Aion rakentaa pöydän tammitasosta. Pöydässä on oltava "kokonaiset sivut" tasosta. Ajattelin yrittää "viistää yhteen" sivut "ylätason" kanssa (toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan?). Onko joku tehnyt tämän tai onko hyviä vinkkejä kuinka tehdä se tyylikkäästi? Liitän kuvan sohvapöydästä, joka näyttää tältä..

• Puisesta sohvapöydästä, jossa on yhtenäiset sivut ja kansilevy, rakennettu tammen näköisistä bänkskivistä.
Helpoin tapa on varmaan liimata reunat ja laittaa kulmakiinnikkeet insodoroihin. Ehkä ei se tyylikkäin ratkaisu

Jos haluat yhdistää levyn sivukappaleisiin 45 asteen kulmassa, tekisin seuraavaa:
* Varmista, että saat oikeasti suorat leikkaukset 45 asteeseen (perusvaatimus)
* Käytä lamellijyrsimää jyrsimään uria 20mm "keksille",
* sitten vain liimaa
* sinun täytyy tehdä jokin kiinnike, jotta voit puristaa pinnat yhteen 90 asteen kulmassa

Hyvä tilaisuus hankkia Lamellijyrsin (kutsutaan joskus keksikoneeksi). Löytyy esim. Clas Ohlssonilta, mutta en tiedä mitään alle 1000:- maksavien halpojen laadusta. Kun sellaisen on hankkinut, löytää monia käyttökohteita :)

Olen valmistanut 2 kappaletta pienempiä sivupöytiä (500x500) edellä mainitulla tavalla, tuli yllättävän kestävä, toimii erinomaisesti istumiseenkin.

Huomasin kuitenkin, että jiirikulman oli oltava erittäin tarkka. Onneksi omistan Festool-upotus- ja kiskosahan, joten kappaleiden leikkaaminen oikeassa kulmassa sujui erittäin jouhevasti, jotta ne voitaisiin myöhemmin liittää lamellikekseillä.

Voin lisätä, että tämä projekti vaatii joitakin erikoiskoneita hyvän tuloksen saavuttamiseksi, pieni vinous leikkauksessa ja saumasta tulee epätasainen (jotain, mitä silmä huomaa helposti). Joten unohtakaa käsisaha! Monet työt onnistuvat yksinkertaisemmilla työkaluilla, mutta epäilen, että tämä on yksi niistä.

/AB

No ja, olen vähän epävarma yläjyrsimen käytöstä. Jos haluat tehdä pöydän sivukappaleilla eikä sen pitäisi näyttää liian "ohuelta", niin tarvitset luultavasti materiaalia, joka on vähintään 28 mm paksu. En ole itse koskaan kokeillut, joten puhun ehkä tietämättömyydestä. Miksi et ottaisi yhteyttä puusepänverstaaseen, jolla on oikea katkaisusaha, jossa on pöytä levyä varten.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.