7 410 lukukertaa ·
4 vastausta
7k lukukertaa
4 vastausta
Talviliima
Hei
Tein uusia tolppia katoksen päälle ulko-oven yläpuolelle. Tolpat koostuvat kahdesta puolikkaasta tolpasta 60x120, jotka olen liimannut ja ruuvannut huolellisesti.
Kun ostin ruuveja ja liimaa, myyjä sanoi minulle, että minun tulisi käyttää talviliimaa (puuliima/valkoliima), koska se on ulkona.
Nyt tolpat ovat paikoillaan, maalattuina ja valmiina.
Sattumalta luin nyt pullosta, että se on sisäkäyttöön mutta voidaan liimata pakkasessa.
Luulin, että se oli parempi liima kuin valkoliima ulkokäyttöön, luotin myyjään. :screwy:
Mitä voi tapahtua? Kestääkö se ulkokäyttöä? Tolpat on maalattu ikkunamaalilla kolme kertaa.
Sain vähän ahdistusta, sitten tunnen itseni vähän typeräksi, kun en katsonut pulloa ennen kuin liimasin. :banghead:
Sent from a nalle using Byggahus
Tein uusia tolppia katoksen päälle ulko-oven yläpuolelle. Tolpat koostuvat kahdesta puolikkaasta tolpasta 60x120, jotka olen liimannut ja ruuvannut huolellisesti.
Kun ostin ruuveja ja liimaa, myyjä sanoi minulle, että minun tulisi käyttää talviliimaa (puuliima/valkoliima), koska se on ulkona.
Nyt tolpat ovat paikoillaan, maalattuina ja valmiina.
Sattumalta luin nyt pullosta, että se on sisäkäyttöön mutta voidaan liimata pakkasessa.
Luulin, että se oli parempi liima kuin valkoliima ulkokäyttöön, luotin myyjään. :screwy:
Mitä voi tapahtua? Kestääkö se ulkokäyttöä? Tolpat on maalattu ikkunamaalilla kolme kertaa.
Sain vähän ahdistusta, sitten tunnen itseni vähän typeräksi, kun en katsonut pulloa ennen kuin liimasin. :banghead:
Sent from a nalle using Byggahus
Myyjä on ymmärtänyt väärin, kaikki puuliimat toimivat pakkaslämpötiloissa, kun ne ovat kovettuneet. Talviliimaa tarvitaan vain, kun liimataan lämpötiloissa, jotka laskevat jopa -10 asteeseen. Useimmiten sitä käytetään liimaamaan lattiavaarnalevyjä lämmittämättömissä tiloissa, se on käytännössä tavallinen sisäpuuliima, johon on sekoitettu glykolia. Joidenkin valmistajien liimat (kuten Casco) kestävät ulkona, mutta katon alla, joten uskon, että pärjäät, koska olet lisäksi maalannut niin huolellisesti. Ruuvit ovat silti tärkein osa tolppien liitoksessa.
sinun olisi voinut jopa jättää liiman väliin. Pelkät ruuvit olisivat kuitenkin pitäneet.
Klikkaa tästä vastataksesi