Mitä sanotte? Ei ainakaan sinertävää sävyä.

• Kiviaineksen lähikuva, ei sinertävää sävyä.
F Fredrik07 sanoi:
Mitä sanotte? Ei ainakaan sinertävää sävyä.
On todella vaikea sanoa valokuvien perusteella, koska valkotasapaino voi muuttaa värejä paljon. Mutta "koostumus" näyttää enemmän sinibetonilta kuin Siporexilta. Sellainen pesusienimäinen.

Kaikki sinibetonit eivät ole yhtä radioaktiivisia, joten tee radonmittaus, jos haluat tietää, onko jotain mahdollisia ongelmia.

• Tykkään
yalazy
  • Laddar…
Jos ei ole käytettävissä digitaalista mittaria, ei ehkä halua odottaa liian kauan, jos seisoo avoimen seinän edessä, jonka haluaa rakentaa uudelleen. Minulla oli ei-kantava seinä pannuhuoneen ja eteisen välillä, joka oli kerran ollut siellä, ja joka mielestäni oli epäilyttävän itsevalaiseva sininen. Ei ollut aikaa miettiä kovin kauan, mutta koska se muutoin rakennettaisiin kaakeleilla kauniiksi, oli aika toimia nyt tai ei koskaan. Revin paskan pois ja korvasin sen koolatulla seinällä voidakseni nukkua rauhassa.

Y yalazy sanoi:
On todella vaikea sanoa valokuvien perusteella, koska valkotasapaino voi muuttaa värejä todella paljon. Mutta "koostumus" näyttää enemmän sinibetonilta kuin Siporexilta. Sellainen pesusienimäinen.
Valkotasapainolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, annoin kuvauksen sen perusteella, mitä olen nähnyt todellisuudessa, ja silloin lohkot ovat erittäin vaaleanharmaita, jos se muuttaa jotain :)

F Fredrik07 sanoi:
Valkotasapainolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, annoin kuvauksen sen mukaan mitä olen nähnyt todellisuudessa, ja silloin lohkot ovat erittäin vaaleanharmaita, jos se muuttaa jotain :)
Luulen, että tuo ei ole sinibeton, omani oli erittäin selvästi lyijynsininen, mutta sanottakoon, etten ole expertti.

MrJay
Sen lisäksi, että sinibetonista vapautuu radonkaasua, materiaali myös lähettää gammasäteilyä. Mittaamalla gammasäteilymittarilla voidaan heti erottaa sinibetoni muista rakennusmateriaaleista.

Kun googlaa kuvia sinibetonista, useimmissa näkemissään kuvissa betoni näyttää sinertävältä, mutta voi myös nähdä kuvia vaaleammasta variantista.

• Tykkään
yalazy ja 1 muu
  • Laddar…
F Fredrik07 sanoi:
Valkotasapainolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, annoin kuvauksen sen perusteella, mitä olen nähnyt todellisuudessa, ja silloin lohkot ovat erittäin vaaleanharmaita, jos se muuttaa jotain :)
OK. Sinibetonilla voi olla hyvin erilaisia värejä. Sen ei tarvitse näyttää siniseltä, vaan harmaalta. Meillä oli sinibetonia edellisessä talossamme ja nykyisessä meillä on siporex. Sinibetoni näytti vaaleanharmaalta, siporex, joka meillä on täällä, näyttää melkein valkoiselta. Mutta siitä huolimatta, sinibetoni ei välttämättä ole huolenaihe. Jos se on matalasäteilevää, se antaa erittäin pienen lisän radoniin.

Todella vaikea sanoa kuvasta, mutta se voi olla sinibetonia (vaikka se näyttää hieman liian vaalealta kuvassa). Meillä on sinibetonia talossa, kellarissa (vanhempi) oleva, joka on lyijynharmaa (hieman sinertävässä sävyssä), ja se säteilee jonkin verran (vaikkakin vähän), mutta olen tapetoinut sen säteilyä estävällä tapetilla sulkeakseni sen vähäisen säteilyn, joka siellä oli. Muissa talon osissa (rakennettu 1977) on ytong/siporex ja sinibetonia, joka on vaaleanharmaa (sama väri kuin "sitaattineliköissä" täällä talon rakentamisessa...

Tällainen harmaa siis!
Mittasimme myös tätä, mutta se säteilee niin vähän, että se antaa melkein mittaamattoman arvon, mutta kuitenkin niin paljon, että todettiin olevan "sinibetonia".

Kaikki kiven perusteella tehty materiaali säteilee vähän, joten kysymys onkin vain kuinka paljon. Sen ei tarvitse olla alunskiffer säteilläkseen, Ruotsissa on runsaasti uraania monissa kivilajeissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.