Leikkasin ja olin korjaamassa palan kipsilevyä vaatekaapissa, joka on lieden ja ftx-liesituulettimen takana.
Kun näin kipsilevyn takana olevan vanerin (vaneri on todennäköisesti asetettu sinne kiinnittämään ftx), siinä oli mustia täpliä. Onko se home? En tuntenut hajua ja kosteuspitoisuus oli noin 11%.
Puu tuntui hieman kylmältä ja ikään kuin pinnalla olisi ollut kuivunut tahma jotain.
Ei ole vesijohtoja siellä, joten on vaikea nähdä, mistä kosteus voisi tulla...