1 917 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Sisäänkäyntikatos ilman konsolia
Meillä on tasakattoinen talo ja tarvitsemme nyt katon sisäänkäynnin ylle. Jos mahdollista, haluaisimme tasakaton myös sisäänkäynnin ylle, mutta ilman tukikonsolia, jotta talon tyyli säilyy, kuin katos mutta puusta. Suunnitelma on, että se olisi noin 4 metriä pitkä (talon seinän suuntaisesti) ja ulottuisi 80-90 cm ja ikään kuin roikkuisi talon seinässä. Ajattelin käyttää palkkeja (noin 200x45), jotka kiinnitetään suorassa kulmassa talon seinään kulmateräksillä, yksi kummallekin puolelle palkin yläreunaa. Onko se mahdollista, vai tuleeko rasituksista liian suuria riippumisen vuoksi? (Katteena tulee olemaan kumimatto ja todennäköisesti myös maksaruoho (noin 50 kg/m2)).
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kuistit ilman kannattimia, jotka olivat yleisiä funkistaloissa, kannatetaan normaalisti palkeilla (puu tai teräs), jotka menevät sisään välipohjaan. Jälkikäteen tekeminen on yleensä erittäin hankalaa ja laajaa. Mahdollinen ratkaisu on, että kuistin etureuna roikkuu ohuissa viistoissa vaijereissa, jotka kiinnitetään talon julkisivuun. Kun vaijerit ovat riittävän ohuita, ne eivät näy etäisyydeltä. Sedumilla siitä tulee melko raskas katto.
Klikkaa tästä vastataksesi
