Hei!

Olen miettinyt, että asfaltboardin sijasta asettaisin 50 mm solumuovin tuulensuojaksi paneelin sisäpuolelle. Onko kellään kokemusta tästä?

Eräältä valmistajalta (sundolitt) tulee tämä teksti:
"Käyttöalue:
Julkkislevyä käytetään ulkopuolisena lämmöneristeenä ja tuulensuojana runkorakenteen ulkopuolella omakotitaloissa, kerrostaloissa, toimistorakennuksissa ym. Sitä voidaan käyttää myös ulkopuolisena lisäeristyksenä kaikentyyppisille seinärakenteille.

Julkkislevyssä on ura ja pontti."

Onnea vaan´

Ketosan sanoi:
Hei!

Olen harkinnut laittavani 50 mm solumuovia asfalttilaudan sijasta paneelin sisäpuolelle tuulensuojaksi. Onko kenelläkään kokemusta tästä?
Se on erittäin hyvä ratkaisu, sekä kosteusteknisesti että energian kannalta, olen kuullut siitä vain hyvää.

Ystävällisin terveisin

Niin, mutta mietin vähän, tuleeko siitä liian tiivis, eli että muovin sisäpuolella ja solumuovin ulkopuolella oleva kosteus ei pääse minnekään. Vai hengittääkö solumuovi jossain määrin?

Ketosan sanoi:
Jo men det jag funderar lite på är om det inte blir för tätt, dvs att den fukt som är inne i mellan plasten på insidan och cellplasten på utsidan inte kan komma nånstans. Eller är det så att cellplasten andas till viss del?
Oikein ajateltu! Voit olla rauhallinen, cellplasten on tiivis, mutta höyrynläpäisevä. Se ei ole liian tiivis.
Terv.

minä ihmettelen, onko tämä mahdollista ilman kosteusvaurion riskiä:

1. paneli (ulko seinä)
2. tuulensuojapaperi
3. solumuovi
4. asfaltilevy

ilmaväli ei mahdu, haluan siis käyttää asfaltilevyä sisäseinänä, koska minulle jäi niitä yli.
Kiitollinen vastauksesta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.