peternicklas
Ajoin ohi yhden talon aiemmin tänään. Se mitä näin oli, että KAIKKI seinät on rakennettu styroksista!
Mikä tekniikka tämä on, tietääkö kukaan??

Kuin legopalikoita, joita kasataan päällekkäin ja sitten valetaan betonia sisään.

peternicklas
Sama tekniikka, joka mm. tekee rungon uima-altaille?
Mutta millainen julkisivu ja sisäpuoli on?
Täytyyhän pystyä asentamaan asioita, vetämään sähköä ym.

www.dorocell.se

Kyllä, Thermomur 250 käytetään usein uima-altaiden rakentamiseen.

Olen juuri rakentanut tällaisen talon. Sisälle asetetaan koolaukset, joihin sitten ruuvataan kipsilevyt.
Ongelma, joka minulla on nyt, on ovien ja ikkunoiden kiinnittäminen järkevällä tavalla.

empame sanoi:
Kruxet jag har nu är att fästa dörrar och fönster på ett vettigt sett.
Uretaanivaahto? Tulee pysymään kuin vuori.....:)

Eikö Cellplast Direktillä ole erityisiä ruuveja, joita käytetään ikkunoiden ja ovien asentamiseen, mielestäni olen nähnyt sellaisia.

Joo, mutta luultavasti ne maksavat noin 100kr kpl

Cellplastdirektin esitteestä kiinnitä ikkunat ja ovet esimerkiksi 6 mm vanerisuikaleilla sekä ruuvikiinnikkeillä.

Mitä mieltä olette tästä talosta? Mitä voin nähdä, näyttää siltä, että se on rakennettu kokonaan noin 20 cm paksuista mustista solumuovilevyistä, ja sitten ne on rapattu päälle.

Talorakennus, jossa näkyy mustia polystyreenilevyjä ja ei-viimeistelty julkisivu, ympärillä rakennustyömaa, taustalla pilvinen taivas.

En tiedä miten on puhdistaa suoraan solumuovia... Me käytimme logolit-palikoita Cellplast Direktiltä ja olemme erittäin tyytyväisiä. Hyvä mukavuus ja alhainen kulutus. Olemme asuneet melko tarkalleen vuoden nyt ja kokonaiskulutus on noin 9000 kWh. (Vesikiertoinen lattialämmitys yhdessä Nibe 750:n kanssa, ei takkaa)

Dorocell ja sundolitt sisältävät nykyään sisäänrakennetun muovilevyn solumuovin takana, johon voi ruuvata. Tämä tarkoittaa, että seiniä ei tarvitse varustaa tukipuilla paloeristyksen, kuten kipsin, lisäämiseksi. Aiemmin sundolittissa oli metallilevy, joka asennettiin jokaiselle kierrokselle, mikä oli hankalaa. Talon rakentaminen tällä menetelmällä on hauskaa ja tarjoaa hyvän eristysarvon. Näitä lohkoja on helppo käsitellä itse, sillä ne eivät paina monta kiloa kappale.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.