Hyvää iltaa!

Yritin porata ja ruuvata seinätukea makuuhuoneeseen ilman menestystä.

Otin esiin poravasaran ja se meni (erittäin!!) helposti läpi, ja amatöörimäinen arvio on, että menin kevyen betonin/rapatun läpi ja sitten saavutin onttoa tiiltä, kun pöly muuttui oranssiksi ja pora "hyppäsi sisään".

Kun laitettiin kiinni tulppa ja ruuvi, huomasin, että ruuvi ei "vedä" ... tuntui siltä, että se vain pyöri, ja yritin kiristää kaikki neljä ruuvia edes vähän. Kun tartuin seinätukeen nähdäkseni kuinka se istui, niin se ei istunut lainkaan.

Oletan, että se on kiinni tulpassa eikä se tartu seinään, joten nyt ihmettelen, onko kenelläkään hyvää ratkaisua tähän ongelmaan. Käytetty tulppa näytti olevan täynnä viiltoja, ja jos minun pitää arvata, se näytti olevan malli, joka laajenee kuin popniitti? Käytin universalpluggia.

Kiitos kaikesta avusta!

Viimeksi muokattu:
  • Vau
Veronica.
  • Laddar…
Se voi olla hieman hankalaa kiinnittää vanhempiin seiniin. Tarkista seinän paksuus ja katso, voiko seinässä olla tiiltä/puuta syvemmällä. Jos seinä on noin 1 dm, sinulla ei ole mitään muuta, ja silloin on käytettävä hieman parempia proppuja.

Kun minulla on ollut vaikeuksia kiinnittää, käytän yleensä 0,5 pienempää reikää ja käytän fischers ux proppua https://www.fischersverige.se/sv-se...ylonplugg/universalplugg-ux/72095-ux-6-x-50-r

Jos se ei onnistu, kemikaalit, kuten tämä https://www.fischersverige.se/sv-se...ier/fill-och-fix/542940-fill-fix-static-mixer, ovat aina vaihtoehtoja.
Onnea!

Q Qaniel sanoi:
Se voi olla hieman hankalaa kiinnittää vanhempiin seiniin. Tarkista seinän paksuus ja katso, voiko seinän sisällä olla tiiliä/puuta.
Jos seinä on noin 1 dm, sinulla ei ole enempää, ja sitten täytyy työskennellä vähän parempien proppujen kanssa.

Kun minulla on ollut vaikeuksia kiinnittää, käytän yleensä 0,5 pienempää reikää ja käytän Fischers ux proppua [linkki]

Jos se ei onnistu, on aina kemikaaleja, kuten tämä [linkki]
Onnea!
Kiitos vastauksesta!

Kyllä, olen ripustanut betoniin, kipsiin ja puuhun ilman ongelmia aiemmin, mutta tämä oli todella hankalaa. En ole koskaan nähnyt vastaavaa seinää aiemmin... ja valitettavasti näyttää siltä, että kaikki sisäseinät ovat samaa huokoista materiaalia... ulkoseinät ovat kiinteää betonia. Se on asunto.

Täsmälleen tuolta näyttivät propit, joita käytin. Yritin porata suuremman reiän (erittäin varovasti, ilman iskua) 8 mm poralla, laitoin propin sisään ja kun aloin kiinnittää, seinä murenee jälleen... se antaa periksi, kun proppi laajenee.

Olisin antanut mitä tahansa nähdäkseni seinän sisään. Se on noin 5 cm rappausta, sitten sen täytyy olla tiili, koska tiilen värinen pöly leviää huoneeseen ja kun pora "hyppää sisään" onteloon, vahvistaa se vain tätä teoriaa. Tarkoitatko, että siellä voi olla puukehikkoja? Tiedätkö ehkä, mitä tämän tyyppistä seinää kutsutaan, jotta voisi perehtyä aiheeseen?

Kiitos kaikesta avusta, arvostan todella!

Täytä reiät ankkurimassalla ja paina plugi sisään, kiinnitä haluamasi seuraavana päivänä
Huomasin nyt, että sait jo vinkin

• Tykkään
Malikokos
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.