Hei. Olen parhaillaan remontoimassa vanhaa 1800-luvun alusta peräisin olevaa hirsitaloa sisältä päin ja ajattelin jättää yhden seinän näkyviin niin, että hirret näkyvät. Mutta nyt se seinä oli liian huonossa kunnossa.

1. Onko olemassa seinäverhousta, joka näyttää vanhalta rustiikkiselta hirsiseinältä ilman että se näyttää feikiltä?

2. Vaihtoehtoisesti kiviseinäverhous, jolla voin verhota seinän ja takan, joka on saman seinän vieressä. Se on muurattu. Haluaisin siinä tapauksessa, että sekä seinä että takka olisivat samaa materiaalia?

Kiinnostava idea. Olisin varmaan valinnut tavallisemman seinäverhouksen.

Mutta luulen, että sinun kannattaa kierrellä kaupoissa, jotka myyvät sellaisia, jotta näet, löytyykö jotain sopivaa. Mielestäni on todella vaikeaa arvioida kuvasta verkkokaupassa, olisiko se hyvä tai ei.

S Spik_och_Skruv sanoi:
Mielenkiintoinen idea. Itse olisin varmaan valinnut tavallisemman seinäverhouksen.

Mutta luulen, että sinun täytyy tutustua kauppoihin, jotka myyvät sellaisia tuotteita, nähdäksesi onko mitään sopivaa. Mielestäni on todella vaikeaa arvioida verkkokaupan kuvan perusteella, tuleeko siitä hyvä vai ei.
Joo, olen googlannut hieman ja löytänyt luonnonkiveä, jota voi yhdistää. Siitä tulee kuitenkin melko raskasta ja en ymmärrä, millaista alustaa voisi käyttää näiden liimaamiseen/muuraamiseen.

Onko joku kokeillut sitä tai onko kokemusta siitä?

En ole kokeillut verhoilla seinää luonnonkivellä, mutta kuten sanot, siitä tulee raskasta. Sen sijaan, että antaisi seinän kantaa sen, on varmaan parempi käyttää luonnonkiveä rakentamaan tekoseinä todellisen seinän eteen, mikä sitten kantaa itse itsensä.

Tämä riippuu tietysti täysin siitä, kuinka paksua siitä tulee, joten jos nämä luonnonkivet ovat melko ohuita, siitä ei tule yhtä raskasta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.