Hei.

Minulla ei ole salningsspår ikkunoissani.
Olen saanut vinkkejä lemafixistä.
Produktblad.

Ehkä aivoni ovat väliaikaisesti hitaat, mutta...

En saa ajatuksia koottua.
Ohjeiden mukaan otetaan ensin ylin osa.
Sen jälkeen sivuosat.
Ja lopuksi otetaan alin osa.

Ymmärrän, että on aloitettava vähän matkaa lopullisesta paikasta, jotta kiinnityksen viisto ura ohjaa smyget karmin päälle.

Mutta tuntuu siltä, että smygarien pituuden ja uran täytyy olla todella tarkkoja, jotta se sopii lopulta yhteen. Välttyäkseen raoilta. Vaikka pehmennys onkin hyvä asia, niin onhan se parempi, jos se on heti alusta lähtien tiukka.. :)
Ja kiinnityksen porausreikien sijoittaminen.

Onko siitä hyvä?
Olisiko hyvä liimata sivusmygebitarna lyhyt pää vahvemmaksi? Eli se, joka menee ylemmän ja alemman smygbiten väliin.
Onko jollakin kokemusta näistä kiinnikkeistä?

S
on olemassa samanlaisia juttuja, mutta et tarvitse porata.
en tiedä nimeä vain. yritän löytää sen.

En ole koskaan nähnyt tuotetta, mutta spontaanisti tuntuu siltä, että on erittäin helppoa tehdä virheitä. Onko mitään säätömahdollisuuksia vai täytyykö kaiken olla kerralla oikein? Ja voiko smygen irrottaa uudelleen ilman että se vahingoittuu, jos se olisi hieman vinossa?

SBH: Ok, mutta täytyyhän se kiinnittää karmiin jollakin tavalla kuitenkin. Miten se tapahtuu vaihtoehdossa?

Andersmc: Nja, mikä on vaihtoehto, jos ei ole salningsspår:ää? Tämän kiinnikkeen kanssa ei tarvitse ruuvata mitään smygen:in läpi, eikä siis tarvitse tasoittaa pakkelilla, eikä ole rakoa karmia vasten, joka kasvaa/liikkuu.
Oletan, että tekee itselleen palveluksen ja ostaa poraustyökalun, tai tekee itse, esimerkiksi taivuttaa Z:n muotoiseksi, mutta suorakulmaiseksi, joista yksi kulma asetetaan karmi ulkopuolelle, ja esiporattu reikä 6mm, mistä sitten porataan läpi.

Minusta tuntuu, että hyväksyn idean itse asennuksella/eduilla, mutta olen hieman utelias, onko kenelläkään oikean elämän kokemusta niin sanoakseen...

Käänteisesti kysyen, miksi ei ole salningsspår vakiona sisäänpäin? Tai miksi ei ole enemmän tietoa siitä ikkunavalmistajien nettisivuilla, koska se helpottaa asennusta aika paljon.

Jos kyseessä ovat uudet ikkunat, on olemassa muovikiinnikkeitä, jotka naulataan paikalleen ennen ikkunan asennusta. Ne toimivat todella hyvin.

Matti_75: Ok, harmi että ikkunat ovat paikoillaan silloin :) Mikä on näiden muovikiinnikkeiden nimi?

Löysin toisen järjestelmän täältä.
Ja asennusohje täältä, kolmas vaihtoehto vasemmalta...

Ne ovat ne plastclips jag tarkoitan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.