3 146 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Sisäseinän rakenne
Hei,
Aion rakentaa sisäseinän. Minulla on rajoituksia paksuudessa, joten käytän 45x45 runkotolppia ja yhden kerroksen 13 mm kipsilevyä. Ajattelin käyttää cc45, koska niin sanotaan beijer GDS -sivulla, mutta eristelevyt näyttävät olevan mukautettu cc60:lle. Toimiiko cc60, vaikka runkotolpat ovat näin ohuita? Kauhistelen kuitenkin ajatusta 120 cm kipsilevyjen raahaamisesta kolmanteen kerrokseen, joten siksi haluaisin myös käyttää cc45.
Ystävällisin terveisin, Mikael
Aion rakentaa sisäseinän. Minulla on rajoituksia paksuudessa, joten käytän 45x45 runkotolppia ja yhden kerroksen 13 mm kipsilevyä. Ajattelin käyttää cc45, koska niin sanotaan beijer GDS -sivulla, mutta eristelevyt näyttävät olevan mukautettu cc60:lle. Toimiiko cc60, vaikka runkotolpat ovat näin ohuita? Kauhistelen kuitenkin ajatusta 120 cm kipsilevyjen raahaamisesta kolmanteen kerrokseen, joten siksi haluaisin myös käyttää cc45.
Ystävällisin terveisin, Mikael
Regla cc 30 ja aja 90-levyt niin se tulee hyväksi. Ja leikkaa vain eristyslevyt, se ei ole vaikeaa. Itse oon laittanut cc60 seinään 45x45 tilanpuutteen takia... jälkikäteen ajatellen tuntuu vähän heikolta, mutta minulla on osb molemmilla puolilla, joten kipsilevyillä pitäisi tulla hyvä. Pelkällä kipsillä olisin asettanut ne niin tiheään kuin mahdollista! Voin myös suositella, että otat 45x95-reglerit ja asetat ne 45x45 sijaan (sivuttain siis, niin että paksuus on 45mm...) se on jäykempää kuin pelkkä 45x45.
OK kiitos vinkeistä.
Vaikka eristystä on, voi silti olla hyvä käyttää 45x95 runkopuita sivuilla. Mutta pysyn cc45:ssa niin, etten joudu liikaa ruuvaamaan ja kittaamaan. Sitten vain leikkaan eristyksen sopivaksi. Jos kukaan ei sitä vastusta, niin aloitan... =)
Vaikka eristystä on, voi silti olla hyvä käyttää 45x95 runkopuita sivuilla. Mutta pysyn cc45:ssa niin, etten joudu liikaa ruuvaamaan ja kittaamaan. Sitten vain leikkaan eristyksen sopivaksi. Jos kukaan ei sitä vastusta, niin aloitan... =)
On olemassa kuitukipsilevyjä, jotka ovat vahvempia kuin tavallinen kipsi. (esim. voit ruuvata yhtä raskaita asioita kuin tavalliseen lastulevyyn) Niiden pitäisi myös olla jäykempiä kuin tavallinen kipsi, mutta en ole vielä itse kokeillut niitä, joten en voi sanoa miltä ne tuntuvat todellisuudessa... -Etsi esim. Fermacell / Xella (tanskalainen, myydään bolist, bygghemma.se, ym.)
Ei vastustustaSandberg sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi