Hei!

Onko joku teistä alkanut sisustaa, sisustanut tai aikoo sisustaa yläkertaa (1½-kerroksisessa talossa) itse? Miten etenette? Vuokraatteko ammattilaisia vai hoidatteko itse?

Onko se vaikeaa?

Mitä voi tehdä itse?

Mistä on fiksuinta aloittaa?

Mihin TÄYTYY palkata ammattilainen, sähkömiehen ja kylpyhuoneen tekijän lisäksi?

Vain sähkö on tarpeellinen. Kylpyhuoneen saat hoitaa itse, jos noudatat BRK:ta

SJODR sanoi:
Hei!

Tiedustelen, onko kukaan aloittanut tai sisustanut yläkertaa (1½ kerroksisessa talossa) itse? Miten etenette? Vuokraatteko käsityöläisiä vai hoidatteko kaiken itse?

Onko vaikeaa?

Mitä voi tehdä itse?

Mistä on viisasta aloittaa?

Mihin TÄYTYY palkata käsityöläinen, sähköasentajan lisäksi sähkön takia ja käsityöläiset, jotka hoitavat kylpyhuoneen?
Sisustan juuri nyt omaa yläkertaani. Teen kaiken itse, paitsi sähköt.
Suosittelen ottamaan käsityöläisen kylpyhuoneeseen, jos ette ole työskennelleet sen parissa aiemmin.

Aloita: piirustus

Kiitos vastauksista. ;)

Oletteko asentaneet kipsilevyseiniä? Mistä on tehty seinä, joka on vinossa kattoa vasten? Oletteko asentaneet kipsilevyjä sinnekin?

Onko mahdollista kantaa kaikki materiaali ylös portaita, vai onko olemassa jokin muu ratkaisu?

SJODR sanoi:
Kiitos vastauksista. ;)

Oletteko asentaneet kipsiseiniä? Mistä vino seinä kattoa vasten on tehty? Oletteko laittaneet kipsilevyjä myös sinne?

Onko mahdollista kantaa kaikki materiaali ylös portaita, vai onko jokin muu ratkaisu?
Vinokattoon, yksinkertainen kipsi CC 45 rungolla takana.
Seinä ja päädyt, lastulevy + kipsi
Kylpyhuone: tuplakipsi

Materiaalit tuon sisään parvekkeen oven kautta. Minulle helpompaa kuin portaat.

Tarkista säännöt veden suhteen. Tietyt kunnat vaativat pätevän VVS kaverin työskentelemään veden kanssa, jos kyseessä on kunnan syöttö.

Thanx.

Hm, ongelma on vain se, että meillä ei ole parvekkeen ovea, vaan tulee kaksi ikkunaa talon kummallekin päädylle. Luulen, että ikkunat avautuvat niin, että ne pyörivät kokonaan ympäri, mutta pysyvät kiinni keskeltä, silloin kipsilevyjä ei voi saada sisään sitä kautta.

Pitää tarkistaa kunnasta mitä veden suhteen. Mutta emme ole ajatelleet tehdä kylpyhuonetta itse, se saa maksaa mitä maksaa. Onko joku, joka tuntee hyvän laatoittajan Luoteis-Skånessa ehkä?

Minulla on hieman tietoa alla olevassa linkissä siitä, kuinka olemme edenneet yläkerran/ makuuparven sisustuksessa, joka saattaa olla hyödyksi.

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted8

Mitä tulee rakennusmateriaalin saamiseen yläkertaan, olemme tähän mennessä kantaneet kaiken portaiden kautta paitsi paneelit, jotka otin sisään ikkunan kautta paperilla peitettyinä :P. Emme ole vielä kantaneet kipsilevyjä, mutta luultavasti nekin täytyy kantaa ylös.

Mielenkiintoisia kuvia. Luulen, että ymmärrämme niitä vielä paremmin, kun itse alamme sisustaa ja tarvitsemme ostaa kaikki materiaalit.

Huomasin, että sinulla oli myös kattoluukku. Oliko katto asennettu ennen kuin laitoit kattoluukun, vai? Miten kattoluukun saa asennettua jälkikäteen (mikä on meidän tilanne)?

Niin, asensimme kattovalokuvun sinne nyt kesällä.

Saadaksemme kattovalokuvun paikalleen, teemme reiän "aluskattoon", nostamme pois tiilet ja sahaamme katoniskan pois kohdasta, mihin ikkuna tulee.

Ei vaikuta siltä, että sen lisääminen jälkeenpäin olisi kovin monimutkaista sittenkään. Mutta en tiedä, pystymmekö siihen itse. :-/

Toimittajamme sanoi, että voimme tilata kattoikkunoita, vaikka meillä oli sisustamaton tila, mutta siinä tapauksessa he olisivat vain kantaneet ikkunan ylös ja jättäneet sen yläkertaan. Silloin ajattelimme, että sillä hinnalla, mitä he pyysivät, voisimme palkata jonkun joka korjaa sen jälkeenpäin + ostaa itse ikkunan.

Teittekö sen itse vai palkkasitteko jonkun? Jos palkkasitte jonkun ja asutte Skånessa, niin ehkä voisi saada vihjeen siitä, ketä palkata?

Hei!

Jos aiot ostaa uuden talon, jossa on keskeneräinen yläkerta, kannattaako ostaa mukana materiaalipaketti hintaan 170000 vai tuleeko halvemmaksi hankkia kaikki itse? Materiaalipaketti sisältää kaiken paitsi tapetit/laatat/klinkkerit.

SJODR,
Meillä oli apuna kirvesmies asentamassa kattoikkunaa. Tuntui olevan hyvä idea saada apua tähän työhön, jotta ei tulisi ongelmia vesivuodon kanssa. Kirvesmies, joka on asentanut kattoikkunoita aiemmin, tekee sen luultavasti nopeammin kuin minä, joka olisi joutunut lukemaan asennusohjeet jatkuvasti.  

xbengt,
Jos tiedät, mitä saat 170 000 kruunulla, pitäisi olla melko helppoa tarkistaa, mitä paikallinen rakennuskauppias pyytää samasta materiaalipaketista. Mielestäni se kuulostaa vähän kalliilta, ellei se sitten ole paljon kalliimpaa kuin ostaa se itse.

NiclasR sanoi:
SJODR,
Meillä oli apuna rakennusmies kattoikkunan asentamiseen. Tuntui olevan ok saada apua tähän työhön, jotta ei tule ongelmia vesivuodon kanssa. Rakennusmies, joka on asentanut kattoikkunoita aiemmin, tekee sen luultavasti nopeammin kuin minä, joka olisi lukenut asennusohjeita koko ajan.
Kuulostaa hyvältä, emme uskalla myöskään lähteä sellaisiin riskejä sisältäviin projekteihin. Kaiken, mikä liittyy veteen ja sähköön, mielestäni pitäisi antaa rakennusmiehen/sähköasentajan tehdä.
Oliko rakennusmies Skånesta vai jostain muualta maasta?

Inger.P. sanoi:
SJODR.
Suosittelisin, että ostatte materiaalipaketin talovalmistajalta. Sitten he nostavat koko "paketin" yläkertaan ennen kuin kattotuolit asennetaan paikoilleen.
Näin teidän ei tarvitse miettiä kaikkien materiaalien "roudaamista" yläkertaan, kun tulee aika sisustaa se.

Teidän talovalmistajan pitäisi pystyä tarjoamaan hyvä "pakettihinta" tähän. Esimerkiksi Hjältevadshus tarjoaa tämän palvelun asiakkailleen.
Meidän talovalmistaja tekee myös niin, mutta en muista mihin hintaan, ja olemme sanoneet, että emme halua sitä. Mutta luulen, että he kokoavat niin paljon materiaalia kuin tarvitaan tiettyyn huonejakoon, mutta jos haluaa sen erilaiseksi, määrä ei silti ole oikea kaiken tarvittavan suhteen :-? Mutta voiko ostaa paljon kipsiseiniä rakennusvaiheessa ja pyytää heitä nostamaan se ennen kuin katto on paikoillaan?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.