Pitäisikö minun sovittaa kattotuolin taipuma sääntöön, joka istuu ylhäällä päädyssä kuvassa?

kattotuolit taipuvat n. 10mm keskellä, pitäisikö minun asettaa sääntö niin, että se seuraa samaa muotoa vai asettaisinko sen suoraan? miten tekee kirvesmies?

toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan, onhan se vain kosmeettinen kysymys
Kattohuoneen sisäpuoli, jossa katonharjan päätyosa ja vinosti asetetut puuniskat näkyvät. Rakenteilla oleva katon osa.

Ainakin minulla on erittäin vaikea ymmärtää mitä tarkoitat. Se on myös hankala perspektiivi valokuvassa.

Mikä on ajatuksesi, eristää ulkokattoa kohden vai asettaa sääntö päätyyn seinälevyjen kiinnittämistä varten?
Nämä ovat erilaisia tekniikoita, jos aiot kiinnittää sen seinään, niin nämä 10 mm eivät ole tärkeitä.
Jos aiot käyttää sitä kattopaneloinnissa kuten paneeleissa tai levyissä, laittaisin sen ilman taivutusta, jos katto kaartuu hieman, se ei näy, mutta jos se kaartuu kulmassa eri materiaalien välillä, sen huomaa enemmän.
Aseta suoraan, älä seuraa taivutusta.

Terveisin P-A

yrittää selittää paremmin,

Taivutus kattopalkki PUNAINEN

Suora tai vastaava sääntö: SININEN

45x45 poikittainen eristyksellä: KELTAINEN´
Rakennusprojekti: katto, jossa on erivärisiä linjoja; punainen (katon taipuma), sininen (rakenne) ja keltainen (poikittainen eristys).

sitten tietysti pitäis laittaa rima ja kipsi seinille sekä kattoon.

Koko katto on hieman kaareva pienen taipuman vuoksi, joten kysymys oli, pitäisikö minun sovittaa sininen sääntö niin, että keltaiset poikittaiselementit ovat suoria vai pitääkö sininen sääntö suorana?

Kyllä, ymmärsin sinut oikein, vastaus on sama, aseta se "sininen" suoraan.

Olisin asettanut sinisen hieman alemmaksi kuin nykyiset regnar, sitten olisin suoristanut, asettanut uudet, suorat, kattopalkeille, sitten glesen.

Tämän olisin tehnyt, jos se olisi enemmän kuin sinun 10 mm, jos tämä pitää paikkansa, se ei ole paljon vino/roikkuva.

Kun asetat glesin, kipsin, mahdollisesti muun pintamateriaalin, nämä muutamat millimetrit ovat kadonneet.

Terveisin P-A

ps
Tärkeintä on asettaa sääntö ilman kaarta päätyyn, muuten kirja näkyy, toisen katon taipuma ei tule erityisesti näkymään, se on juuri lähellä rakennusnormeja, joista käsityöläinen on jättänyt hyväksytyn työn.

Olin ruuvannut sääntöön, suoristanut taipumaa..... Ehkä!

ds.

Kiitos vastauksesta!

tulee suoraan sitten joten loput voivat olla sellaisia kuin ovat, olen aiemmin asentanut puupaneelin suoraan kattopalkkeihin enkä ole koskaan ajatellut, että ne ovat hieman taipuneet.

pitää saada valmiiksi joskus myös :D

• Tykkään
Pagno
  • Laddar…
hmm, viimeisin kirjoitukseni muutettiin yksikön muotoon, mutta uskon että ymmärrät kuitenkin.
terv. P-A

P Pagno sanoi:
hmm, mitt senaste inlägg ändrades böjen till boken, tror att du förstår ändå.
mvh P-A
joo ymmärsin sen! :D

Mutta kun on sellainen kuin on, niin pienen googlauksen jälkeen justerskruv:ista tulee nyt kuitenkin käynti rakennustarvikekauppaan, jotta voi nukkua rauhassa jatkossa :geek::)

• Tykkään
Pagno
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.