4 341 lukukertaa ·
28 vastausta
4k lukukertaa
28 vastausta
Sopiva liimapuupalkki autokatos?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Itse päädyin 6,3 kN:iin, joten olemme melko lähellä toisiamme. Mitä sijainteja sinulla on pistekuormille?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Sama kuin minä. Mitä sait maksimitaipumana?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kuinka saat esiin nuo luvut?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
On vähän huijausta kaikkiaan FEM:illä, mutta se selittää pienet erot minun laskelmaani verrattuna. Sinun on varmasti parempi.
Lumivyöhyke 1.5 vastaa lumikuormaa 1.5 kN/m2 maassa, joka lasketaan muutettavaksi katolle kohdistuvaksi lumikuormaksi ottaen huomioon mm. kaltevuus.
Ilmastoluokilla on tekemistä puun kosteuspitoisuuden kanssa: kuinka voimakkaasti se oletetaan altistuvan sateelle ja muille tekijöille. Kosteus vaikuttaa puun lujuuteen.
Keskietäisyys 1.2 m tarkoittaa juuri sitä, että ne ovat 1.2, 2.4, ... 6 m etäisyydellä.
Ilmastoluokilla on tekemistä puun kosteuspitoisuuden kanssa: kuinka voimakkaasti se oletetaan altistuvan sateelle ja muille tekijöille. Kosteus vaikuttaa puun lujuuteen.
Keskietäisyys 1.2 m tarkoittaa juuri sitä, että ne ovat 1.2, 2.4, ... 6 m etäisyydellä.
tarkalleen, se oli kysymys siitä, missä ne sijaitsevat, eli kaksi per 3 m vapaasti. Mutta aion käyttää 56x225, sitten liimata se olemassa olevaan hammarbandiin, joka on kuitenkin taipunut voimakkaasti...S scorp1on sanoi:Luminen vyöhyke 1.5 vastaa lumen kuormaa 1.5 kN/m2 maassa, joka sitten muunnetaan katolla olevaan lumikuormaan ottaen huomioon mm. kaltevuus.
Klimatklasser liittyvät puun kosteuspitoisuuteen: kuinka voimakkaasti oletetaan altistuvan sateelle ja muille tekijöille. Kosteus vaikuttaa puun lujuuteen.
Centrumavstånd 1.2 m tarkoittaa juuri, että ne sijaitsevat 1.2, 2.4, ... 6 m etäisyydellä.
uskoisin kattokaltevuuden olevan noin 15-20.
Klikkaa tästä vastataksesi