44 033 lukukertaa ·
35 vastausta
44k lukukertaa
35 vastausta
Kohtaan metallia aina, kun poraan kipsiseinään APUA
Nyt lopetat! En todella kiusaa TS:ää, mutta käyttäydyt valitettavasti kuin herkkänahkainen lapsi juuri nyt.Anna_H sanoi:Ei liian herkkänahkainen, mutta vähän ärsyyntynyt siitä, että jotkut eivät osaa lukea. Yksi seinä eteisessä, joka on ulkoseinää vasten, EI ole asuntoon kuuluvan rappukäytävän seinä, silloin se ei ole ulkoseinä.
Ja jos väitteeseen "sellaisia on vuokratalojen rappukäytävissä" vastataan "me asumme talossa", se tarkoittaa suoraan suomeksi "ei, emme asu asunnossa".
Erityisesti minua ärsyttää se, että pilkkaat TS:ää, kun sitkeästi jankkaat asunnoista. Minusta on erittäin epäkohteliasta huomauttaa TS:lle, että hänen sanomansa on epäselvää valitsemalla tarkoituksellisesti tulkita hänen sanomansa niin, että "se VOISI tarkoittaa asuntoa, jos oikein venytetään kirjoitettua".
Lopeta pelleily.
Oletetaan, että kyseessä on vesijohto, mutta jatkat jankutusta murtosuojastasi ja että se kiinnittyy erityisen hyvin, silloin sinä olet vastuussa syntyvästä vesivahingosta, jos he päättävät porata pellin läpi. Tajuatko sen?
Joten ei, en ole herkkänahkainen, mutta en halua, että TS mokaa, koska on itse asiassa todennäköisemmin kyse sähköstä, vedestä tai viemäristä eikä murtosuojasta. Ehkä se on sähkökaapin takapuoli?
En ole jankannut TS:lle, vaan tehnyt viestin vastauksena yhteen sinun viesteistäsi: Jos olen jankannut, se on ollut sinulle, jolla selvästi näyttää olevan huono päivä. Joten väitteesi, että jankutan erityisen hyvästä kiinnityksestä, en edes ymmärrä, mistä se tulee? Sinun pitäisi lukea ja seurata, kuka kirjoittaa mitä ketjussa!!!
Kun kirjoitin viestini, minulla ei ollut aavistustakaan, millaisesta talosta on kyse, ja riippumatta siitä, onko kyseessä omakotitalo tai kokonainen linna, on monia, joita on käytetty sekä asumiseen että esimerkiksi toimintaan, jossa on erityisiä vaatimuksia murtosuojalle, joten mikään ei ole outoa, jos siellä olisi peltiä. Esimerkiksi vahvistetun murtosuojan ovi, joka on nykyään yleinen, on täysin merkityksetön, jos ympäröivät seinät eivät ole samassa luokassa.
Ja ajatella, että kyse on sähköstä tai viemäristä, voidaan olettaa, että näin ei ole, koska ne ovat useimmiten muovia, eivät metallia. Ja vesijohtoputket, jotka ovat niin paksuja, että ne kattavat koko useiden porausyritysten sarjan, kuulostaa hieman liioitellulta.
Ja se, että metalli sijaitsee juuri 15 mm ulkoseinän sisäpuolella kaikissa reikissä, tarkoittaa, että se on juuri kipsin sisäpuolella, ja että kaikki mainitsemasi putket ja kaapelit sijaitsisivat suoraan kipsiä vasten kaikissa rei'issä, tajuaa jopa lapsi, että näin ei ole.
Joten lopeta pelleily ja pysy aiheessa!
Viimeksi muokattu:
takana oli peltiä kaikkien paitsi yhden reiän kohdalla! jos se olisi murtohälytys, sen pitäisi olla kauttaaltaan? voiko se olla kantava teräspalkki seinässä?Matti_75 sanoi:
Olen kokenut tuon, seinä koostui useista kerroksista, pelti-kuitu-kipsi, yhteensä 20mm. Kysyin Malmön Hornbachissa, siellä sanottiin, että alkuperäiseen seinään oli asennettu kunnostuslevy ja että se oli melko yleistä tämän kaltaisessa asunnossa.
Syy ei tule mieleeni. Ja se oli sisäseinä, keskellä asuntoa.
Kuitenkin mielestäni on outoa, ettei koko seinäsi ole pellitetty.
http://www.europrofil.se/index.php?page=inbrottsskydd
Tässä tilanteessa rakennepiirustus olisi hyödyllinen. Jos sinulla ei ole, ehkä jollain naapurilla on, tai rakennusvalvontatoimistolla, kysy.
Tai kysy jollakin rakennusmarkkinalla, tietävätkö he mitään rakenteesta.
Syy ei tule mieleeni. Ja se oli sisäseinä, keskellä asuntoa.
Kuitenkin mielestäni on outoa, ettei koko seinäsi ole pellitetty.
http://www.europrofil.se/index.php?page=inbrottsskydd
Tässä tilanteessa rakennepiirustus olisi hyödyllinen. Jos sinulla ei ole, ehkä jollain naapurilla on, tai rakennusvalvontatoimistolla, kysy.
Tai kysy jollakin rakennusmarkkinalla, tietävätkö he mitään rakenteesta.
Istuin levyn 2 kannattimen väliin koska siellä meni paljon vesiputkia takana, tosin se oli asunnossa
Onko sinulla mitään toisella puolella seinää, ulkopuolella siis?
Onko se yläkertaa? Mitä on eteisen yläpuolella siinä tapauksessa?
Kuinka vanha talo on?
Mielestäni vaikuttaa kaukaa haetulta laittaa levy kannattimiin asennuskerrokseen, mutta onko se ehkä yleistä?
Onko sinulla mitään toisella puolella seinää, ulkopuolella siis?
Onko se yläkertaa? Mitä on eteisen yläpuolella siinä tapauksessa?
Kuinka vanha talo on?
Mielestäni vaikuttaa kaukaa haetulta laittaa levy kannattimiin asennuskerrokseen, mutta onko se ehkä yleistä?
Talo on vuodelta 1990. Seinän toisella puolella ei ole muuta kuin puuverhous.
Tämä on pohjakerros. Yläpuolella on kylpyhuone, mutta viemärit ja vesijohdot tietääkseni kulkevat tänään portaittemme vieressä. Melko selvästi, missä se on.
On epäloogista minulle, että kyseessä olisi vesijohto, mutta kuten sanoin, en tiedä. Juuri reikien vieressä meillä on vesikiertoinen patteri, mutta putket menevät seinään, joten on vaikea nähdä, että ne olisivat nekin.
Tämä on pohjakerros. Yläpuolella on kylpyhuone, mutta viemärit ja vesijohdot tietääkseni kulkevat tänään portaittemme vieressä. Melko selvästi, missä se on.
On epäloogista minulle, että kyseessä olisi vesijohto, mutta kuten sanoin, en tiedä. Juuri reikien vieressä meillä on vesikiertoinen patteri, mutta putket menevät seinään, joten on vaikea nähdä, että ne olisivat nekin.
90-luvulta lähtien kirjoitin myös noista taloista. Harmi, etten muista mitä hän sanoi seinästä, oliko se paloseinä vai mitä. Luulen, että on ok porata metallin läpi, jos pora menee vain niin syvälle, että se menee läpi; on kuitenkin melko epätodennäköistä, että sähkö-/vesijohtoja on niin lähellä. Mutta se on vain mitä luulen, en uskonut, että metalliseiniäkin olisi olemassa. Tuntuu siltä, että jonkun muun, joka asuu rivissä, täytyy tietää jotain seinistä.
Hei, useimmat, joiden kanssa olemme puhuneet, uskovat, että meidän pitäisi pystyä poraamaan metallin läpi.
Valitettavasti en löydä konstruktionritning mistään.
Mutta huolestun vain siitä, että se voisi olla jotain, joka vahingoittuu olennaisesti.
Regelsökare ei auta kuitenkaan, koska se ei kerro, mikä siellä oikeastaan on. Enemmän kuin metalli, minkä olen jo huomannut. Ilmeisesti
Valitettavasti en löydä konstruktionritning mistään.
Mutta huolestun vain siitä, että se voisi olla jotain, joka vahingoittuu olennaisesti.
Regelsökare ei auta kuitenkaan, koska se ei kerro, mikä siellä oikeastaan on. Enemmän kuin metalli, minkä olen jo huomannut. Ilmeisesti
Nyfniken: sinulla taisi olla aivan oikeassa.
Monien mutkien kautta porasin tänään metallin läpi 2 mm poranterällä. Oli aika helppoa päästä läpi. Mutta nyt tuntee selvästi, että ilmavirta tulee reiästä, joten oletan, että olemme törmänneet ilmanvaihtoon.
Jos olen ymmärtänyt rakennuskaverini oikein, ei pitäisi olla ongelmaa niin kauan kuin siinä on ruuvi, joka tiivistää?
Monien mutkien kautta porasin tänään metallin läpi 2 mm poranterällä. Oli aika helppoa päästä läpi. Mutta nyt tuntee selvästi, että ilmavirta tulee reiästä, joten oletan, että olemme törmänneet ilmanvaihtoon.
Jos olen ymmärtänyt rakennuskaverini oikein, ei pitäisi olla ongelmaa niin kauan kuin siinä on ruuvi, joka tiivistää?