Hei,

Tänä kesänä on tarkoitus pystyttää vastikään hankittu noin 28 neliömetrin hirsirunko, johon sisustetaan makuualkovi, pieni kylpyhuone ja sitten oleskelu-/keittiötila. Korkeus harjaan on noin 3,40 m. Ajattelin laittaa seinille ja avoimeen kattoon jonkinlaisen paneelin, joko karkeapintaista tai höylättyä. Mahdollisesti pontattua, höylättyä viistopaneelia tai pontattua sileää paneelia. Mielipiteitä? Rakoja jättämätön, ponttaamaton karkeapaneeli on luultavasti etusijalla, jos mahdolliset pölyongelmat voidaan välttää.

Mitä mieltä foorumi on?? onko jollakin kuvia onnistuneesta esimerkistä?

Kun paneelityyppi on valittu, tulee tärkeä kysymys, vaakasuora vai pystysuora asennus???

/Wigert

Henkilökohtainen suosikkini on kaksinkertainen ponttilauta. Vaihtoehto råplanille, jossa on rakoja välissä. Ulkonäöltään se on melko samanlainen, ja pölyongelma on ratkaistu.

Olen juuri naulannut ponttipaneelia ullakon päätyihin ja olen tähän mennessä erittäin tyytyväinen. Saa nähdä miltä se näyttää, kun se on maalattu.

Olen naulannut pystypaneelia. Vaakasuoraa käytetään yleensä seinillä? Jos on vaakasuora paneeli, se on usein erittäin leveä mielestäni. Pystypaneelin etu on, että huone tuntuu korkeammalta, mutta sinullahan oli 3.40 harjaan.

Kyllä valitsisin ponttipaneelin joka tapauksessa. En näe syytä käyttää ponttaamatonta.

Tykkään myös kaksipuolisesta.

Kuitenkin täytyy olla tarkkana, jotta saa hyvää puutavaraa tämän tyyppiseen paneeliin, muuten voi olla vähän hankalaa pitkien lautojen kanssa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.