaksa etsiä uutta mexiä. Mahdollinen ulokirakenne on myös silloin esteettisistä syistä.
Kiitos para kuvasta!
Taloni on valkoista mexitiiltä ja suunnitelmana on verhota koko savupiippu. Aito tiili ei sovi muuhun valkoiseen julkisivuun ja en jaksa etsiä uutta mexiä. Mahdollinen ulokirakenne on myös silloin esteettisistä syistä.
9 vuotta siitä, kun asensimme hatun, ja se toimii ilman ongelmia.Lillkerstin sanoi:
Jos saat niin paljon nokea, ehkä poltatte väärin?
Ei, emme polta väärin nuohoojan mukaan, mutta noki tarttuu levyyn ja sitten putoaa ilmanvaihtoon. Nuohoojan mukaan yleinen ongelma, joka voidaan välttää asettamalla jatkoputki itse savupiipun kohdalle. Haluaisin mieluummin poistaa suojahupun ja tehdä kauniin kranssin.P para sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi