7 386 lukukertaa ·
21 vastausta
7k lukukertaa
21 vastausta
Katto corten-teräksestä
Hei! Aiomme rakentaa nykyisestä katoksestamme sisäänkäynnin ja ulkotilan. Katon materiaaliksi olemme ajatelleet korten-terästä, koska se on mielestämme kaunista ja uskomme sen olevan hyvä alusta villiviinille, jonka haluamme edelleen kiipeävän katolle. Katon pinta-ala on noin 10 m2.
Mutta koska olemme uusia tässä, meillä on muutamia kysymyksiä, joihin toivomme, että kokeneemmat jäsenet voivat auttaa meitä:
1. Olemme kuulleet, että korten-teräksessä on värjäytymisongelmia - miten tähän kannattaisi suhtautua?
2. Mikä paksuus on tässä tapauksessa ajankohtainen?
3. Mitkä toimittajat tulevat kysymykseen isommille korten-teräspaloille, joita tässä tarvitaan (mielellään päteviä, edullisia ja Tukholman alueella : ))?
4. Tarvitaanko erikoistuneita käsityöläisiä, kuten peltiseppiä, katon asentamiseen?
Mutta koska olemme uusia tässä, meillä on muutamia kysymyksiä, joihin toivomme, että kokeneemmat jäsenet voivat auttaa meitä:
1. Olemme kuulleet, että korten-teräksessä on värjäytymisongelmia - miten tähän kannattaisi suhtautua?
2. Mikä paksuus on tässä tapauksessa ajankohtainen?
3. Mitkä toimittajat tulevat kysymykseen isommille korten-teräspaloille, joita tässä tarvitaan (mielellään päteviä, edullisia ja Tukholman alueella : ))?
4. Tarvitaanko erikoistuneita käsityöläisiä, kuten peltiseppiä, katon asentamiseen?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 viestiä
Voi olla todella herkullista!
Toivottavasti toteutuu!
Toivottavasti toteutuu!
Corten-teräs on ns. säänkestävää terästä, joka muodostaa nopeasti ruostekerroksen ja sitten prosessi pysähtyy. Kysymys, kun asetat levyn niin kuin teet katolla, miten ajattelet sen tulevan tiiviiksi? Pitäisikö sen saumata samalla tavalla kuin tavallinen kattopelti, voi olla vaikeaa koska corten on huomattavasti kovempaa kuin tavallinen kattopelti, en usko että sitä on edes saatavissa niin ohuena kuin tarvitset. Mutta jos asetat levyn toisin päin, voi mennä ilman saumaa. Ehkä täällä on peltiseppä, joka voi ohjata sinua eteenpäin.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 viestiä
Tunnen muutamia, joilla on täysin hitsattu ruostumattomasta teräksestä katto laajennuksen päällä, ehkä voisi tehdä jotain vastaavaa täällä.
Mielenkiintoinen idea. En ole koskaan nähnyt sitä! Olen melko varma, että levyt täytyy hitsata yhteen, koska ne ovat liian paksuja saumaukseen. Ajatelkaa myös painoa + lumen painoa, jotta mitoitus on oikea terassille.
Tietenkin se onnistuu, mutta ei yhtä helposti kuin tavanomaisilla materiaaleilla.
Vähän kyllästyttää myös "se on ruma" -kommentit. Olen saanut samanlaisia, kun olen kysynyt esimerkiksi vanerisisustuksista. Melko kyllästyttävää. Kysymys oli, miten te aiotte tehdä, ei siitä, onko muiden mielestä se on tyylikästä. Niitä tulee varmasti enemmän. Pitäkää pintanne!
Tietenkin se onnistuu, mutta ei yhtä helposti kuin tavanomaisilla materiaaleilla.
Vähän kyllästyttää myös "se on ruma" -kommentit. Olen saanut samanlaisia, kun olen kysynyt esimerkiksi vanerisisustuksista. Melko kyllästyttävää. Kysymys oli, miten te aiotte tehdä, ei siitä, onko muiden mielestä se on tyylikästä. Niitä tulee varmasti enemmän. Pitäkää pintanne!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä
Ei sen pitäisi olla mitään ongelmaa oikeastaan, kyllähän sinulla on kangas tai paperi alla, joka voi hoitaa työn "itsestään".
Viimeisimmällä kaudella Husdrömmar-ohjelmassa talon julkisivu ja katto päällystettiin graniittiklinkkerillä. Jos muistan oikein, nämä asetettiin vierekkäin eikä päällekkäin kuten perinteisessä tiilikatossa. Suurin osa katosta koostui kuitenkin aurinkopaneeleista, mutta ne eivät myöskään vaikuta tiiviyteen.
Joten jos sinulla on aurinkopaneelit tai cortenlevyt, sillä ei ole väliä.
Falunin vanha hyppytorni on rakennettu Cortenista, en ole varma, millainen katon rakenne on.
Viimeisimmällä kaudella Husdrömmar-ohjelmassa talon julkisivu ja katto päällystettiin graniittiklinkkerillä. Jos muistan oikein, nämä asetettiin vierekkäin eikä päällekkäin kuten perinteisessä tiilikatossa. Suurin osa katosta koostui kuitenkin aurinkopaneeleista, mutta ne eivät myöskään vaikuta tiiviyteen.
Joten jos sinulla on aurinkopaneelit tai cortenlevyt, sillä ei ole väliä.
Falunin vanha hyppytorni on rakennettu Cortenista, en ole varma, millainen katon rakenne on.
Teille, jotka harkitsette hitsaamista, lämpö saa sen vääntymään kuin ryppyinen matto, joten jokin kylmäkiinnitys on suositeltavaa. Kiitos muuten vinkistä, aion rakentaa pienen sisäänkäyntikaton alakertaan, se voi olla hieno cortenista, koska minulla on sitä monissa paikoissa talon ympärillä/ päällä nyt.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 viestiä
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 viestiä
Sen sijaan, kuten jotkut ovat ehdottaneet, hyvä aluskate ja sen asentaminen tyyliin liuskekivi päällekkäin kaikkiin suuntiin pitäisi toimia
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 420 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 420 viestiä
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1BTxL7xp8lgaebzLh7pKchHJEZAFpWS3a8g&usqp=CAU
Nopea googlaus näyttää, että on olemassa valmiita järjestelmiä, jotka näyttävät jonkinlaiselta levykatteelta. Soittele ympäriinsä plåtslagare, on minun vihjeeni.
Nopea googlaus näyttää, että on olemassa valmiita järjestelmiä, jotka näyttävät jonkinlaiselta levykatteelta. Soittele ympäriinsä plåtslagare, on minun vihjeeni.