Hei!

Kysymys: Yritän löytää mistä voin vuokrata tunkkeja? Bauhaus ei vuokraa mitään.

Pääkysymys:

Olen melko tarkka ihminen. Olen siksi ollut vintillä, mitannut tarkasti mihin kohtaan kattotuolit sijoittuvat ja millä etäisyydellä. Meidän yhdessä tasossa olevassa talossa mittasin sitten tarkasti mihin kohtaan keittiön lattialla itse kattotuolit sijoittuvat linjaan. Kaivoin hieman vintin eristeissä ja huomasin, että kattotuolit ovat liitetty tarkalleen 4,65 metrin kohdalla. (kokonaispituus 9,30

Suunnitelmani on siis seitsemän tunkin (yksi per kattotuoli) avulla tukea juuri siihen kohtaan, jossa jokaisen kattotuolin alapalkit ovat liitetty. Nämä kohdat sijaitsevat muuten 68 cm siitä mihin kantava seinä on tällä hetkellä. Liimapuupalkki tulee kuitenkin asettaa samaan kohtaan, jossa kantava seinä sijaitsee nyt.

Tuntuuko tukimenetelmä sopivalta? Minulla on vahvoja puumateriaaleja, 2x4 tuuman kokoisia, asettaa korkeuksittain jakamaan painoa ylöspäin tunkilta.

Kiitollinen ideoista ja kokemuksista.

Rakennusilmoitus on hoidettu.

Jos jollakulla on idea siitä, miten itsenäisesti saan paikalleen liimapuupalkin, joka on 7 m 30 cm pitkä ja painaa 165 kiloa, olen kiitollinen vastauksista.

Olen melko vahva, mutta silti odotan saavani pari noidannuolta työskentelyn aikana.... ei kannata luovuttaa.

/goliat

Cramo tai ehkä firmat, jotka vuokraavat rakennustelineitä ehkä?

Arvaan, että sinulla on jotain vakaata siellä, missä jokaisen tunkin pitää seistä myös?

joo, aion kokeilla siellä.

no, alla on tavallinen pontattu puulattia. cc 600 mm. Kun olen purkanut seinän (luuranko jäljellä), huomaan, että useimmat tolpat ovat olleet ilman suoraa painetta. Epäilen, että seinä on täysin kantava, vain tukevainen.

/Henke

Jos nyt uskot, että lattia kestää voimat eikä siitä tule niin voimakasta painetta ylhäältäpäin. Mitä aiot sitten tehdä stämparilla?

Jos haluat jotain vastaavaa, niin voithan stämpara ylös tavallisella 2tum4:lla tai naulata yhteen 2 kpl?

Joka tapauksessa en olisi koskaan laittanut mitään stämppää painetulla pisteellä ponttilattialle, vaan tehnyt juuri kuten pinebar sanoo, eli jakaisin kuormat poikittaisella koolauksella cc 60 koolausten yli!

onko sinulla ovi tai ikkuna, jonka kautta voit työntää poikkipalkin sisään?
ajatus siitä, että niin pitkä palkki voi olla vaikea saada kuljetettua talon sisällä olevien kulmien ympäri.
sen yläpuolella, mihin aiot laittaa poikkipalkin, tee kaksi reikää kattopalkkeihin asti, kiinnitä nostopyörä kumpaankin päähän, esimerkiksi ketjutalja tai muu talja, jota ei tarvitse pitää koko ajan, jotta se ei putoa lattialle takaisin. nosta poikkipalkki, laita se paikoilleen, mihin se tulee lepäämään, valmis, kuulostaa yksinkertaiselta, todennäköisesti hiukan vaikeampi kuitenkin toteuttaa
pieni ajatus minulta

Milkshaken
Sitten voi vähentää leimasimien määrää, jos asettaa esimerkiksi 125X45 säännön poikittain kaikkien tuolien yli, sitten leimataan alhaalta... Mutta suosittelen vahvasti, että sinulla on myös 45 sääntö lattiassa, joka menee myös poikittain....

hei, hyviä vinkkejä. minun täytyy varmaan säädellä vähän sinne tänne, sekä katossa että lattiassa tasoittaakseni voimia. Kuitenkin olen saanut vähän tietoa, että minun kattotuolini pitäisi olla itsestään kantava, koska se on w-rakenteinen. Mutta piirustus sanoo selvästi, että kantava seinä on seinä 11 (ilman että tietenkään kukaan on piirtänyt mikä seinä se on) Lähdin sydänseinästä. Pienellä onnella vältyn kokonaan laittamasta palkkia. Hieman kinkkinen tilanne. Ei uskalla oikein ottaa riskejä. Haluan aina olla 100% varma ennen kuin poistan tänään olemassa olevat seinän pilarit (jotka muuten eivät näytä olevan minkäänlaisessa suorassa paineessa).

Hmm, tuntuu siltä, että tällaisessa tapauksessa haluaisi kuulla suunnittelijaa. Sain mukavia uutisia suunnittelijalta, joka tarkasteli betonitaloamme, hänellä oli sekä hyviä ratkaisuehdotuksia että mitat olivat hieman pienemmät kuin olin ajatellut "arvata".

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.