6 142 lukukertaa ·
8 vastausta
6k lukukertaa
8 vastausta
Takkasäädökset
Jäsen
· västra götaland
· 3 viestiä
Hei
Aion asentaa takkakamiinan ja mietin, tietääkö kukaan, mitkä ovat vaatimukset koskien palamatonta materiaalia takan edessä.
Olen ajatellut laittaa takkakamiinan puolikuun muotoisella klinkkerillä noin 30 cm takasta, riittääkö se teidän mielestä?
PS. Minulla on mies, joka asensi kamiinan 5 vuotta sitten ilman mitään takan edessä, ja nuohooja hyväksyi sen... Tuntuu vähän epäilyttävältä, jos edessä on vain puuta...
Kiitollinen vastauksista
Aion asentaa takkakamiinan ja mietin, tietääkö kukaan, mitkä ovat vaatimukset koskien palamatonta materiaalia takan edessä.
Olen ajatellut laittaa takkakamiinan puolikuun muotoisella klinkkerillä noin 30 cm takasta, riittääkö se teidän mielestä?
PS. Minulla on mies, joka asensi kamiinan 5 vuotta sitten ilman mitään takan edessä, ja nuohooja hyväksyi sen... Tuntuu vähän epäilyttävältä, jos edessä on vain puuta...
Kiitollinen vastauksista
Lue Boverkets byggregler, BBR, jakso 5:4.
Yleisissä ohjeissa puhutaan muun muassa 50 cm minimi-etäisyydestä lähistöllä oleviin rakennusosiin ja kiinteään sisustukseen, joka on palavaa materiaalia.
Tämän huomioon ottaen olisi ehkä hyvä laajentaa puolikuu kattamaan 50 cm sen sijaan.
Yleisissä ohjeissa puhutaan muun muassa 50 cm minimi-etäisyydestä lähistöllä oleviin rakennusosiin ja kiinteään sisustukseen, joka on palavaa materiaalia.
Tämän huomioon ottaen olisi ehkä hyvä laajentaa puolikuu kattamaan 50 cm sen sijaan.
Jäsen
· västra götaland
· 3 viestiä
Hei
Mahtavaa! Löysin, se vaikuttaa toimivan 30 cm edestä, jos ei ole avotakkaa
Kiitos!!
Mahtavaa! Löysin, se vaikuttaa toimivan 30 cm edestä, jos ei ole avotakkaa
Kiitos!!
Nostaa täytyy, kun lattiaa vaihtaa, mutta miten alle pääsee likaa? Pitää tiivistää ympäriltä silikonilla, jottei lattiaa pestessä imeydy vettä alle, ja näin se on myös tiivis lialta. Meillä on lasilevy, ja olemme täysin tyytyväisiä siihen. En koskaan vaihtaisi sitä mihinkään muuhun.Mäster sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi