Miksi teräsprofiilit taipuvat, kun ruuvaan kuitusementtilevyjä?
Nyt olen vihdoin ja viimein tullut siihen, että on aika asentaa seinälevyt kellarin seinille. Sisänurkissa näkyy, että taakse jäävä levy taipuu sisäänpäin.
Ensimmäinen nurkka häiritsi minua hieman, mutta ajattelin laittaa jonkin listan tai saumausmassaa.
Toisessa nurkassa tuli vielä suurempi rako. Irrotin levyn, porasin profiilin läpi ja laitoin tulpan ontelotiiliseinään ja ruuvin isolla kannalla, joka painoi profiilia takaa. Tuntuu, että sitä ei oikeastaan pitäisi tarvita.
Mitä teen väärin?
Mikä on paras tapa peittää rako, jos en saa sitä pois?
Ehdotusten puuttuessa kokeilen tätä.
Leikkasin 35mm leveän suikaleen 120mm u-kiskosta ja sain silloin seinäkiinnityksen, jota pystyi säätämään korkeudessa.
Kantakiinnitys tulee joka kulmakiskoon.
Rima on nyt huomattavasti vääntöjäykempi.
Huono vastaus täällä foorumilla, joten jatkan improvisointia.
Vahvistin ulkokulmaa ennen kuin alan laittamaan levyjä sinne. Laitoin aikaisemman version tuesta + t-kappaleen. Se on seinä raolla, joka kohtaa seinän ilman rakoa.
Minulla ei ollut ongelmia niiden taipumisen kanssa, vaan sen kanssa, että saisin sen tarpeeksi jäykäksi 45-regelin kylpyhuoneeseen - Polyuretaanivaahto regelin ja seinän välissä oli ratkaisuni.
Temppu on aloittaa levyn kiertäminen ylhäältä tai alhaalta ja sitten kiertää ylöspäin tai alaspäin. Tällä tavalla sääntö ei kierry yhtä helposti. Ei pidä painaa liikaa vaan antaa ruuvin työskennellä itsensä sääntöön.
Minulla ei ollut ongelmaa niiden taipumisesta, vaan siitä saadaanko ne tarpeeksi jäykäksi kylpyhuoneessa 45 runkoon - Asennusvaahto rungon ja seinän väliin oli minun ratkaisuni.
[bild]
Luova ratkaisu! Saitko seinät pystyyn ja tuliko niistä tukevat?
Temppu on aloittaa levyn ruuvaaminen ylhäältä tai alhaalta ja sitten siirtyä ylöspäin tai alaspäin. Näin sääntö ei käänny yhtä helposti. Ei pidä painaa liikaa, vaan antaa ruuvin työskennellä itsensä sääntöön.
Kuulostaa ratkaisulta ongelmaani.
Minulla on Gunnebo fibercementskruv, mutta valitettavasti ne eivät poraudu hyvin sääntöön. Pitää seistä ja syöttää pitkään, ja silloin tulee kärsimättömäksi ja painaa kovaa...
En myöskään laittanut kaikkia ruuveja heti, vaan ajattelin kiristää loput kun levyt ovat paikallaan.
Se varmasti vaikuttaa myös.
Asensin sisäkulman eilen, nyt seinäkiinteillä säännöillä ja se oli huomattavasti parempi.
Ei ole rakoa, joten minun ei tarvitse laittaa mitään listaa.
Aion tehdä kaikki säännöt seinäkiinteiksi, se tuntui merkittävästi tukevammalta.
Kreativ lösning! Har du fått upp väggarna och blev det stadigt?
/Höghus
Uskomaton ero aikaisempaan nähden - Kylpyhuone on ollut täysin valmis helmikuusta lähtien ja suorat kulmat huomattiin laattojen asennuksessa.
Tein kodinhoitohuoneen jokin vuosi sitten ja siellä kamppailin muovivälitteiden kanssa saadakseni jäykkyyttä koolauksiin, uretaanivaahto oli huomattavasti parempi ratkaisu.
Uskomaton ero ennen - Kylpyhuone on ollut täysin valmis helmikuusta lähtien ja suorat kulmat huomattiin laatoituksessa. Tein kodinhoitohuoneen muutama vuosi sitten ja siellä taistelin muovivälilevyjen kanssa saadakseni jäykkyyttä tukiin, uretaani oli huomattavasti parempi ratkaisu.
Mukavaa kun se toimii!
Minulla on useita 120mm koolauksia makaamassa, joita en aio käyttää, joten minulla on runsaasti peltiä leikattavana...
Viimeisin versio on kolmionmuotoisia levyjä, joissa on kaksoislevy seinää vasten. 4 tukea kulmatangoille ja 3 muille tangoille. Yhtä helppoja säätää ja yksi seinäporauksen vähemmän. Ehkä marginaalisesti heikompi vetovoimia vastaan, mutta täysin ok täällä.
Aion myös ruuvata säännön peittävälle levylle sisänurkissa olemassa olevalle levylle. Muistin äkkiä muutamia vanhoja kirpputorilöytöjä, jotka helpottivat elämää. Ne olivat maanneet käyttämättöminä liian kauan... Reikäpihdit autonlevylle ja sveitsiläinen ihme Zyliss Profi-King, alumiininen(!) ruuvipenkki. Toimi erinomaisesti levyn taivuttamiseen, kiinnitä vain minerittilevyyn.
Siitä tuli myös pala vanhaa kattopeltiä, johon sisäosan ilmalämpöpumppu ripustetaan.
Lisäksi olisi auttanut, jos teräsprofiilien suunnittelu olisi ollut parempaa. Jos olisin kiinnittänyt ne niin, että olisin aloittanut levyjen kiinnittämisen profiilin "selkäpuolelle" sen sijaan, että olisin tukenut niitä sivusta, kaikki olisi ollut vakaampaa.
Huomasin, että vanhassa ruuvinvääntimessäni oli bittipidike, kun irrotin istukan.
Milwaukee PES12T Option.
Hyvä bonus!
/Höghus
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.