Anders 1920-tal
Hei!

Olen ollut tyhjentämässä kahta huonetta 70-luvun pannuhuoneesta, josta on tulossa verstas. Talo on rakennettu kevytsoraharkoista ja betonilaatasta maassa. Nyt haluan tehdä seinien runkorakenteet. Pääasiallinen pohdintani koskee sitä, kuinka sokkelipuun (sisäseinille) tulisi kiinnittyä betonilaattaan (perusmuovilla?). Jos haluaa eristää sisäseinän (ulkoseinän betonin vastaisesti), pitäisikö silloin olla muovi tai vastaava betoniseinän ja runkorakenteen välissä? Seinien sisällä aion vetää sähköjä, jos sillä on jotain merkitystä.

Tässä muutamia kuvia, jotka ehkä selittävät enemmän. Kiitos etukäteen!

• Verkstad med lättbetongvägg och verktyg, inklusive geringssåg på stativ, sawhorse med fönsterram, verktygslådor och kabelvinda på golvet.
  • Ett tomt rum med vita lättbetongväggar och betonggolv som förberetts för renovering till verkstad.
  • Tykkään
epw
  • Laddar…
Liityn keskusteluun, koska minulla on samanlaisia pohdintoja :D Sen verran olen ymmärtänyt, että pitäisi käyttää teräsprofiileja, jotta ei homettaisi. Silloin ei myöskään tarvitse mitään kynnystä.
Arvaan, että naulatulpat ovat helpoin tapa kiinnittää profiilit.

• Tykkään
Anders 1920-tal ja 2 muuta
  • Laddar…
Anders 1920-tal
Ok! Pitääkö käyttää teräsprofiileja kaikkiin kiskoihin, eikä vain ”sylliin”?

• Tykkään
Huzzbutt
  • Laddar…
Anders 1920-tal Anders 1920-tal sanoi:
Ok! Gäller det att använda stålreglar till alla reglar, och inte bara ”syllen”?
Kyllä.

Anders 1920-tal
ricebridge ricebridge sanoi:
Kyllä.
Kiitos!

Olen oppinut, että sääntö 1 on, ettei koskaan saa eristää sisäpuolelta, mutta jos on pakko, sääntö 2 on, ettei käytetä orgaanisia materiaaleja. Käytä yksinkertaisesti alumiini-teräsprofiileja ja sitten kivivillaa ja kosteudenkestävää kipsilevyä. Vaihtoehtoisesti, kuten itse olen päättänyt, käytän Träullit-levyä rappauksella ja silikaattivärillä. Rakenteeni ulkopuolisen rakenteen ja maan ominaisuuksien vuoksi olen huolissani kosteudesta ja haluan täysin diffuusioavoimen ratkaisun.

• Tykkään
Anders 1920-tal ja 1 muu
  • Laddar…
Anders 1920-tal
J jurkeller sanoi:
Olen oppinut, että sääntö 1 on, ettei koskaan eristä sisäpuolelta, mutta jos on pakko, sääntö 2 on, ettei orgaanisia materiaaleja. Käytä yksinkertaisesti alumiini-teräs runkoja, sitten kivivillaa ja kosteutta kestävää kipsilevyä. Vaihtoehtoisesti, kuten itse päätin, puukuitulevyä rappauksella ja silikaattimaalilla. Rakenteeni ulkopuolella ja maaperän ominaisuuksien vuoksi olen huolissani kosteudesta ja haluan sen olevan täysin diffuusiolle avoin.
Kiitos vastauksesta! Minun ei oikeastaan tarvitse välttämättä eristää. Olen eniten kiinnostunut saamaan sisäseiniä, joihin voin vetää sähköä ja joita voin käyttää kiinnityspintana (työkalutaulut ym.). Tämän perusteella, voisiko käyttää puurunkoja jonkin kapillaarikatkon kanssa betonilaattaa vasten?

Jos betonilaatalta puuttuu alapuolinen eristys, sinun on ehdottomasti käytettävä syllpapp puun karkun alla. Laittaisin sen myös teräsprofiilien alle.

Anders 1920-tal
J justusandersson sanoi:
Jos betonilaatassa ei ole alla eristystä, sinun on ehdottomasti käytettävä myös syllpappia puusyllyjen alla. Laittaisin sen myös teräksisten koolausten alle.
Mutta luuletko, että se riittää? Vai tuleeko heti ongelmia? Yhdessä tämän talon huoneista on puukoolaukset, eikä siellä ole ollut ongelmia.

Puhun seinän yläjuoksusta. Mutta ehkä alla on eristys? Milloin talo on tarkalleen rakennettu?

Anders 1920-tal
J justusandersson sanoi:
Puhun seinän alajuoksusta. Mutta ehkä sen alla on eristystä? Milloin talo on tarkalleen rakennettu?
Ei ole eristystä. Kyllä, juuri niin: alajuoksupappi betonilaattaa vasten. Haluan vain lämmittää tilaa talvella, jotta lämpötila ei laskisi alle 5 asteen pluspuolella, jotta voin säilyttää maalia ym. siellä.

Anders 1920-tal
J justusandersson sanoi:
Puhun seinän kynnyksestä. Mutta ehkä siellä on eristys alla? Milloin talo on rakennettu tarkalleen?
Talo on rakennettu 1978. Se ei ole koskaan ollut asuintalo vaan verstas, pannuhuone ja puuvarasto. Kun pannussa poltettiin, se oli lämmitetty, paitsi silloin, kun pannussa ei poltettu.

Anders 1920-tal
Anders 1920-tal Anders 1920-tal sanoi:
Talo on rakennettu vuonna 1978. Ei ole koskaan ollut asuintalo, vaan työpaja, pannuhuone ja puuvarasto. Kun pannussa poltettiin, tila oli lämmitetty, paitsi silloin kun pannussa ei poltettu.

Matala sisälämpötila talvella on hyvä tapa välttää kondensaatio lattioissa ja seinissä.

Anders 1920-tal
Kuva talosta

• Talo maaseudulla, jossa on punainen yläosa ja valkoinen alaosa, piha-alueen rinnalla kärry ja kaareva sora-ajotie.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.