32 594 lukukertaa ·
92 vastausta
33k lukukertaa
92 vastausta
Paskapuu !!!
Voihan lähteä poimimaan ja lastaamaan itse.
Mutta onhan se kätevää vain nostaa luuri, tilata ja katsella kun nosturi nostaa tavaroita sieltä mihin osoittaa.
Mutta minulla on koko ajan epäilys, että silloin he sopivasti lastaavat pois roskapuut, jotka ovat jääneet lohkoihin, ne jotka muut ovat hylänneet.
Viimeksi sanoin, että puutavara on tarkoitettu sisäseinien runkoihin, joten sen täytyy olla suoraa.
"Täytyykö minun tulla itse valitsemaan puut, jotta voin käyttää niitä, vai voitteko luvata ette te poimi muuta kuin mitä valitsisitte omaan taloonne?" kysyin hieman happamana.
No, vuoroin vettä vuoroin viiniä myös tässä puubuntissa !!! :@
Mitä te muut yleensä teette?
Mitä pitäisi hyväksyä?
Mutta onhan se kätevää vain nostaa luuri, tilata ja katsella kun nosturi nostaa tavaroita sieltä mihin osoittaa.
Mutta minulla on koko ajan epäilys, että silloin he sopivasti lastaavat pois roskapuut, jotka ovat jääneet lohkoihin, ne jotka muut ovat hylänneet.
Viimeksi sanoin, että puutavara on tarkoitettu sisäseinien runkoihin, joten sen täytyy olla suoraa.
"Täytyykö minun tulla itse valitsemaan puut, jotta voin käyttää niitä, vai voitteko luvata ette te poimi muuta kuin mitä valitsisitte omaan taloonne?" kysyin hieman happamana.
No, vuoroin vettä vuoroin viiniä myös tässä puubuntissa !!! :@
Mitä te muut yleensä teette?
Mitä pitäisi hyväksyä?
Tilaan aina enemmän kuin tarvitsen ja valitsen sen, mikä kelpaa - Loput saavat he noutaa takaisin yksinkertaisesti, jos haluavat romuttaa sen, se on heidän asiansa... Kieltäydyn maksamasta vääntyneestä puutavarasta aivan kuten en maksa vahingoittuneesta levymateriaalista.
Kova mutta oikeudenmukainen yksinkertaisesti. Uskon, että kyse on hyvästä suhteesta sahatavarakauppaan pohjimmiltaan.
Kova mutta oikeudenmukainen yksinkertaisesti. Uskon, että kyse on hyvästä suhteesta sahatavarakauppaan pohjimmiltaan.
Se on katastrofi, sitä ei voi käyttää muuhun kuin polttopuuksi. Olen samaa mieltä, täytyy itse valita, jos haluaa hyvää ja ilman liikaa oksia. Olisin heti vienyt tuon takaisin ja sanonut, että ensi kerralla pitää olla kunnollista tai muuten saa olla. Olen tehnyt samanlaisia tilauksia ja niissä ei ole ollut ongelmia, päinvastoin todella hyvää laatua. Tilasin Beijerbyggiltä. 700 kr toimituksesta riippumatta siitä, kuinka paljon tilasi, mielestäni se oli halpaa.
Poimin aina itse, se on täysin toivotonta rauta/rakennuskaupoissa, joissa puutavaran kierto on vähäistä, noin yksi kymmenestä on suora. EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI, se on nopeasti kasvanutta s-t, joka ei käytännössä paina mitään.
Paras on ostaa paikalliselta sahalta, jossa oma sahalaitos, 99% suoraa, tiheä puutavara ja paremmat hinnat.
Paras on ostaa paikalliselta sahalta, jossa oma sahalaitos, 99% suoraa, tiheä puutavara ja paremmat hinnat.
Jäsen
· Västra Götaland
· 766 viestiä
Olen ostanut kesken olevan laajennus/remonttini yhteydessä hieman pienemmästä lautatarhasta, joka ostaa vain pohjoisen puutavaraa, ja J-umalauta mitä puutavaraa olemme saaneetkin! 2"9 ja 2"6 ovat olleet niin kovia, että niihin tuskin pystyi naulaamaan... Todella hienoa siis! Ja eilen he toivat terassin runkopuut, myös ne Pohjolasta, 350 vuotta vanhaa sydänpuuta... Todella hienoja suoria tukkeja ja pylväitä.
Ja hänen mukaansa ei pitäisi kuunnella Martin Timellin neuvoja, että pitäisi aina valita se painavin kyllästetty puutavara, hänen mukaansa se puutavara on kaikkein huokoisinta, koska se on imenyt eniten kyllästettä...
Joten jos asutte GBG-alueella ja haluatte kunnon rakennuspuutavaraa Pohjoisesta tulevaa rakennusprojektia varten edulliseen hintaan, olen ainakin saanut käsityksen, että voin lähettää yksityisviestin...
Ja hänen mukaansa ei pitäisi kuunnella Martin Timellin neuvoja, että pitäisi aina valita se painavin kyllästetty puutavara, hänen mukaansa se puutavara on kaikkein huokoisinta, koska se on imenyt eniten kyllästettä...
Joten jos asutte GBG-alueella ja haluatte kunnon rakennuspuutavaraa Pohjoisesta tulevaa rakennusprojektia varten edulliseen hintaan, olen ainakin saanut käsityksen, että voin lähettää yksityisviestin...
Puu on ihan helvetin typerä materiaali rakentamiseen.....
Mutta luulen, että he yrittävät päästä eroon vähän paskasta, ja jos se ei ole tarkoituksellista, niin se tapahtuu kuitenkin.
Itse tiedän, miten olen joskus valinnut ja tuntenut tyytyväisyyttä, vain katsoakseni samaa lankunpätkää viikon kuluttua.
Eivät aina ole ihan samanlaisia, ei.
Riippuu tietysti säilytyksestäkin, mutta kuitenkin.
Mielestäni tuo sääntö oli todella suora verrattuna yhteen, jonka sain kerran kotiin. Valitettavasti ei ole kuvaa siitä.
Jos rakentaisin jotain isompaa ja se olisi tarkempaa, yrittäisin varmaan löytää jonkun paikallisen taitajan aivan kuten petersson79 on tehnyt.
Melkein kyyneliin asti liikuttuu lukiessaan 350-vuotiasta sydänpuuta.
Sinun pitäisi kehystää se ja laittaa se seinälle d^_^b
Mutta luulen, että he yrittävät päästä eroon vähän paskasta, ja jos se ei ole tarkoituksellista, niin se tapahtuu kuitenkin.
Itse tiedän, miten olen joskus valinnut ja tuntenut tyytyväisyyttä, vain katsoakseni samaa lankunpätkää viikon kuluttua.
Eivät aina ole ihan samanlaisia, ei.
Riippuu tietysti säilytyksestäkin, mutta kuitenkin.
Mielestäni tuo sääntö oli todella suora verrattuna yhteen, jonka sain kerran kotiin. Valitettavasti ei ole kuvaa siitä.
Jos rakentaisin jotain isompaa ja se olisi tarkempaa, yrittäisin varmaan löytää jonkun paikallisen taitajan aivan kuten petersson79 on tehnyt.
Melkein kyyneliin asti liikuttuu lukiessaan 350-vuotiasta sydänpuuta.
Sinun pitäisi kehystää se ja laittaa se seinälle d^_^b
Tuntuu siltä, että tämä on oikea tie.slacker sanoi:Tilaan aina enemmän kuin tarvitsen ja valitsen sen, mikä kelpaa - Loput saavat he hakea takaisin yksinkertaisesti, jos haluavat romuttaa sen, se on heidän asiansa... Minä kieltäydyn maksamasta vinosta puutavarasta aivan yhtä vähän kuin maksaisin vahingoittuneesta levymateriaalista.
Kova mutta oikeudenmukainen yksinkertaisesti. Luulen, että tämä liittyy pohjimmiltaan siihen, että on hyvä suhde omaan sahalaitokseen.
Olen ollut liian kiltti tähän asti. :O
Ei tarvitse olla kova, jotta voi palauttaa huonolaatuista puutavaraa, riittää kun sanoo asiasta. Heillä on myös kiinnostusta ottaa yhteyttä toimittajiinsa, joten älä odota liian kauan.
350 vuotta... saako hakata ikimetsää?
350 vuotta... saako hakata ikimetsää?
Jäsen
· Västra Götaland
· 766 viestiä
Hain itse, en ole koskaan saanut pelkästään suoraa ja hyvää puuta tilatessani ja saadessani se kotiinkuljetettuna, vaikka minulla on hyvä suhde rakennuskauppiaaseen. Mutta olen palauttanut sen, mitä ei voinut käyttää, eikä se ole koskaan ollut ongelma, mutta minulla on muutakin tekemistä kuin lähetellä sääntöpuutavaraa edestakaisin.
Kuva ylemmästä laudasta on tarkoituksella sellainen, se on sahattu kaarevasti. Puut eivät ole suoria, ja saadakseen mahdollisimman paljon irti tukista ne sahataan kaarevaksi. Toisin sanoen seurataan kaarevaa puuta, ja siten voidaan saada enemmän puutavaraa jokaisesta tukista.
Göran.W
Työkaluhullu
· skåne Tomelilla
· 3 125 viestiä
Göran.W
Työkaluhullu
- skåne Tomelilla
- 3 125 viestiä
Poimin aina itse, jotta saan suoraviivaisia paloja, mikä voi olla todellinen helv... löytää. Jos ei ole todella tärkeää, että palat ovat täysin suoria, tarjoan yleensä puolet hinnasta kieroille paloille, jotta he voivat välttyä etsimästä koko päivän suoria paloja, ja se toimii yleensä hyvin.
Jäsen
· Västra Götaland
· 766 viestiä
Kaikki puutavara Dalälvenin eteläpuolella on paskapuutavaraa hänen mukaansa, jolta ostin...