Olen rakentamassa pientä hockeyrinkkiä puutarhaan:
Monen jäädytyksen jälkeen olen saanut jääpinnan melko hyväksi.
Nyt pohdin, onko olemassa jokin tapa kohtuullisin kustannuksin ja vaivoin suojata jäätä lumelta ja loskalta. Viimeksi, kun tuli räntäsadetta, jää meni pahasti pilalle.
Muutaman kuukauden kuluttua ei ole loskaa eikä lunta, eikö voisi vain odottaa siihen asti?
Sorry, en voinut vastustaa...
Mutta kysymykseen en voi lisätä mitään järkevää.....
Ei ole vielä ratkaistu, mutta näyttäisi siltä, että aion asentaa korkeita lautoja kummankin lyhyen sivun päähän, joissa on projektori ylhäällä alaspäin suunnattuna. Jos projektorit ovat liian alhaalla, ne häikäisevät.
Olen pohtinut hieman ongelmaasi. Kasvoin jääkiekkokaukaloissa ilman keinotekoista jäätä, eikä ollut menetelmiä jään suojaamiseksi, leveä lumilapio oli se, mitä käytettiin, ja sillä myös siirrettiin vettä. Kun Frölunda Hockey pelasi viimeisimmän ulkopelinsä, heillä ei myöskään ollut ratkaisua, vaan he luottivat säähän, mutta heillä oli keinotekoinen jää, mikä helpotti asiaa. Olisi mielenkiintoista, jos joku jakaisi ovelan ratkaisun.
Vaikka kasvoin kuutamoradan äärellä, minulla ei ole hyviä vastauksia jään tasoittamiseen muuten kuin jäädyttämällä.
Muistan eniten sen loputtoman lumenluonnin (täysikokoinen rata), monta tuntia lumenluontia jonkun tunnin peliaikaa varten epätasaisella jäällä, ennen kuin piti mennä kotiin syömään illallista. Jos oli onnea, jonkun isä tuli traktorin kanssa ja hoiti suurimman osan.
Hauskaa oman radan kanssa pihalla! Jos en väärin muista, Eric Lindrosin isä teki radan heidän uima-altaaseen talvisin (tai rakensi radan kuten sinä teit), jotta Eric voisi harjoitella extraa poikana.
Nuoruudessani (60-70-luvulla) kunnan ukot aurasi jäätä paikallisella ulkoilukentälläni "Belosilla", vahvalla kaksipyöräisellä traktorilla. Muistaakseni heillä oli sekä auraterä lumensiirtoon että terävä terä jään "höyläämiseen". Belos-koneita löytyy bloketista "vaihtelevilla" hinnoilla. - voi olla halvempaa ostaa kone kuin rakentaa jäähalli...
Mikä on ongelma? Että tulee loskaa, vain raaputa pois.
Tai että jää sulaa plussa-asteiden takia, silloin täytyy ostaa paljon styroxia ja laittaa ajoissa.
Yksinkertainen katto.
Muutamasta palkista ja isosta kertakäyttöpeitteestä, se menee varmaan p----leen kun märkää lunta tulee, mutta olet ainakin kokeillut.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.