32 569 lukukertaa ·
92 vastausta
33k lukukertaa
92 vastausta
Paskapuu !!!
Jos on tehnyt virheen kysymällä neuvoa puutavarasta rakennusliikkeessä, oppii aika nopeasti, että on olemassa parempia tapoja edetä. En ehkä aina osaa vastata kysymyksiin työssäni, mutta varmistan aina, että asiakas saa apua joltakin kokeneemmalta, jos kohtaan ongelmia.
Edit; ja kun ottaa huomioon todellisen hintaeron esimerkiksi xl:n ja rakennusliikkeen välillä (jos uskaltaa kysyä alennusta xl:stä), niin se menee tasan
Edit; ja kun ottaa huomioon todellisen hintaeron esimerkiksi xl:n ja rakennusliikkeen välillä (jos uskaltaa kysyä alennusta xl:stä), niin se menee tasan
Olen tottunut ostamaan Byggmaxilta hinnan vuoksi - hintaero on melko suuri. Toki siellä on paljon vääntyneitä lankkuja, ja se johtuu siitä, että ihmiset viskelevät niitä ympäri niin, että ne kiertyvät, eikä henkilökunnalla tunnu olevan aikaa siivota - Byggmax on siinä mielessä vähän kuin sweatshop, muilla pihoilla saa jopa apua lastaamiseen tai voi keskustella 15 minuuttia jostain uudesta ruuvista.
Kun otat puutavaran kotiin, se voi olla kuinka suoraa tahansa - mutta kokemukseni mukaan se mutkistuu kuivuessaan, eikä näytä olevan väliä mistä sen ostat, joten on yritettävä rakentaa tuoreena, mutta silloin saa väistämättä kuivumisrakoja myöhemmin.
Kun rakensin aitaani, sain kotiin 1200m lautaa ja rimoja Byggmaxilta - eivät olleet muovittaneet paaleja uudestaan, vaan niissä luki Södra, ja hylkäsin vain noin 5 juoksumetriä.
Kun otat puutavaran kotiin, se voi olla kuinka suoraa tahansa - mutta kokemukseni mukaan se mutkistuu kuivuessaan, eikä näytä olevan väliä mistä sen ostat, joten on yritettävä rakentaa tuoreena, mutta silloin saa väistämättä kuivumisrakoja myöhemmin.
Kun rakensin aitaani, sain kotiin 1200m lautaa ja rimoja Byggmaxilta - eivät olleet muovittaneet paaleja uudestaan, vaan niissä luki Södra, ja hylkäsin vain noin 5 juoksumetriä.
Byggmaxilla on hyvää puutavaraa.
Tai no, samaa laatua kuin muilla. Se on ihan tavallista Moelven-puutavaraa.
Jos jokin eroaa, niin se on halukkuus poistaa huonolaatuinen, joka vaihtelee sekä eri Byggmax-myymälöissä että kaikilla muilla puutavaramyyjillä.
Byggmaxilla on myös ongelmana kaikki "idiootit asiakkaat," jotka luulevat olevansa kaupungin ainoa puutavara-asiakas ja kun he haluavat 10 kappaletta 500:sta, eivät he luovuta ennen kuin ovat kaivaneet koko pinon läpi ja jättävät sellaisen sotkun, että se näyttää Sommen taistelun jäljiltä.
Kun puutavara sitten makaa sillä tavoin muutaman päivän, melkein kaikki kappaleet ovat kieroja.
Puhuessani Byggmaxista, luulen, että olen saanut todistaa, kuinka paljon henkilökunta merkitsee.
Olen itse asiassa aina ajatellut, että Byggmax Uppsala on tuntunut ihan hyvältä. Heillä oli pari vuotta sitten mahtava kaveri, joka jopa osasi paljon ja oli mukava ja hauska vaihtaa muutama sana hänen kanssaan.
Mutta kun olin siellä viimeksi, pari viikkoa sitten, olin järkyttynyt.
Koko myymälä oli kaaos.
Hintalaput puuttuivat massiivisesti, tavarat olivat väärässä paikassa ja sekaisin.
Tyhjiä ja tyhjillä paikoilla siellä täällä, mutta epäjärjestys kaikkialla muualla.
Puupihan ei ollut paljon huonompi kuin ennen, mutta näkyi, että kukaan ei käy järjestelemässä silloin tällöin, mutta se on aina ollut niin ja näin.
Kassalla olevalta kaverilta en olisi uskaltanut kysyä, kummalta puolelta vasaraa pitäisi naulata.
(Yhden todella sekavan vastauksen jälkeen kysymykseen, jonka esitin).
Kyllä, henkilökunta merkitsee paljon. Toivottavasti se oli tilapäistä ja että se näyttää paremmalta, kun menen sinne seuraavan kerran - jonakin kuukautena.
Tai no, samaa laatua kuin muilla. Se on ihan tavallista Moelven-puutavaraa.
Jos jokin eroaa, niin se on halukkuus poistaa huonolaatuinen, joka vaihtelee sekä eri Byggmax-myymälöissä että kaikilla muilla puutavaramyyjillä.
Byggmaxilla on myös ongelmana kaikki "idiootit asiakkaat," jotka luulevat olevansa kaupungin ainoa puutavara-asiakas ja kun he haluavat 10 kappaletta 500:sta, eivät he luovuta ennen kuin ovat kaivaneet koko pinon läpi ja jättävät sellaisen sotkun, että se näyttää Sommen taistelun jäljiltä.
Kun puutavara sitten makaa sillä tavoin muutaman päivän, melkein kaikki kappaleet ovat kieroja.
Puhuessani Byggmaxista, luulen, että olen saanut todistaa, kuinka paljon henkilökunta merkitsee.
Olen itse asiassa aina ajatellut, että Byggmax Uppsala on tuntunut ihan hyvältä. Heillä oli pari vuotta sitten mahtava kaveri, joka jopa osasi paljon ja oli mukava ja hauska vaihtaa muutama sana hänen kanssaan.
Mutta kun olin siellä viimeksi, pari viikkoa sitten, olin järkyttynyt.
Koko myymälä oli kaaos.
Hintalaput puuttuivat massiivisesti, tavarat olivat väärässä paikassa ja sekaisin.
Tyhjiä ja tyhjillä paikoilla siellä täällä, mutta epäjärjestys kaikkialla muualla.
Puupihan ei ollut paljon huonompi kuin ennen, mutta näkyi, että kukaan ei käy järjestelemässä silloin tällöin, mutta se on aina ollut niin ja näin.
Kassalla olevalta kaverilta en olisi uskaltanut kysyä, kummalta puolelta vasaraa pitäisi naulata.
(Yhden todella sekavan vastauksen jälkeen kysymykseen, jonka esitin).
Kyllä, henkilökunta merkitsee paljon. Toivottavasti se oli tilapäistä ja että se näyttää paremmalta, kun menen sinne seuraavan kerran - jonakin kuukautena.
Ostan paljon Byggmaxista. Laatu voi vaihdella paljonkin nippujen välillä, mutta en usko, että muilta rakennustarvikeliikkeiltä saatava puutavara on parempaa. Rumannäköiset oksat ja vajaasärmä ovat suurempi ongelma kuin käyryys. Kun kävin läpi niput Byggmaxissa viimeksi viikolla, niin se, mitä muut olivat lajitelleet pois ja mikä näytti tikkupeleiltä, ei ollut kovinkaan käyrää. Ne olivat vajaasärmää, kuljetuksessa vahingoittunutta ja niissä oli rumia oksanreikiä. Jos XL ja muut eivät viitsi ilmoittaa sitä hintaa, jolla ovat valmiita myymään puutavaraa, saavat syyttää itseään. Terassilautojen ei muuten tarvitse olla täysin suoria, vaan kannattaa varoa paksuja palkkeja.
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 709 viestiä
Etsin vakavasti sahaa Göteborgin alueelta, jolta voin ostaa suoraan.
Kyse on puutavarasta vähintään yhteen suureen uudisrakennukseen, osaan remonttia ja laajennukseen, joten vaikka kyseessä ei ole suuremman mittakaavan toiminta, pitäisi pystyä löytämään hyvä yhteistyökumppani täältä.
Onko teillä vinkkejä?
Kyse on puutavarasta vähintään yhteen suureen uudisrakennukseen, osaan remonttia ja laajennukseen, joten vaikka kyseessä ei ole suuremman mittakaavan toiminta, pitäisi pystyä löytämään hyvä yhteistyökumppani täältä.
Onko teillä vinkkejä?
Ainoa saha gbg-alueella, joka tulee mieleen juuri nyt, on Derome.
Sitten on varmasti myös monia paikallisia bondesågar alueen ympärillä kaupungin.
Sitten on varmasti myös monia paikallisia bondesågar alueen ympärillä kaupungin.
Nyt mä joudun pian hermostumaan tähän paskaan. 
Rehellisesti sanottuna, te jotka työskentelette puuseppänä. Kuinka paljon hyväksytte?
Milloin lähetätte roskat takaisin ja pyydätte heitä lähettämään OK tavarat?
Tässä on 45x70, 4,80 pitkä. Kunnon vankantti puolikkaalla säännöllä.
Olisitteko lähettäneet sen takaisin?
Sitten sain myös useita kunnollisia potkuriainesosia ja joitakin, jotka sopisivat tekemään keinutuolin jalaksia.
Rehellisesti sanottuna, te jotka työskentelette puuseppänä. Kuinka paljon hyväksytte?
Milloin lähetätte roskat takaisin ja pyydätte heitä lähettämään OK tavarat?
Tässä on 45x70, 4,80 pitkä. Kunnon vankantti puolikkaalla säännöllä.
Olisitteko lähettäneet sen takaisin?
Sitten sain myös useita kunnollisia potkuriainesosia ja joitakin, jotka sopisivat tekemään keinutuolin jalaksia.
Olen ostanut paikallisesta rautakaupasta/lankkukaupasta, joka on nykyään osa XL-bygg-ketjua.RobZombie sanoi:
Olen maksanut ihan normaalin hinnan puutavarasta. Joten sitten oletan, että tarkoitat, että minun pitäisi valittaa siitä?
Tietenkin sinun pitäisi reklamoida.Mikael_L sanoi:
Kuten niin monessa muussakin asiassa, meidän on lopetettava paskan (halpa puutavara, homeeseen menevä elektroniikka, ala-arvoinen käsityö jne.) ostaminen ja hyväksyminen, mutta myös oltava valmiita maksamaan mitä se "pitäisi maksaa" ja vaadittava laatua sen mukaan.
Edit: sillä en tarkoita, että juuri sinä olet "ostanut halpaa ja vaadit kallista", vaan että tämä on hinta, jolla me kaikki maksamme markkinoilla, jossa suuret rakennustarvikekaupat painavat koko markkinat alas niin, että jopa pohjimmiltaan vakavat yrittäjät saavat vaikeuksia ylläpitää jonkinlaista laatua.
Ja se koskee muutenkin niin monia muita aloja kuin rakennusta, mutta se on sitten toinen keskustelu.
Viimeksi muokattu:
Tai Byggmaxista. Ei edes heidän halpa puutavaransa ole niin huonoa.RobZombie sanoi:
Tietysti Mikael_L:n pitäisi reklamoida puutavara. Siinä ei ole mitään outoa.
"Minun" XL-rakennuksessa voidaan palauttaa kaikki puutavara, siis myös sellainen missä ei ole mitään vikaa, vaan sitä on vain jäänyt yli. Tämä on etu verrattuna Byggmaxiin, jossa ei saa palauttaa puutavaraa ollenkaan.
Jäsen
· Halland
· 4 495 viestiä
Olen ostanut jonkin verran painettua ByggMaxista viime viikkoina ja ollut todella positiivisesti yllättynyt. En muista sahan nimeä, mutta ehkä Derome? Joka tapauksessa terassi oli täysin OK ilman vankanteita. Ainoa, mitä hieman epäröin, oli 45x195, sillä siinä oli joitain halkeamia, mutta olen nyt rakentanut kävelysillan, jonka jänneväli on 3,6 metriä (3,6 metrin pituuden päät ovat maassa mutta loput leijuvat ilmassa) ja se ei taivu yhtään. Siinä on vain 28x120 terassi yläpuolella, joten koolingit kestävät hyvin.
Lisäksi olen ostanut jonkin verran 22x95 painettua käytettäväksi panelina puuvajassa ja myös se on korkealaatuista. Tämä on ollut BM:ssä Hisings-Backa ja Kållered. Kävin ensin Bauhausissa, koska he mainostivat alhaisia hintoja, mutta tietenkään heillä ei ollut mitään varastossa. BM näyttää pitävän samoja hintoja kuin Bauhaus, mutta heillä on tavaraa varastossa. Halvin näyttää olevan itse asiassa Hornbach, ehkä käyn siellä pian.
/Anders
Lisäksi olen ostanut jonkin verran 22x95 painettua käytettäväksi panelina puuvajassa ja myös se on korkealaatuista. Tämä on ollut BM:ssä Hisings-Backa ja Kållered. Kävin ensin Bauhausissa, koska he mainostivat alhaisia hintoja, mutta tietenkään heillä ei ollut mitään varastossa. BM näyttää pitävän samoja hintoja kuin Bauhaus, mutta heillä on tavaraa varastossa. Halvin näyttää olevan itse asiassa Hornbach, ehkä käyn siellä pian.
/Anders
Olen äskettäin saanut erän puutavaraa kotiin kuljetettuna XL.byggistä. Paljon määrämittaa ja peitelistaa olen heittänyt paluukuormaan. Pelkkää roskaa oksanreikineen, vihinävika ja muita vaurioita. Laudat, jotka minun on tarkoitus käyttää talon julkisivussa, vaikuttavat paremmilta. En ole kuitenkaan ehtinyt vielä käydä läpi koko kasaa. Kuten joku ketjussa kirjoittaa, on varmasti parasta valita puutavara itse. Tilasin, koska arvioin, ettei minulla ollut aikaa seistä puutavarakaupassa valitsemassa ja vapaasti poimimassa... purin itseäni peukaloon siinä. Nyt saan kuitenkin seistä ja lajitella puutavaran autotallini pihalla.