3 866 lukukertaa ·
9 vastausta
4k lukukertaa
9 vastausta
Solumuovi
Hei
Aion lisäeristää vuoden 1918 talon... talossa on tällä hetkellä eterniittilevyt ja kysymykseni on, minkä paksuista styroksia minun pitäisi käyttää. En oikein tiedä, miten seinät on aikaisemmin eristetty, mutta 1900-luvun alussa käytettiin varmaankin sahanpurua? Mahdollisesti ne voivat olla eristäneet, kun asensivat eterniittilevyt 60-luvun alussa, mutta en usko niin. Aiomme asentaa vaakapaneelia, joten oletan, että koolausten pitäisi olla pystysuuntaisia, kun olemme asentaneet styroksin. Pitäisikö c/c-mitan olla 600 mm myös pystykoolauksessa?
Aion lisäeristää vuoden 1918 talon... talossa on tällä hetkellä eterniittilevyt ja kysymykseni on, minkä paksuista styroksia minun pitäisi käyttää. En oikein tiedä, miten seinät on aikaisemmin eristetty, mutta 1900-luvun alussa käytettiin varmaankin sahanpurua? Mahdollisesti ne voivat olla eristäneet, kun asensivat eterniittilevyt 60-luvun alussa, mutta en usko niin. Aiomme asentaa vaakapaneelia, joten oletan, että koolausten pitäisi olla pystysuuntaisia, kun olemme asentaneet styroksin. Pitäisikö c/c-mitan olla 600 mm myös pystykoolauksessa?
Oletko varma, että solumuovi on oikea ratkaisu? Sillä on taipumus tukkia talon. Mineraalivilla on avoimempi kosteudenkuljetukseen.
No niin. Voin ilmoittaa, että suurimman vaikutuksen lisäeristyksestä saat eristämällä ullakon, joten sinun ei tarvitse käyttää valtavia paksuuksia seinään - 5-10 cm riittää saadaksesi huomattavasti paremman eristyksen. Paksummalla eristyksellä ikkunat näyttävät enemmän vankilan kaltaisilta kuin miellyttävältä huvilalta.
Henkilökohtaisesti olisin pysähtynyt 5 cm:ään.
Kaupunkisi energiakonsultti voi auttaa sinua järkevillä neuvoilla.
No niin. Voin ilmoittaa, että suurimman vaikutuksen lisäeristyksestä saat eristämällä ullakon, joten sinun ei tarvitse käyttää valtavia paksuuksia seinään - 5-10 cm riittää saadaksesi huomattavasti paremman eristyksen. Paksummalla eristyksellä ikkunat näyttävät enemmän vankilan kaltaisilta kuin miellyttävältä huvilalta.
Henkilökohtaisesti olisin pysähtynyt 5 cm:ään.
Kaupunkisi energiakonsultti voi auttaa sinua järkevillä neuvoilla.
En usko, että sinulla on sahanpurua eristeenä. Meillä on talo samalta aikakaudelta ja seinämme ovat vaakaan asetetut 70 mm paksut lankut. Käy katsomassa verkkosivustoamme.
Olen samaa mieltä Fasting65:n kanssa koskien solumuovia. Itse eristämme ulkopuolelta 70 mm Isoverilla, myöhemmin sisäpuolta 45 mm. Siirrämme ikkunat ulos päästäksemme eroon koloista, bonuksena saamme reilut ikkunapenkit.
Olen samaa mieltä Fasting65:n kanssa koskien solumuovia. Itse eristämme ulkopuolelta 70 mm Isoverilla, myöhemmin sisäpuolta 45 mm. Siirrämme ikkunat ulos päästäksemme eroon koloista, bonuksena saamme reilut ikkunapenkit.
Jäsen
· stockholm
· 483 viestiä
laita rahat eristykseen ullakolla ja tiivistyslistoihin.
lisäeristys lisää vähintään 10-15 cm julkisivuun
koko julkisivu muuttuu liian suureksi perustaan sekä ikkunoihin ja oviin nähden. odota julkisivun vaihtoa, kunnes aiot vaihtaa ikkunat.
lisäeristys lisää vähintään 10-15 cm julkisivuun
koko julkisivu muuttuu liian suureksi perustaan sekä ikkunoihin ja oviin nähden. odota julkisivun vaihtoa, kunnes aiot vaihtaa ikkunat.
Nej den gör ju inte det...harrys sanoi:Cellulosafiber (Ekofiber) verkar ju inte finnas i skivform ännu. Tidigare fanns ett fabrikat - Zapp, som verkar ha kursat. Linullsmatta finns, på rulle i alla tjocklekar. Har alla bra egenskaper (bättre än mineralull) eftersom väggarna troligen inte har diffusionsspärr. Men det är avsevärt dyrare än mineralull, tyvärr. Så jag själv skulle nog av ekonomiska skäl valt en tunn matta av mineralull.
//Tomas.
Men lägg pengarna på vinden som sagt.
Och där kan man gärna spruta lösull...
Sedan "fixar" man fönster och dörrar med tätningslister, precis som norrlandshus tipsar om.
Samalla kun vaihdamme vaakapuuverhoukseen ja lisäeristämme, vaihdamme ikkunat. Ajatus solumuovista oli välttää liian paksu seinä, koska kuulemani mukaan ei tarvita enempää kuin noin 5 cm paksuus. Eikö ole tarkoitus "tiivistää" taloa? Haluammehan, että siitä tulee tiivis ja lämmin. Ilmarako solumuovin ja verhouksen välillä vie mahdollisen kosteuden pois... ja eikö solumuovi hengitä? Tietääkö joku, mistä sitä voi ostaa kohtuuhintaan? Yläpohjan eristäminen on myös ajatuksena ensi vuonna, varmaankaan emme ehdi tehdä sitä ennen talvea...
Solumuovi hengittää.IoM sanoi:Vaihdamme samalla kun vaihdamme vaakasuuntaiseen puujulkisivuun ja lisäeristämme, ikkunat. Ajatus solumuovilla oli välttyä saamasta niin paksua seinää, koska kuulemani mukaan ei tarvita enempää kuin noin 5 cm paksuus. Eikö ole tarkoitus "tukkia" rakennus? Halutaanhan se tiiviiksi ja lämpimäksi. Solumuovin ja julkisivun välille tulee ilmarako, joka vie mahdollista kosteutta pois..eikö solumuovi hengitä? Tietääkö joku mistä sitä voi ostaa kohtuuhintaan? Seuraavana vuonna on tarkoitus eristää ullakko, emme varmaankaan ehdi sitä ennen talvea...
Mutta sillä on sama lämmönjohtavuusarvo kuin muilla eristeillä, joten sama paksuus antaa saman tuloksen eristyksen kannalta.
Olen ehkä hieman perinteinen, mutta haluaisin mielelläni perinteisiä materiaaleja vanhoihin mökkeihin.
Pidän kuitenkin solumuovista. Onpa minulla kokonainen laajennus siitä...
Mutta vanhassa mökissä käytetään ekokuitua, kivivillaa ja kevytsoraa. Enemmän vain vatsanpohjan tuntemus kuin mitään muuta...
Klikkaa tästä vastataksesi