6 668 lukukertaa ·
35 vastausta
7k lukukertaa
35 vastausta
Seinäpaneelit, kysymyksiä
Siinä nurkassa on ollut alkuperäiset vaatekaapit vuodesta 1990, joita ei varmaankaan ole koskaan tuuletettu, en tiedä, voiko se olla selitys.Z z_bumbi sanoi:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä
Meillä oli myös byggboard, nyt muisto vain 
Minusta se oli kuitenkin melko sopiva asioiden kiinnittämiseen, mutta tänään olen korvannut kaiken osb-+kipsillä, mutta olemme silti tehneet uudelleen käytännössä kaiken.
Minusta se oli kuitenkin melko sopiva asioiden kiinnittämiseen, mutta tänään olen korvannut kaiken osb-+kipsillä, mutta olemme silti tehneet uudelleen käytännössä kaiken.
Olen päättänyt kokeilla irrottaa skitet ja käyttää samaa ratkaisua kuin sinä ainakin ensimmäisessä huoneessa, jos siitä tulee liikaa päänsärkyä niin jätän sen seuraavaan kertaan. Eikö multiverktyg pystyisi leikkaamaan klamrar och spikar melko helposti? Vai onko kyseessä brytjärnet?richardtenggren sanoi:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä
Sahasin loven keskelle seinää pyörösahalla, sitten revin levyt irti, irrotin ne sorkkaraudan avulla. Suurin osa niiteistä seuraa levyjä, kun taas naulat jäävät usein kiinni, joten niitä on puhdistettava jälkikäteen. Levyt ovat myös helpommin käsiteltäviä kahtena osanaM Mjolnir sanoi:
Mutta jos et aio tehdä suurempaa uudistusta, niin ehkä riittää yksi kerros kipsiä ja annetaan hallin toimia "osb"? Olemme purkaneet kaikki sisäseinät ja tehneet uudelleen kaikki ulkoseinät ja laajentaneet, joten se teki tehtävänsä meidän tapauksessamme
Kiitos vinkistä. Ei tule suurempaa uudelleensuunnittelua ei. Olen myös keskustellut ketjussa siitä, että maalaisin levyjä ja laittaisin kipsiä päälle. En kuitenkaan halua riskeerata, että remontin jälkeen huoneessa haisee vanhalle vaatekaapille lastulevyjen takia, siksi osb mieluummin. Liioittelenko?richardtenggren sanoi:
Sahasin seinään keskelle viillon pyörösahalla, sitten repäisin levyt irti, murtamalla niitä sorkkaraudalla. Useimmat niiteistä seuraavat levyjen mukana, kun taas naulat jäävät usein paikalleen, joten ne täytyy poistaa myöhemmin. Levyt ovat myös helpommin käsiteltäviä kahdessa osassa
Mutta jos et aio tehdä suurempaa uudelleensuunnittelua, niin ehkä yksi kerros kipsilevyä riittää ja voit antaa levyn toimia "osb":nä?
Me olemme purkaneet kaikki sisäseinät ja uudistaneet kaikki ulkoseinät, sekä laajentaneet, joten meille se oli itsestään selvää![]()
Kolme seinää alhaalla kolmessa tunnissa, mielestäni levyt menivät aika helposti ja usein suurina paloina. Hieman hankalaa joidenkin levyjen kanssa, jotka olivat puristuksissa eri osien välissä, yksi levy oli puristuksissa kahden väliseinätolpan välissä, joten minun piti käyttää monitoimityökalua.
1) ajattelin asentaa kaksi lisäpistorasiaa, jotta huoneessa olisi yhteensä neljä, kun seinät ovat muutenkin auki - onko jotain muuta, mitä minun pitäisi harkita tehdä?
2) katso kuva vesiputkista, jotka tulevat lattiasta, nämä menevät viereiseen kylpyhuoneeseen. Putkilla ei ole ollut huoltoluukkua, eikä mitään suojaa, joka estäisi poraamasta, ruuvaamasta tai naulaamasta niihin (esim. joku metallinpala?). En tutkinut erityisen tarkasti, mutta luulen, että putket on liitetty 90 asteen liitoksella, onko sallittua rakentaa seinään liitoksia? Miten minun pitäisi toimia tässä?
3) Seinällä, jossa on kaukolämpöelementti, on viimeinen seinä, uskaltaako irrottaa patteripaneelin, jotta voin purkaa sen takaa?
1) ajattelin asentaa kaksi lisäpistorasiaa, jotta huoneessa olisi yhteensä neljä, kun seinät ovat muutenkin auki - onko jotain muuta, mitä minun pitäisi harkita tehdä?
2) katso kuva vesiputkista, jotka tulevat lattiasta, nämä menevät viereiseen kylpyhuoneeseen. Putkilla ei ole ollut huoltoluukkua, eikä mitään suojaa, joka estäisi poraamasta, ruuvaamasta tai naulaamasta niihin (esim. joku metallinpala?). En tutkinut erityisen tarkasti, mutta luulen, että putket on liitetty 90 asteen liitoksella, onko sallittua rakentaa seinään liitoksia? Miten minun pitäisi toimia tässä?
3) Seinällä, jossa on kaukolämpöelementti, on viimeinen seinä, uskaltaako irrottaa patteripaneelin, jotta voin purkaa sen takaa?
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 131 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 131 viestiä
M Mjolnir sanoi:
Joo, näin se nykyään on. Saattaisi olla suositeltavaa laittaa jakokaappi tarkistusluukulla huoneeseen, jos mahdollista, ja mieluiten vesivuotoputki, joka päättyy kylpyhuoneeseen. Lue Säker vattenin alakohtaiset määräykset.M Mjolnir sanoi:2) katso kuva vesiputkista lattiasta, nämä menevät viereiseen kylpyhuoneeseen. Putkilla ei ole ollut huoltoluukkua, eikä myöskään mitään suojaamassa, ettei vahingossa poraa, ruuvaa tai naulaa (esim. jokin metallilevy?). En katsonut kovin tarkasti, mutta luulen että putket on liitetty 90 asteen putkikytkentään, eikö putkiliitosten sisäänrakentaminen seiniin ole kiellettyä? Kuinka minun pitäisi toimia tässä?
Tee se vain silloin, kun putkimies on tavoitettavissa ja/tai kaupat ovat auki siltä varalta, että jokin menee pieleen. Käsittääkseni joko vesi pitää tyhjentää patteripiiristä (ainakin se osa, josta vesi voi valua pois) tai sitten kierto suljetaan ja putket jäädytetään samalla kun patteri irrotetaan ja putket tulppataan. Jos kyseessä on yhdenputkijärjestelmä eikä kahdenputkijärjestelmä, putkien pitää olla sillattuja tulppaamisen sijasta.M Mjolnir sanoi:
https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-fungerar-enroerssystem.43847/
Kiitos vinkeistä, katsotaan tuo putkien osalta. Patterin suhteen se saa odottaa seuraavaan arkipäivään, soitan varmaan jollekin putkimiehelle. Ajattelin purkaa lastulevyt lattiasta, mutta levyt menevät sisäseinien alle ja jatkuvat seuraavaan huoneeseen. Mietin, että jos sahaan lattialevyt sisäseinien vaakakoolauksen kohdalle, niin kaikki seinien kuorma osuu saumalle, huonoa?BirgitS sanoi:
Joo, näin se nykyään on. Olisi sopivaa asentaa jakokaappi tarkistusluukulla huoneeseen päin, jos mahdollista, ja mieluiten myös tarkistusputki, joka päättyy kylpyhuoneeseen. Lue alan säännöistä "Säker vatten".
Tee se vain silloin, kun voit saada putkimiehen tai kun kaupat ovat auki siltä varalta, että jokin menee pieleen. Ymmärtääkseni joko vesi on tyhjennettävä lämmitysjärjestelmän piiristä (ainakin sen osan, jonka vesi voi valua ulos), tai sitten kierrätys suljetaan ja putket jäädytetään, kun patteri irrotetaan ja putket tukitaan. Jos kyseessä on yksiputkijärjestelmä, eikä kaksiputkijärjestelmä, putket tulisi yhdistää sen sijaan, että ne tukitaan.
[linkki]
BumpM Mjolnir sanoi:Kiitos vinkeistä, täytyy katsoa tuo putkijuttu. Lämpöpatterin suhteen se saa odottaa ensi arkipäivään, taidan soittaa jollekin putkimiehelle. Ajattelin repiä pois lastulevyt lattialta, mutta levyt menevät sisäseinien alle ja jatkuvat seuraavaan huoneeseen. Mietin, että jos sahaan lattialevyt sisäseinien vaakapalkin kohdalta, niin jääkö kaikki sisäseinien kuormitus saumaan, huono idea?
Aion aloittaa seuraavan huoneen, joka on myös 9 mm rakennuslevyistä. Aion purkaa 2 neljästä seinästä eristämiseksi ja uusien pistorasioiden asentamiseksi. Ulkoseinä, jossa on ikkuna ja lämpöpatteri, saa remonttitapetin.
Toiselle ulkoseinälle, jossa on rakennetapetti, ajattelin vain kiinnittää kipsilevyt. Koska se on vain 9 mm rakennuslevyä, toimiiko se vai onko se liian heikkoa?
Toiselle ulkoseinälle, jossa on rakennetapetti, ajattelin vain kiinnittää kipsilevyt. Koska se on vain 9 mm rakennuslevyä, toimiiko se vai onko se liian heikkoa?




