Itse päädyin 6,3 kN:iin, joten olemme melko lähellä toisiamme. Mitä sijainteja sinulla on pistekuormille?

S
c/c 1.2 m yli 6 m palkki 3 tuella.

Sama kuin minä. Mitä sait maksimitaipumana?

S
Alkuperäinen kokonaispoikkeama 2.4 mm, lopullinen kokonaispoikkeama 4.4 mm.

Kuinka saat esiin nuo luvut?

S
Ei jaksanut laskea sitä käsin taulukoilla ja superpositiolla, joten käytin onlinepalkkityökalua, joka perustuu FEM:ään.

S
Tekninen laskelma katto- ja lumikuorman sekä niiden vaikutuksesta rakenteen taipumaan millimetreinä.

• Tykkään
Boan
  • Laddar…
On vähän huijausta kaikkiaan FEM:illä, mutta se selittää pienet erot minun laskelmaani verrattuna. Sinun on varmasti parempi.

S
haha, huijausta ja huijausta en tiedä mutta ohjelmat ovat vaarallisia sellaiselle, joka ei ymmärrä niitä täysin!

B
S scorp1on sanoi:
Ei ole varmaankaan mitään hätää, jos mitoitetaan ilmastoluokkaan 3, kmod =0.65. Se vähentää lujuutta melko paljon turvallisuustekijöiden lisäksi.
lumi-alue 1.5 on se….

34
vuotta 145x45

B
S scorp1on sanoi:
[kuva]
ilmastoluokka3? Onko se sama kuin lumivyöhyke? Täällä on 1.5

B
J justusandersson sanoi:
Itse päädyin 6,3 kN, joten olemme melko lähellä toisiamme. Mitkä ovat pistekuormien paikat?
Ne ovat epävaiheisia. 1,2m kattotuolien välillä eli

2.4
3.6
4.8

S
Lumivyöhyke 1.5 vastaa lumikuormaa 1.5 kN/m2 maassa, joka lasketaan muutettavaksi katolle kohdistuvaksi lumikuormaksi ottaen huomioon mm. kaltevuus.

Ilmastoluokilla on tekemistä puun kosteuspitoisuuden kanssa: kuinka voimakkaasti se oletetaan altistuvan sateelle ja muille tekijöille. Kosteus vaikuttaa puun lujuuteen.

Keskietäisyys 1.2 m tarkoittaa juuri sitä, että ne ovat 1.2, 2.4, ... 6 m etäisyydellä.

• Tykkään
justusandersson
  • Laddar…
B
S scorp1on sanoi:
Luminen vyöhyke 1.5 vastaa lumen kuormaa 1.5 kN/m2 maassa, joka sitten muunnetaan katolla olevaan lumikuormaan ottaen huomioon mm. kaltevuus.

Klimatklasser liittyvät puun kosteuspitoisuuteen: kuinka voimakkaasti oletetaan altistuvan sateelle ja muille tekijöille. Kosteus vaikuttaa puun lujuuteen.

Centrumavstånd 1.2 m tarkoittaa juuri, että ne sijaitsevat 1.2, 2.4, ... 6 m etäisyydellä.
tarkalleen, se oli kysymys siitä, missä ne sijaitsevat, eli kaksi per 3 m vapaasti. Mutta aion käyttää 56x225, sitten liimata se olemassa olevaan hammarbandiin, joka on kuitenkin taipunut voimakkaasti...

uskoisin kattokaltevuuden olevan noin 15-20.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.