Tarvitsen apua seinän rakentamisessa, kun on vino katto. Käytän teräskiskoja ja teräsrankoja. Ongelma, johon olen törmännyt, on että katto on kallellaan ja jos kiinnittää kiskon, se on myös kallellaan? :confused: Taivutetaanko kisko oikeaan kulmaan vai tuetaanko sitä jollain tavalla? Apua kiitos! :)

Kallistuvan katon alla olevan seinän rakennuskaavio, jossa mitat 230 cm ja 160 cm. Osoittaa oikean ja väärän tavan kiinnittää seinä.

Kolmiorima auttaisi sinua. Sinulla pitäisi olla jotain, joka täyttää raon, ja silloin kolmiorima on todennäköisesti helpoin vaihtoehto.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
KatrinG
  • Laddar…
Mutta...
Eikö kolmiorima vaadi, että kattokaltevuus on melko lähellä 45 astetta, mitä se harvoin onkaan?

Jätätkö noin puolet tilasta tyhjäksi kulman sisäosassa sitten?
Vai mitä en ymmärrä ajatuksessani...

Teräskisko oli kyllä fiksu, sillä mahdollisuus säätää kulmaa. Mutta haluaisin myös enemmän selitystä puuvaihtoehdosta, sillä minulla tulee pian olemaan sama ongelma itse.

Teräskisko, joka on linkitetty yllä, voidaan sahata kiilaksi sopivalla kulmalla. Jos onni suosii, se voi toimia valmiiden muovi- tai puukiilojen kanssa, joita voi ostaa.

Tai halkaista sääntö oikeaan kulmaan?

Muuten sinun pitäisi vähän hiton periksi antamatta muuttaa plåteregeln kulmaa, mutta uskon enemmän sääntöjen halkomiseen.

Olen samaa mieltä sir_danielin kanssa
Jakaa itse säännöksi tai osta valmis trekantslist. Vaikeampaa se ei ole. Valinta on sinun. Niin tekisin. Muuten voit ehkä tehdä pienempiä kilar, jotka kiinnität stålregeln cc60:n yläpuolelle tai mitä mittaa sitten haluatkin.

Tuhannet kiitokset kaikista hyvistä vastauksista! :thumbup: Toimisikohan jokin tällainen? Ihan vain jotta olen ymmärtänyt oikein... Onko se "hyväksytty" niin sanotusti? :screwy: Käsi pitää metallikulmaa, jossa on puinen kiila kiinnitettynä, ruuvattuna vaaleaan seinään.

• Tykkään
Jonny Hylander ja 1 muu
  • Laddar…
Se tulee toimimaan todella hyvin kiilojen kanssa. Varmista, että sahaat ne oikeaan kulmaan.

• Tykkään
KatrinG
  • Laddar…
Kun ajat tämän, se tulee olemaan hienoa. Toivottavasti voit kiinnittää ne cc-600 tai vastaavat.

• Tykkään
KatrinG
  • Laddar…
Ongelma kiskon kiinnittämisessä vinokaton suuntaisesti voi olla löytää jotain, mihin kiinnittää se kipsin taakse. Usein harvalautaverhous kulkee samaan suuntaan cc 30.

• Tykkään
KatrinG
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.