En usko, että kallistus on mikään suurempi ongelma piirustuksessa, mutta ainoa, mikä tulee mieleen, on se, että aluskate näyttää heikolta. Pitäisi olla todella vankka, jos ajatellaan, että lumi jää katolle. Nyt tuntuu siltä, että oletetaan kaiken aina liukuvan suoraan pois ja kattoristikko kantaa itsensä ja katon vain. Ehkä jopa rajalla.
Mutta on sanottava, että en ole rakennusinsinööri ja ei näe kaikkia mittoja täydellisesti piirustuksesta.
yes, ajatus on H-palkki portin etureunassa, joka myös pidetään pystyssä teräspilareilla kummallakin puolella
Hmm, en tiedä, olenko ymmärtänyt jotain väärin, koska sain niin erilaisen luvun...MUTTA
Jos ajattelit aluksi, että kattotuolit olisivat kuten nykyisessä talossasi (sama suunta); mutta ettei ne saisi nousta liian korkeiksi, jotta yläkerran ikkunoita ei peitetä, eikö se voisi olla näin kallistuksen kanssa:
Kyllä juuri niin, katon pitäisi olla samassa suunnassa kuin nykyinen talo. Jos ajattelee, että seisoo talon edessä, mitat ovat 6,5 m leveä ja 10 m syvä.
yes, tanken är en H balk i framkant vid porten som även hålls upp av stålpelare på vardera sida
Tuet päädyissä ovat yksi asia, mutta 10m kattotuoli, joka kantaa itsensä lisäksi kattoa ja mahdollisesti lunta, pitäisi olla melko tukeva. Kuvassa oleva ei näytä kovin erikoiselta.
Yksi vaihtoehto 10 metrin kattotuoleille on asettaa kattopalkit käännettynä katon kaltevuuden mukaisesti talon pitkältä sivulta. 6,5 metriä on suhteellisen pitkä, joten palkkien väliin tulee melko tiheästi. Palkkien päälle asennat sitten ”ilmanvaihtopalkit” samansuuntaisesti katon kaltevuuden kanssa ja näiden päälle raakaponttilaudat. Tämä vie todennäköisesti enemmän materiaalia, mutta antaa suurimman vapaan korkeuden autotallissa sekä ohuimman kattorakenteen. Palkit taipuvat niiden heikossa suunnassa, kun ne ovat käännettyinä, mutta tämä ei ole mitään monimutkaista ratkaista. Missä päin maata autotalli sijaitsee?
Vaihtoehto 10 metrin kattotuolille on laittaa kattovasat kiertämällä katon kaltevuuden mukaisesti pitkältä puolelta taloon. 6,5 metriä on suhteellisen pitkä, joten vasa väli on melko tiheä. Vasoille asetat sitten "tuuletusvasat" rinnakkain katon lappeeseen ja näille raakapontin. Todennäköisesti enemmän materiaalikulut mutta antaa suurimman vapaan korkeuden autotallin sisällä sekä ohuimman kattorakenteen. Vasat taipuvat heikkoon suuntaan, kun ne ovat kierrettyinä, mutta tämä ei ole ongelma ratkaista. Missä päin maata autotalli sijaitsee?
Kuinka leveä, pitkä, harjakorkeus ja mikä on olemassa olevan talon katon kaltevuus? Jos mahdollista, ottaen huomioon autotallin katon kaltevuus, onko ajatuksena pelti tai kattotiili?
Mitta betonilaatasta ja ikkunasta, oletan että on oletettu laatan olevan joitain senttimetrejä maanpinnan yläpuolella?
Kuinka leveä, pitkä, harjakorkeus ja mikä kattokaltevuus talolla on? Jos mahdollista, ottaen huomioon autotallin katon kaltevuus, onko ajatuksena peltikatto vai tiilikatto?
Mittaus betonilaatasta ja ikkunasta, oletan, että laatan oletetaan olevan muutama cm maanpinnan yläpuolella?
6.5 leveä ja 10 pitkä. Korkeus valmiista laatasta ikkunaan on noin 3670 mm. Kattomateriaalilla ei ole väliä, mutta pelti on hieman kalliimpi, joten mieluiten tiili, jotta se sopii olemassa olevaan tyyliin. Kun piirsimme ilman 1 metrin "ojaa", saimme hyvin matalan kattokaltevuuden/koti. Mutta ajattelin, että voisi olla olemassa jokin älykäs ratkaisu tai kompromissi. Se pitää paikkansa, sillä meillä on paljon kalliota, joten olen pystynyt kaivautumaan enintään 30 cm joissakin paikoissa. Joten päätän nostaa laatan niin, että se on samassa korkeudessa kuin talon.
Koska vuori sijaitsee niin korkealla, se oli hieman ikävää, muuten olisi voinut voittaa jonkin dm jos olisi voinut sijoittaa laatta hieman maanpinnan yläpuolelle ja välttää ramppi autotalliin. Minkä korkuista porttia olitte ajatellut?
Onko kattorakenteiden toimittajasi saanut asianmukaiset mitat tarjousta varten?
Ja toivomuksen vähintään 14°?
Esimerkiksi oliko kattorakenteiden toimittajalla nämä mitat, joita en voi saada siitä, mitä olet jakanut kanssani? katso liitettä 468394
Langan yläosassa oleva kattorakenne näyttää, että mitoitus on oikealla puolella yläkehän alareunaan saakka yläpäässä. Joten kaltevuus ei täsmää.
Sanoisin, että ongelmasi pitäisi olla ratkaistavissa suunnilleen samanlaisen kattorakenteen avulla kuin mitä sinulle on tarjottu. Kattorakenteiden on kuitenkin oltava tiheässä ja ehkäpä jotkut ovat kaksinkertaisia aivan seinän vieressä. Jos tarvitset kattorakenteen, jonka kaltevuus on vähintään 14°, sinun täytyy tinkiä seinän korkeudesta. Muutoin se tulee sellaiseksi kuin olosuhteet sallivat.
Onko kattotuolitoimittajasi saanut hyvät mitat tarjousta varten? Ja vähintään 14° toive? Esimerkiksi oliko kattotuolitoimittajalla nämä mitat, joita en voi saada selville siitä, mitä olet jakanut? [media]
Kattotuoli, joka sinulla on ketjun yläosassa, näyttää siltä, että mittaukset on tehty oikealta puolelta yläkehän alaosaan niskassa. Joten kallistus ei täsmää.
Sanoisin, että ongelmasi pitäisi pystyä ratkaisemaan, suunnilleen samanlaisella kattotuolilla kuin sinulle on tarjottu. Niiden on kuitenkin oltava tiheästi ja ehkä muutamia kaksinkertaisia lähimpänä seinää. Jos tarvitset kattotuolin, jonka kallistus on vähintään 14°, sinun on tingittävä seinäkorkeudesta. Muuten käy kuten käy olosuhteiden vuoksi.
Talo on 8,8m leveä siitä kulmasta, laajennus jatkuu 1,2m pidemmälle takana (kuvan oikea puoli).
Ikkunoiden väli 141cm. Ikkunan leveys ulkomitta karmiin 134cm Julkisivusta ikkunakarmiin 325cm
Luulen, kuten sanoit, joudun tinkimään sisäkattokorkeudesta. Nyt olen myös alkanut katsoa peltikattoa, ja siitä voisi tulla myös tyylikäs.
Aiotko rakentaa väliseinää varastoon tai vastaavaan, jos näin on, voisitko käyttää tätä jotenkin? Voisiko autotalliin sijoitettava pilari olla vaihtoehto? Onko teillä yksi vai kaksi porttia?
Harjapalkin kanssa kattokannattimien on oltava vähintään 45x220s300 c24 ja harjapalkin liimapuuta 140x495, melko mahtava kappale. Tämä voisi olla paremmin sopiva teräksestä.
Jos sen sijaan asetetaan kaksi "harjapalkkia", molemmat vedetty erilleen harjan kohdalta, voidaan palkin korkeus laskea 360 mm ja kattokannattimia voidaan harventaa.
Jos talossa on poikittainen väliseinä, voidaan tehdä siitä kantava ja jättää yksi palkeista pois.