Olen suunnittelemassa yläkerran laajennusta ja tässä on pieni skissi tehty SketchUp:ssa, joka näyttää hieman ideoistani. Aion rakentaa kaksoislapeikkunan, joka ei oikeastaan ole lapeikkuna lainkaan, vaan kolme poistettua kattotuolia korvataan "talolla", jossa on kalteva katto kummallakin puolella, muodostaen lapeikkunan kummastakin suunnasta. Ajatuksena on asettaa liimapuupalkit suoraan yli ja lisätä palkin päälle, jotta saadaan kattokaltevuus. Vaihtoehto on käyttää valmiita harjapalkkeja ja ehkä näin ollen pienentää hieman dimension. Olen piirtänyt rakenteen kummallekin puolelle näyttämään, kuinka olen ajatellut kahta ulompaa, joko rakennetaan päälle tai rakennetaan uusi "eteen". Tarkoituksena on olla kolme ikkunaa 'a 12x12 kummallakin puolella.

Lattialaatta on noin 20 cm raudoitettua betonia, jossa on kantava seinä keskellä, joten voimat läpi ovat vähäisiä, "katon mökin" mitoitus on kiinnostavaa.

Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan ajatuksia tästä asiasta.

Ja kirjoitan tämän itse, aion palkata rakennesuunnittelijan, mutta kokemukseni on, että mitä paremmin olet valmistautunut, sitä parempaa ja edullisempaa on rakennesuunnittelijan työ. Olen suunnitellut pellikattoa kupuun.

Kiitos etukäteen!

• 3D-suunnitelma ullakon laajennuksesta, joka näyttää runkorakenteet ja vinokatot.
Hei,

Huomaan, että tämä keskustelu on hieman vanha, mutta koska pohdin samaa asiaa, olen erittäin kiinnostunut siitä, miten ullakon laajennus onnistui sinulta. Tuliko kaksinkertaisesta kattolyhdystä/"talosta katolla" totta?

/Jesper

S
vinkki on ottaa yhteyttä konstruktöriin ennen kuin harkitsee vastaavanlaista rakentamista

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.