Olen nyt viimeistelemässä remonttia; toisin sanoen, asentamassa uusia jalkalistoja ja ovenpielisiä. Olen kuitenkin hieman epävarma siitä, kuinka ovenpieliset tulisi asentaa eteiseen, jossa vuosien aikana kertyneet tapettikerrokset ovat luoneet muutaman millimetrin eron uloimman tapetin ja itse ovenkarmin/vuorilistan välille. Jos asennan vuorilistat sellaisenaan, syntyy varmasti näkyvä rako ulkoreunalla, tapettia vasten.
Onhan toki olemassa tiivistettä ja maalia. Mutta tapetti, jonka näette yllä olevissa kuvissa, on lopullinen. Ehkä ei oikea lähestymistapa, mutta tehty mikä tehty, ja olen huolissani siitä, että jos minun täytyy tiivistää liikaa ulkoreunassa, on vaikea tehdä se suoraksi ja siistiksi.
Joten, mitä te tekisitte? Tasoittaako eroa jollakin 4-5 mm ohuella, maalattavalla ja helposti sahattavalla materiaalilla, joka asennetaan joko karmin päälle ennen vuorilistaa tai suoraan vuorilistan päälle ennen asennusta? Vai onko joku aivan muu ratkaisu? Kaikki vinkit otetaan vastaan.
Ilman että olisin foorumin paras asiantuntija, arvaan että 5 mm syvä diff on ehkä liikaa, pelkkä tavallinen lista näyttäisi todennäköisesti hieman hassulta. Suosittelen asentamaan smyglist/foglist tai käyttämään klackfoder. Jälkimmäistä voit joutua höyläämään saadaksesi sopivan syvyyden klackenille.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.