Hei.
Olemme parhaillaan remontoimassa olohuonettamme, jossa on avotakka, ja haluamme siistiä hormia. Olemme repineet pois kaikki vanhat tapetit, joita aiemmat omistajat ovat laittaneet siihen. Toisella puolella olemme päässeet alkuperäiseen rappaukseen, joten ajattelen, että siihen voi vain levittää uutta rappausta, koska olen ymmärtänyt, että kalkkirappaus on paras valinta, koska se kestää lämpöä paremmin. Toisella puolella joku on levittänyt jotain muuraustäyttöä tavallisen seinätasoitteen sijaan, luulisin, tai onko se jotain muuta materiaalia, mitä mieltä te olette? Se on melko paksu kerros ja sopii hyvin muun seinän kanssa, joten ehkä se on alkuperäinen? Tiedoksi, että täytteen puolella on itse hormi/savukanava, ja oikea puoli on oikeastaan vain muurattu kantava seinä (muut talon seinät ovat puuseiniä).
Miten käsittelen täyttämisen puolen tai mitä se onkaan? Joitakin vaihtoehtoja, joita pohdin:
Onko ok rappaus tämän päälle? Tämä on se, mitä haluan mieluiten tehdä, jotta molemmat puolet näyttävät samalta.
Voinko levittää uuden kerroksen tasoitetta? Olen ymmärtänyt, että hormien tasoittaminen on vähän niin ja näin.
Vai täytyykö minun koputtaa pois täyttö, jotta pääsen rappaukseen ja aloittaa siitä?
Terveisin,
Ulf