814 lukukertaa ·
2 vastausta
814 lukukertaa
2 vastausta
Talon kunnostus
Olemme juuri ostaneet kaksiasuntoisen talon, joka on rakennettu 1920, puuverhoilu/runko.
Vuonna 1975 tehtiin julkisivumuutos, jossa käytettiin tiiltä ja lisäeristettiin.
Muutamia kysymyksiä on tullut esiin, koska haluamme uudistaa sisäpintakerrokset ja asentaa uudelleen sähköt. Mutta mitä olen ymmärtänyt, en voi lisäeristää sisäpuolelta, mitä olisin halunnut tehdä asennuskiskojen kohdalla pintamateriaalia varten.
Toinen asia, joka huolestuttaa minua, on että edellinen omistaja on eristänyt yläkerran, lisäeristys sisäpuolelta. Onko tämä jotain, mitä pitäisi purkaa heti nähdäksesi, onko seinä selvinnyt?
Piirustuksen mukaan
Sisäpuoli ulkopuolelle
12 mm puulevy
2 cm styrox
Hirsi
5 cm eristys
Tiili
Mitkä ovat rakenteen riskit, rehellisesti haluaisin poistaa styroxin paloturvallisuuden näkökulmasta.
Mikä on näiden seinien oikea rakenne, jotta niistä tulisi mahdollisimman energiatehokkaita?
Kiitos vastauksesta
Vuonna 1975 tehtiin julkisivumuutos, jossa käytettiin tiiltä ja lisäeristettiin.
Muutamia kysymyksiä on tullut esiin, koska haluamme uudistaa sisäpintakerrokset ja asentaa uudelleen sähköt. Mutta mitä olen ymmärtänyt, en voi lisäeristää sisäpuolelta, mitä olisin halunnut tehdä asennuskiskojen kohdalla pintamateriaalia varten.
Toinen asia, joka huolestuttaa minua, on että edellinen omistaja on eristänyt yläkerran, lisäeristys sisäpuolelta. Onko tämä jotain, mitä pitäisi purkaa heti nähdäksesi, onko seinä selvinnyt?
Piirustuksen mukaan
Sisäpuoli ulkopuolelle
12 mm puulevy
2 cm styrox
Hirsi
5 cm eristys
Tiili
Mitkä ovat rakenteen riskit, rehellisesti haluaisin poistaa styroxin paloturvallisuuden näkökulmasta.
Mikä on näiden seinien oikea rakenne, jotta niistä tulisi mahdollisimman energiatehokkaita?
Kiitos vastauksesta
Jos sinulla on hirttä oleva seinä, olisin purkanut sen hirteen asti, asentanut 45 mm tukirakenteet uuden sähkön vetämistä varten, eristänyt ja samalla suoristanut seinän, jos se on kiero.
Ja onko mitään riskiä siirtää kondenssipistettä? Pitäisikö tässä tapauksessa käyttää höyrynsulkua? Ja onko lasikuitueristys jotain, jota tulisi välttää ja valita puukuitueristys tai vastaava?ingenjören101 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi