21 216 lukukertaa ·
16 vastausta
21k lukukertaa
16 vastausta
Seinät & katto varastoon?
Sivu 1 / 2
Hei,
Olen juuri eristämässä varastoani autotallissani (noin 10 m2), ja nyt aloin miettiä, mitä materiaalia minun olisi parasta valita seinille ja katolle?
Sitä käytetään polkupyörien, ruohonleikkurin, laatikoiden jne. säilytykseen, joten keskittyminen on käytännöllisyydessä ja yksinkertaisuudessa.
Onko jollakulla hyviä ideoita???:S
Olen juuri eristämässä varastoani autotallissani (noin 10 m2), ja nyt aloin miettiä, mitä materiaalia minun olisi parasta valita seinille ja katolle?
Sitä käytetään polkupyörien, ruohonleikkurin, laatikoiden jne. säilytykseen, joten keskittyminen on käytännöllisyydessä ja yksinkertaisuudessa.
Onko jollakulla hyviä ideoita???:S
Oi....ja siitä tulisi todella vankka (laitoin sen koko autokatoksen katoksi), mutta valitettavasti se olisi melko aikaavievää koko varaston sisäpuolen osalta. Mietin, voisiko olla jotain sopivaa levymateriaalia, joka olisi nopea asentaa?
Juuri niin! Tavallinen 12 mm vaneri, jonka voit tasoittaa ja maalata jollakin värillä peittääksesi kauneusvirheet. Tuloksesta tulee yllättävän hyvä ja saat todella tukevat seinät.Farzan sanoi:
Lastulevy voi toimia, jos ei ole kosteusongelmia, lastulevy/kosteus....ei hyvä!math_a sanoi:
Vaihtoehto rakennusfilmivanerille on "Ryssfilmivaneri" OSB-levy, se toimii ainakin sisäkattona.
Ei muuta kuin ajaa lautatarhalle ja tarkistaa hinnat.
Ahaa....en ajatellut tuota kosteuden kanssa!
Se tulee olemaan eristetty lattia, seinät ja katto, mutta (todennäköisesti) ei sähköä/lämmitystä vedettynä ennen kevättä valitettavasti. Tuleeko siitä silloin tarpeeksi kosteaa, jotta ei pitäisi käyttää lastulevyä? Vaneri oli niin pirun kallis.......!
Se tulee olemaan eristetty lattia, seinät ja katto, mutta (todennäköisesti) ei sähköä/lämmitystä vedettynä ennen kevättä valitettavasti. Tuleeko siitä silloin tarpeeksi kosteaa, jotta ei pitäisi käyttää lastulevyä? Vaneri oli niin pirun kallis.......!
Kaikki rakennukseen liittyvä on juuri niin kallista kuin kuvailet, vaikka asummekin metsärikkaassa maassa.math_a sanoi:
Mitä he sanoivat intissä?....Uni jää pois, sen sijaan tulee 1milja ja 10 km (2 milja)yöorientointi täydellä taisteluvarustuksella ennen ruokaa.........TYKKÄÄ TILANTEESTA!
Joo, tavallinen vanerilevy on kallista. Mutta katso luokittelematon rakennusvaneri, se on eräänlainen kakkoslaatu - se on paljon halvempaa, jopa hieman halvempaa kuin OSB itse asiassa, kun viimeksi ostin sitä. Silloin sitä oli Bauhausissa, mutta siitä on jo muutama vuosi.
Sinun pitäisi olla c/c 60, muuten levy alkaa roikkua (haha, nyt se osui kohdilleen) - uskon, että ymmärrät mitä tarkoitan.math_a sanoi:
22 x 70 tuntuu hieman heikolta rungoksi, sinun kannattaisi panostaa 45 x 70:een, mikä sekin on rajoilla - mutta sen pitäisi toimia - se onhan vain varasto....
Hmm, emmin näiden välillä. Yksinkertaisuus on varmaankin se, mikä vetää minua OSB:hen, mutta ehkä ero ei olekaan niin suuri lopulta! Asennetaanko raakuspontti suoraan kattotuoleihin, vai pitääkö senkin kanssa käyttää cc60 koolausta?