Z z_bumbi sanoi:
Tee ensin otsonikäsittely.
Sitten estoväri
Sitten jatka kuten tavallisesti.

Mikä ihmeen lastulevy se on, joka haisee näin pitkän ajan jälkeen?
Siinä nurkassa on ollut alkuperäiset vaatekaapit vuodesta 1990, joita ei varmaankaan ole koskaan tuuletettu, en tiedä, voiko se olla selitys.
 
richardtenggren
Meillä oli myös byggboard, nyt muisto vain :)
Minusta se oli kuitenkin melko sopiva asioiden kiinnittämiseen, mutta tänään olen korvannut kaiken osb-+kipsillä, mutta olemme silti tehneet uudelleen käytännössä kaiken. :)
 
richardtenggren richardtenggren sanoi:
Meillä oli myös byggboard, nyt vain muisto :)
Kuitenkin mielestäni se oli aika sopivaa asioiden kiinnittämiseen, mutta olemme nyt korvanneet kaiken osb-+kipsillä, mutta olemme sitten muuttaneet käytännössä kaiken. :)
Olen päättänyt kokeilla irrottaa skitet ja käyttää samaa ratkaisua kuin sinä ainakin ensimmäisessä huoneessa, jos siitä tulee liikaa päänsärkyä niin jätän sen seuraavaan kertaan. Eikö multiverktyg pystyisi leikkaamaan klamrar och spikar melko helposti? Vai onko kyseessä brytjärnet?
 
  • Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
richardtenggren
M Mjolnir sanoi:
Olen päättänyt kokeilla irrottaa roskan ja käyttää samaa ratkaisua kuin sinä. Eikö monitoimityökalu leikkaa klamrar och spikar melko helposti? Vai onko se sorkkaraudan käytön aika?
Sahasin loven keskelle seinää pyörösahalla, sitten revin levyt irti, irrotin ne sorkkaraudan avulla. Suurin osa niiteistä seuraa levyjä, kun taas naulat jäävät usein kiinni, joten niitä on puhdistettava jälkikäteen. Levyt ovat myös helpommin käsiteltäviä kahtena osana :)

Mutta jos et aio tehdä suurempaa uudistusta, niin ehkä riittää yksi kerros kipsiä ja annetaan hallin toimia "osb"? Olemme purkaneet kaikki sisäseinät ja tehneet uudelleen kaikki ulkoseinät ja laajentaneet, joten se teki tehtävänsä meidän tapauksessamme :)
 
richardtenggren richardtenggren sanoi:
Sahasin seinään keskelle viillon pyörösahalla, sitten repäisin levyt irti, murtamalla niitä sorkkaraudalla. Useimmat niiteistä seuraavat levyjen mukana, kun taas naulat jäävät usein paikalleen, joten ne täytyy poistaa myöhemmin. Levyt ovat myös helpommin käsiteltäviä kahdessa osassa :)

Mutta jos et aio tehdä suurempaa uudelleensuunnittelua, niin ehkä yksi kerros kipsilevyä riittää ja voit antaa levyn toimia "osb":nä?
Me olemme purkaneet kaikki sisäseinät ja uudistaneet kaikki ulkoseinät, sekä laajentaneet, joten meille se oli itsestään selvää :)
Kiitos vinkistä. Ei tule suurempaa uudelleensuunnittelua ei. Olen myös keskustellut ketjussa siitä, että maalaisin levyjä ja laittaisin kipsiä päälle. En kuitenkaan halua riskeerata, että remontin jälkeen huoneessa haisee vanhalle vaatekaapille lastulevyjen takia, siksi osb mieluummin. Liioittelenko? :surprised::crysmile:
 
Kolme seinää alhaalla kolmessa tunnissa, mielestäni levyt menivät aika helposti ja usein suurina paloina. Hieman hankalaa joidenkin levyjen kanssa, jotka olivat puristuksissa eri osien välissä, yksi levy oli puristuksissa kahden väliseinätolpan välissä, joten minun piti käyttää monitoimityökalua.

1) ajattelin asentaa kaksi lisäpistorasiaa, jotta huoneessa olisi yhteensä neljä, kun seinät ovat muutenkin auki - onko jotain muuta, mitä minun pitäisi harkita tehdä?

2) katso kuva vesiputkista, jotka tulevat lattiasta, nämä menevät viereiseen kylpyhuoneeseen. Putkilla ei ole ollut huoltoluukkua, eikä mitään suojaa, joka estäisi poraamasta, ruuvaamasta tai naulaamasta niihin (esim. joku metallinpala?). En tutkinut erityisen tarkasti, mutta luulen, että putket on liitetty 90 asteen liitoksella, onko sallittua rakentaa seinään liitoksia? Miten minun pitäisi toimia tässä?

3) Seinällä, jossa on kaukolämpöelementti, on viimeinen seinä, uskaltaako irrottaa patteripaneelin, jotta voin purkaa sen takaa?
 
  • Kuva esittää osittain puretun sisäseinän, jossa näkyy puukehikko, sähköjohdot ja lattialla olevia työkaluja. Lattialta nousee vesiputkia.
  • Olohuoneen seinien purkamisen jälkeen, kattokruunu paistaa; eristys ja runko näkyvät, lisäksi taittotikapuut ja työkaluja lattialla.
  • Rakennustyömaa, lattialla eristeitä ja kipsilevyn palasia, taustalla patteri, seinällä kukkakuvioinen tapetti, oikealla punainen työkalu.
BirgitS
M Mjolnir sanoi:
Kolme seinää alhaalla 3 tunnissa, mielestäni levyt menivät poikki melko helposti ja useimmiten suurina paloina.
(y)
M Mjolnir sanoi:
2) katso kuva vesiputkista lattiasta, nämä menevät viereiseen kylpyhuoneeseen. Putkilla ei ole ollut huoltoluukkua, eikä myöskään mitään suojaamassa, ettei vahingossa poraa, ruuvaa tai naulaa (esim. jokin metallilevy?). En katsonut kovin tarkasti, mutta luulen että putket on liitetty 90 asteen putkikytkentään, eikö putkiliitosten sisäänrakentaminen seiniin ole kiellettyä? Kuinka minun pitäisi toimia tässä?
Joo, näin se nykyään on. Saattaisi olla suositeltavaa laittaa jakokaappi tarkistusluukulla huoneeseen, jos mahdollista, ja mieluiten vesivuotoputki, joka päättyy kylpyhuoneeseen. Lue Säker vattenin alakohtaiset määräykset.
M Mjolnir sanoi:
3) Seinä kaukolämpöpatterilla on viimeinen seinä, uskaltaako irroittaa patteripaneelin, jotta voin purkaa takana?
Tee se vain silloin, kun putkimies on tavoitettavissa ja/tai kaupat ovat auki siltä varalta, että jokin menee pieleen. Käsittääkseni joko vesi pitää tyhjentää patteripiiristä (ainakin se osa, josta vesi voi valua pois) tai sitten kierto suljetaan ja putket jäädytetään samalla kun patteri irrotetaan ja putket tulppataan. Jos kyseessä on yhdenputkijärjestelmä eikä kahdenputkijärjestelmä, putkien pitää olla sillattuja tulppaamisen sijasta.
https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-fungerar-enroerssystem.43847/
 
BirgitS BirgitS sanoi:
(y)

Joo, näin se nykyään on. Olisi sopivaa asentaa jakokaappi tarkistusluukulla huoneeseen päin, jos mahdollista, ja mieluiten myös tarkistusputki, joka päättyy kylpyhuoneeseen. Lue alan säännöistä "Säker vatten".

Tee se vain silloin, kun voit saada putkimiehen tai kun kaupat ovat auki siltä varalta, että jokin menee pieleen. Ymmärtääkseni joko vesi on tyhjennettävä lämmitysjärjestelmän piiristä (ainakin sen osan, jonka vesi voi valua ulos), tai sitten kierrätys suljetaan ja putket jäädytetään, kun patteri irrotetaan ja putket tukitaan. Jos kyseessä on yksiputkijärjestelmä, eikä kaksiputkijärjestelmä, putket tulisi yhdistää sen sijaan, että ne tukitaan.
[linkki]
Kiitos vinkeistä, katsotaan tuo putkien osalta. Patterin suhteen se saa odottaa seuraavaan arkipäivään, soitan varmaan jollekin putkimiehelle. Ajattelin purkaa lastulevyt lattiasta, mutta levyt menevät sisäseinien alle ja jatkuvat seuraavaan huoneeseen. Mietin, että jos sahaan lattialevyt sisäseinien vaakakoolauksen kohdalle, niin kaikki seinien kuorma osuu saumalle, huonoa?
 
M Mjolnir sanoi:
Kiitos vinkeistä, täytyy katsoa tuo putkijuttu. Lämpöpatterin suhteen se saa odottaa ensi arkipäivään, taidan soittaa jollekin putkimiehelle. Ajattelin repiä pois lastulevyt lattialta, mutta levyt menevät sisäseinien alle ja jatkuvat seuraavaan huoneeseen. Mietin, että jos sahaan lattialevyt sisäseinien vaakapalkin kohdalta, niin jääkö kaikki sisäseinien kuormitus saumaan, huono idea?
Bump
 
BirgitS
Muissa ketjuissa olen nähnyt, että ihmiset ovat tehneet niin suunnilleen, tosin ei sahalla vaan jollain koneella sen sijaan.
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Muissa viesteissä olen nähnyt, että ihmiset ovat tehneet niin suunnilleen, tosin ei sahalla vaan jonkin koneen kanssa.
Ajattelin sitten monityökalua, onko sinulla linkkiä johonkin näistä viesteistä?
 
BirgitS
Ei, se ei ole jotain, jonka olen lisännyt kirjanmerkiksi.
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Ei, se ei ole mitään, minkä olisin kirjanmerkkiin merkinnyt.
Täytyy julkaista oma ketju siitä
 
  • Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Koska putket kulkevat sisäseinän sisällä, huoltoluukku, jossa on 20x20 aukko, ei tarjoa paljon työtilaa, mutta mahdollistaa tarkastuksen. Riittääkö se, mitä luulet?

Onko hitsatut liitokset hyväksytty olla seinän sisällä?
 
  • Rivi putkia sisäseinän sisällä auki olevassa huoltoluukussa, putkien liitokset teipillä peitettynä.
  • Kuvassa on kaksi putkea seinärakenteessa; valkoinen muoviputki ja kupariputki. Kupariputki on osittain ruostunut ja tulee seinästä ulos.
Viimeksi muokattu:
Aion aloittaa seuraavan huoneen, joka on myös 9 mm rakennuslevyistä. Aion purkaa 2 neljästä seinästä eristämiseksi ja uusien pistorasioiden asentamiseksi. Ulkoseinä, jossa on ikkuna ja lämpöpatteri, saa remonttitapetin.

Toiselle ulkoseinälle, jossa on rakennetapetti, ajattelin vain kiinnittää kipsilevyt. Koska se on vain 9 mm rakennuslevyä, toimiiko se vai onko se liian heikkoa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.