Meillä on tasakattoinen talo ja tarvitsemme nyt katon sisäänkäynnin ylle. Jos mahdollista, haluaisimme tasakaton myös sisäänkäynnin ylle, mutta ilman tukikonsolia, jotta talon tyyli säilyy, kuin katos mutta puusta. Suunnitelma on, että se olisi noin 4 metriä pitkä (talon seinän suuntaisesti) ja ulottuisi 80-90 cm ja ikään kuin roikkuisi talon seinässä. Ajattelin käyttää palkkeja (noin 200x45), jotka kiinnitetään suorassa kulmassa talon seinään kulmateräksillä, yksi kummallekin puolelle palkin yläreunaa. Onko se mahdollista, vai tuleeko rasituksista liian suuria riippumisen vuoksi? (Katteena tulee olemaan kumimatto ja todennäköisesti myös maksaruoho (noin 50 kg/m2)).
 
Kuistit ilman kannattimia, jotka olivat yleisiä funkistaloissa, kannatetaan normaalisti palkeilla (puu tai teräs), jotka menevät sisään välipohjaan. Jälkikäteen tekeminen on yleensä erittäin hankalaa ja laajaa. Mahdollinen ratkaisu on, että kuistin etureuna roikkuu ohuissa viistoissa vaijereissa, jotka kiinnitetään talon julkisivuun. Kun vaijerit ovat riittävän ohuita, ne eivät näy etäisyydeltä. Sedumilla siitä tulee melko raskas katto.
 
  • Tykkään
Livanda
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta! Se saavat olla vaijereita, kuulostaa hyväksyttävältä ratkaisulta!
 
L Livanda sanoi:
Kiitos vastauksesta! Se tulee olemaan vaijerit, kuulostaa hyväksyttävältä ratkaisulta!
tuliko tästä mitään? Ajattelen samaa, olisi kiva nähdä joku, joka on tehnyt sen aiemmin.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.