Hei kaikille!

Minulla on muutama kysymys rakennustekniikoista, kun olen suunnitellut talon rakentamista ulkomaille.
Haluaisin käyttää uudempia rakennustekniikoita tai -järjestelmiä. Haluan vähentää energiakustannuksia, tiedän, että on olemassa monia erilaisia vaihtoehtoja, mutta olisin iloinen, jos voitte jakaa ideoita ja tietoa.

Kiitos etukäteen :)

//A

Paras on aina hyödyntää paikallista tietotaitoa ja olosuhteita. Aloittaaksesi voit kertoa, mihin ajattelet rakentaa.

Lämpimät maat?

Aurinkokeräimet käyttöveden lämmittämiseen ovat suositeltavia, mieluiten tasakatolle sijoitettuna.

Ikkunaluukut, jotta keskipäivän kuumuus ei pääse sisään.
Kylmät klinkkerilattiat, jotta jalat eivät pala.
Ja höyrysulku seinien ulkopuolella.
Ehkä hyttysverkko, eikä grillijuhlia terassilla.

Lähes kaikki päinvastoin kuin täällä kotona, kuten olen ymmärtänyt.

Mutta kuten Nimajneb kirjoittaa, missä?

Missä ovat lämpimät maat? Ehkä pitäisi rakentaa Thaimaassa joskus ja ajatukseni on "jääkaappi":x

Eli paljon pieniä ötököitä, jotka asettuvat mahdolliseen eristykseen, joten styrox eristeenä + eristää lämpöä vastaan + AC

Tämän paikallisen tiedon hyödyntämisen kanssa pitää varmasti ottaa se uusien suolan kera. run ja minä olimme Kiinassa kesällä (Guangxi) vierailemassa appivanhempien luona juuri rakennetussa talossa, huonompaa fuskuhanketta saa etsiä. Kylpyhuoneen lattia näytti testiradalta, jossa oli kuoppia ja reikiä siellä täällä, ja tämä kaato ilmeisesti ei ole heille tuttu käsite. Koska siellä ei saa omistaa maata, ei ilmeisesti kannata rakentaa erityisen kestäviä taloja, kun on mahdollista, että kunta päättää purkaa ne jonkin muun tieltä. Ja juuri siinä maakunnassa on tyypillisesti 40 kesällä ja talvella +5, ja kun taloissa ei ole mitään eristettä (betonitaloja), pitää istua takki päällä ja lämmityslaitteet kuten autolämppärin tapaiset laitteet, jotta voi oleskella sisällä. Erittäin kostea ympäri vuoden... mielenkiintoinen haaste, puutalot ovat varmaankin poissuljettu vaihtoehto...?

Rouvani ja minulla on suunnitelmissa rakentaa talo sinne, jotta mahdollisesti muuttaisimme sinne pysyvästi, ja olisi mielenkiintoista tietää hieman siitä, kuinka se kannattaisi tehdä. On selvää, että siinä tapauksessa tulemme valvomaan jokaista lyötävää naulaa, koska on todella vaikea löytää hyviä käsityöläisiä, jotka eivät ole huolimattomia. Eräs tuttava rakensi Thaimaassa, ja se näytti kamalalta, kun he menivät tarkastamaan. Se saa kaikki ne pienet asiat, jotka tulevat esiin suomalaisissa tarkastuksissa, näyttämään mitättömiltä niiden rinnalla...

/S

Kaikki taitavat talonrakentajat Kiinassa ovat varmaan muuttaneet suuriin kaupunkeihin ja rakentavat pilvenpiirtäjiä sen sijaan.

Kivi on aivan varmasti se, mitä tarvitaan, ei ainoastaan kosteuden vuoksi, vaan myös kaiken suhteen, joka tykkää syödä puuta lämpimässä ilmastossa.

Voihan yrittää rakentaa kevytsoralla, jos sitä pystyy saamaan. Silloin on lämmintä talvella ja viileää kesällä. Katso vähän verkossa, mitä on saatavilla Japanissa ja Taiwanilla, niillä on suunnilleen sama ilmasto mutta varmasti nykyaikaisemmat menetelmät.

Okei kuten näen, tarvitaan ehkä hieman tarkennuksia...
Sijainti – Dubai
Yritys - oma, olen ajatellut avata uuden tehtaan sinne prefab-tyyppisillä järjestelmillä, joilla on todella hyvä eristys, vahva, maanjäristyskestävä. Lisäksi nopea. Aion rakentaa 5, meitä on viisi perhettä, jotka aiomme tehdä tämän, joten toivottavasti ansaitsen hieman, jos siitä tulee houkutteleva.

joten anna minulle ideoita...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.