Hei,
Aion remontoida autotallini, joka sijaitsee talon yhteydessä, ja olen saanut tietää, että se on luokiteltava paloturvalliseksi.
Mitä olen lukenut ja tiedän aiemmin, pitäisi riittää kaksinkertainen kipsilevy?
Mutta koska en toivo, että seinä olisi niin hauras kuin kipsilevy yleensä on esimerkiksi kun nojataan polkupyörää seinää vasten tai vastaavaa, siihen tulee jälkiä, voisiko sitten viimeistellä jollain muulla materiaalilla ulkokerroksessa vai miltä tämä vaikuttaa?
Ajattelin ensin kaksi kerrosta kipsilevyä, sitten OSB/vanerilevy tai pelti esimerkiksi.

Ystävällisin terveisin, Fredrik
 
Rickard.
Mikä paloluokka tarvitaan? Minä tarvitsin vain ei30 autotallin ja talon väliin, eikä silloin tarvita mitään ihmeellistä, träguiden.se:llä on hyvä sivu esimerkeillä väliseinistä, jotka täyttävät eri paloluokat ja jotka on helppo ymmärtää. On melko todennäköistä, että voit jättää kipsin kokonaan pois, jos haluat vain saavuttaa paloluokan.
 
Hei!
Käytä 9mm cembrit multiforce viimeisenä levynä (paloluokka A1). En ole varma siitä, mikä paloluokka sinun on saavutettava, joten en voi vastata, pärjäätkö pelkällä cembritillä. Jos se ei riitä, kiinnitä ensin tavallinen kipsi näiden taakse.

Mielestäni cembrit on tarpeeksi hieno sellaisenaan autotalliin (esiporatut ruuvinreiät kiinnitysruuveille), mutta sitä voi myös maalata.

Jos aiot sahata näitä levyjä, teet sen parhaiten upotussahalla ja älä unohda liittää pölynimuria!
 
Meillä on OSB+tuplakipsilevy seinissä autotallissa ja kysymykseni on, riittääkö, että ruuvaan Cembrit/Swisspearl Multi Force 9 mm tai 12 mm kiinni OSB:hen vai täytyykö löytää koolaukset? Koko 2550x1200x9 painaa noin 33 kg ja sama koko 12 mm noin 45 kg.

Ajatukseni on kiinnittää ne 60 mm asennusruuveilla ilman, että tarvitsee "arvata", missä koolaukset ovat OSB+kipsi+kipsi takana.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.