Hei!

Kuten yllä oleva otsikko, miten parhaiten ratkaista liitos kipsiseinän ja kipsilevyillä alaslasketun katon välillä.

Miten saada liitos seinän ja katon välillä?

En halua mitään kattolistoja, vaan sen tulisi olla litteä ja halkeilematon....

Ajattelin laittaa microlitin kattoon ja seinille, mutta pitäisikö laittaa kuitunauha seinän ja katon väliseen halkeamaan vai vain tasoittaa ja antaa microlitin kulkea hieman alas seinälle katosta?

Terveisin Kalle

Jos sinulla on microlit sekä seinillä että katossa, vain rako niiden välillä voi halkeilla (olettaen hyvä pohjatyö). Pieni kevyt silikoni, joka on maalattavissa, pitäisi riittää.

Lekkamraten sanoi:
Pieni kevyt silikonisaumaus, joka on maalattavissa, pitäisi riittää.
Silikoni ei ole koskaan maalattavissa, tarkoitit varmaan lateksi/akrylaattisaumausta.

Totta kai on tehty hyvä pohjatyö :)

OK, joten laitetaan vain lateksisauma, ei kuitukangasta tai vastaavaa siirtymäkohtaan? Ystävällisin terveisin Kalle

jon_h sanoi:
Silikoni ei ole koskaan uudelleen maalattavissa, tarkoitat varmaan lateksi/akryylitiivistettä.
Pitää paikkansa, itse asiassa erehdyin itse ja se ei toimi kovin hyvin. Lue lisää siitä, onko se uudelleen maalattavissa.

Olen melko varma siitä, että tuo sauma tulisi tehdä samalla tavalla kuin muutkin saumat, joiden ei pitäisi haljeta.

Eli kittaa paperinauha saumaan. Sitten epäilen, että microlitin pitäisi mennä hieman sauman yli. Lateksi toimii piilottamaan raon, mutta ei anna vahvistusta.

Mahtavaa, kiitos avusta, olen vähän fiksannut taloa ja sitten aion yrittää pitää microliten sauman 2-3 cm seinän alapuolella. Luulen, että siitä tulee mahtavaa. Kiitos vinkeistä ja ideoista!! Ystävällisin terveisin Kalle

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.