Olemme ostaneet talon, johon kuuluu erillinen kaksoisgarage. Garage ei ollut eristetty, joten olen hoitanut sen nyt. Seinät eivät seiso Lecablockilla vaan suoraan laatalla. Olen ajatellut laittaa vaneria ja kipsiä seinille.
Kysymykseen. Mitä minun pitäisi laittaa lattian rajaan estämään veden pääsy?

Mikael_L
Estääksesi kosteuden pääsyn betonista puusokkelille, voit käyttää esimerkiksi kattohuopaa, sokkelieristystä tai ikääntymistä kestävä muovi. Viimeinen vaihtoehto on ehkä hieman heikko, mutta sen pitäisi kuitenkin toimia, varsinkin jos kyseessä on alapuolelta solumuovieristetty laatta.

Seuraava ongelma, joka voi ilmetä autotallissa, on vesilammikot, jotka johtuvat autonpesusta tai sulaneesta lumesta sokkelia vasten. Tämä on vähän hankalampaa, koska sokkelin suojaamiseen käytettävän materiaalin on todella oltava kunnolla vedenpitävää ja tarpeeksi korkeaa suojatakseen mahdollisilta vesilammikoilta.

Eräs mahdollinen ratkaisu voisi olla sijoittaa silikonia siihen kohtaan, missä sokkeli ja laatta kohtaavat. Ja antaa kipsilevyjen alkaa 1 cm laatan yläpuolelta. Nämä ovat vain ideoita, enkä ole itse kokeillut. Tietenkin, kuten Mikael_L kirjoittaa, betonilaatan ja sokkelin väliin pitäisi olla jonkinlainen kosteussuoja.

• Tykkään
CarlHammare
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.