Terve,

Tässä on täysin aloittelija, kun on kyse rakentamisesta, ja ajattelin sisustaa tulevan talomme sisäänrakennetun autotallin.

Autotalli on osa talon laajennusta. Pinta-ala on noin 20 m² ja perusta on betonilaatta. Kolme ulkoseinää koostuvat Siporex-lohkoista, joissa on rappaus päällä. Sisäseinä taloa kohti on eristetty tiiliseinä. Autotallissa on portti, jossa on 2 ovea, jotka on tarkoitus muurata umpeen. Katso liitetty piirustus.

garage.jpg

Voisiko joku selittää, miten tämä voitaisiin toteuttaa?
Riittäisikö, että seinät rakennetaan teräsprofiileilla, laitetaan eristys ja kosteussulku ja sitten kipsataan, vai vaatiiko se jotain monimutkaisempaa, jotta saataisiin riittävä eristys?

Mitä tarvitaan betonilaatan päälle, jotta voidaan asentaa jonkinlainen klikattava lattia?

Kiitollinen kaikista vastauksista.
 
Ok, löysin hyvän kuvan, joka ehkä näyttää miten lattia pitäisi olla.

standardgolv.jpg

Betonilaatta - ilmarako - koolaus - eristys (frigolit?) - OSB - lattia.
Onko tämä oikea käsitys siitä, millainen kelvollisen lattian pitäisi olla?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.