hahalj
Olen nähnyt, että ihmiset tekevät eri tavoin kehyskatteen kanssa, tietenkin sen tulee olla betoniperustuksen tai kuten minun tapauksessani kevytsoraharkkojen ja kehyksen välissä. Mutta olen nähnyt, että jotkut laittavat myös kehyskatteen kehyksen päälle ja lattiarakenteen reuna-palkkien alle. Tällä tavalla kehyskate on sekä kehyslaudan ala- että yläpuolella.

Onko tämä normaalia? Onko tästä hyötyjä tai haittoja? Kehyskatteen tehtävänä on eristää kosteudelta alapuolista rakennetta vastaan, mutta lasketaanko sen varaan, että kehyslauta kostuu niin paljon, että lattiarakennetta halutaan suojata vielä enemmän ylimääräisellä kerroksella kehyspäällystettä?

hahalj
Eikö kukaan ajattele tästä mitään? Miten olette itse tehneet?

Mikael_L
En näe ollenkaan, mikä finessi syllpapp:lla siinä olisi ...?

edit:
Jos sokkeli kastuu liikaa, vaikka sen alla onkin syllpapp, niin siinä on jokin muu tosi kummallista.

hahalj
Ei minäkään, siksi kysyn. Tiedän nähneeni tämän surffatessani, mutta en enää löydä, missä se oli. Ajattelin vain, etten ole jäänyt jostain paitsi.

Kuulostaa oudolta, en ole kuullut, nähnyt tai tehnyt itse, enkä myöskään näe siinä mieltä.

kuulostaa siltä, että joku on luullut syllpappenin olevan siellä tuulensuojana, elleivät he ole käyttäneet sitä korkeuden säätämiseen.

Jotkut väittävät, että "knarr" voidaan ehkäistä tällä tavalla... itselläni ei kuten tavallista ole aavistustakaan

Arvaisin myös antiknarrin.

Protte

Tulee varmasti paljon painetta sylen päälle, joten tuskin narisee? Lisäksi se on niin kaukana valmiin lattian alapuolella, että kukaan tuskin koskaan kuulee sitä? Käytä pahvia sylen alla, se toimii mainiosti!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.