2 001 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Siistiä savupiippu
Olen remontoimassa ja silloin vanha rappaus putoaa muurilta pois. Itse muuri on tiiltä, mutta valitettavasti ei kovin kaunis (silloin ongelmallani olisi ollut ratkaisu).
Olen todennut, että minun täytyy poistaa vanha rappaus ja korvata se jollain muulla. Olen kiintynyt johonkin seuraavista kolmesta vaihtoehdosta, mutta otan mielellään vastaan ehdotuksia:
Kipsirappaus:
Tämä vaikuttaa melko yksinkertaiselta aloittelijalle levittää ja sillä on lyhyt kuivumisaika ja hyvä tarttuvuus. Luonnollisesti kulmat on vahvistettava eikä se kestä vettä kovin hyvin, mutta miten on kestävyys ja mitä tapahtuu, jos esimerkiksi mehua roiskuu sille?
Kalkkilaasti:
Vaikeampi levittää ja pidempi kuivumisaika. Mutta toisaalta se on kestävä ja kestää vettä.
Meneritskiva:
Jokin levymateriaali, johon joko maalaan rakennekuvioita tai asetan jonkin muun rakenteen.
Jollakin, jolla on kokemusta, olisi kiva ohjata minut oikeaan suuntaan.
Olen todennut, että minun täytyy poistaa vanha rappaus ja korvata se jollain muulla. Olen kiintynyt johonkin seuraavista kolmesta vaihtoehdosta, mutta otan mielellään vastaan ehdotuksia:
Kipsirappaus:
Tämä vaikuttaa melko yksinkertaiselta aloittelijalle levittää ja sillä on lyhyt kuivumisaika ja hyvä tarttuvuus. Luonnollisesti kulmat on vahvistettava eikä se kestä vettä kovin hyvin, mutta miten on kestävyys ja mitä tapahtuu, jos esimerkiksi mehua roiskuu sille?
Kalkkilaasti:
Vaikeampi levittää ja pidempi kuivumisaika. Mutta toisaalta se on kestävä ja kestää vettä.
Meneritskiva:
Jokin levymateriaali, johon joko maalaan rakennekuvioita tai asetan jonkin muun rakenteen.
Jollakin, jolla on kokemusta, olisi kiva ohjata minut oikeaan suuntaan.
Paras vastaus
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 463 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 463 viestiä
Se on A käyttö, johon ajattelet.D Dissonans sanoi:
Se on yhtä paljon sementtiä kuin betoni, mutta hiekkaa soran sijaan.
Ei kestä liikkeitä ollenkaan, vaan halkeaa sen sijaan.
Käytetään pääasiassa sokkeliin jne.
Kalkkikäyttö on E käyttö, hydraulista kalkkikäyttöä on eri vaihtoehtoja riippuen sideaineen määrästä.
Kalkkikäyttö on paras, kun käytetään tiilen kanssa.
Mutta luulen, että sinun pitäisi käyttää C-käyttöä 3mm, silloin voit varastoida enemmän ilman kutistumishalkeamia.
A käyttö on se käyttö, jossa on eniten sementtiä (ei lainkaan kalkkia) ja E käyttö on heikoin, ei lainkaan sementtiä, vain kalkkia.
C-käyttö on yleisin käyttö, sitä käytetään seinille sisällä ja ulkona, sekä kalkkia että sementtiä.
Viimeksi muokattu:
Jotta vähän monimutkaistetaan asiaa, on tietty osuus kalkkijauhetta myös tavallisissa säkissä olevissa sementtipohjaisissa rappausaineissa (joka kutsutaan A-C:ksi). Kalkkijauhe tekee seoksesta tahmeampaa/tiheämpää ja portlandsementti kuivuu paremmin, joten se on helpompi työstää.
Jos sekoitat laastin pelkästään portlandsementistä (=rakennussementti. EI tuotetta muurisementti) ja hiekasta, saat puhdasta sementtilaastia. Todella työläs käyttää ja saada hienoksi (valuu), mutta kestää hyvin pakkaselle alttiissa paikoissa ulkona, esimerkiksi kun rakennetaan ulkogrilli tai portin pylväitä.
Jos puhtaaseen sementtilaastiin sekoittaa sammutettua kalkkia, saa kalkkisementtilaastia. Mukava työstää.
Jos sekoitat laastin pelkästään portlandsementistä (=rakennussementti. EI tuotetta muurisementti) ja hiekasta, saat puhdasta sementtilaastia. Todella työläs käyttää ja saada hienoksi (valuu), mutta kestää hyvin pakkaselle alttiissa paikoissa ulkona, esimerkiksi kun rakennetaan ulkogrilli tai portin pylväitä.
Jos puhtaaseen sementtilaastiin sekoittaa sammutettua kalkkia, saa kalkkisementtilaastia. Mukava työstää.
Klikkaa tästä vastataksesi