2 215 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Sovittaa vaneri
Olen remontoimassa kylpyhuonetta ja aion rakentaa seinät 15 mm vanerista sekä märkätilakipsistä. Olen ostanut vanerin ja kipsin, mutta en aio aloittaa seinien rakentamista vielä muutamaan viikkoon. Luin jostain, että vaneria pitäisi säilyttää makuulla ja samassa ilmastossa kuin mihin ne asennetaan. Tällä hetkellä ne ja kipsi ovat lämmittämättömällä lasitetulla terassilla. On vähän hankalaa pitää niitä talon sisällä, varsinkin jos niiden pitäisi olla makuulla. Miten te tekisitte tässä tilanteessa? Tarvitseeko myös kipsilevyä akkliMatisoida?
Anna sen nojata seinää vasten sisätiloissa, niin se on todennäköisesti ihan hyvä. Jos ne sattuisi taipumaan hiukan (mikä on epätodennäköistä), ne suoristuvat, kun ne kiinnitetään. Ehkä tärkeämpää on vaakasuora säilytys, jos levyjä aiotaan myöhemmin käyttää kalusteen rakentamiseen, esim.
Pakkaan voi laittaa pari kiristysnauhaa plyfan ympärille, jotta ne eivät liu'u pois. Kipsiä ei tarvitse ottaa sisään, mutta on tärkeää, että niitä säilytetään suhteellisen kuivassa tilassa.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 024 viestiä
Kiristysnauhalla uloimman levyn ulkopinta kuivuu ja taipuu, kun vapautat nauhan. Parempi on laittaa väliin keppi niin, että ilma kiertää välissä. Ehkä myös kääntää uloin levy.
Protte
Protte
Toin levyt sisään eilen. Ovat olleet terassilla lauantaista lähtien. Ne olivat enemmän kaarevia ja kieroja kuin olin ajatellut! Tuli rakennettua pieni siisti pino olohuoneen lattialle, jotta ne voisivat taas olla tasaisia.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kosteusvaurio vanerissa kipsilevyn takana?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Val av färg till plywood för tålig yta.
Färg, Måla & Tapetsera -
Osb + kipsi tai pelkästään vaneri
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Bör jag behandla plywood till bokhylla?
Möbelsnickeri -
Byta takplywood
Tak & Vind